7 Ağustos 2011 Pazar

Japonya'da Market İçi Reklam



Eve döndüğümde hep manzara aynıdır.Bomboş bir buzdolabı.Her Türk kadını gibi buzluğun dolu olmasını tercih ederim.Hani biri aniden gelse(ki Japonya'da imkansıza yakın) kıtlık falan çıksa (Allah korusun) bizi idare edecek kadar et vs olmalıdır.Benim uzun tatillerimde alışverişe çıkmaya üşenen koca kişisi buzluk stoğumu tüketir.
Hal böyle olunca gelir gelmez mutfak alışverişi zorunludur.Bu videodaki market normal marketlere göre biraz daha ucuz ve haftanın sadece 4 günü açık.Şansımıza bugün açık günü olunca gittik.Ve buzluğumuzu doldurduk(Çok şükür)
Benim eylül ayında Japonya'da  4 yılım dolacak.Bu sebeple ilk geldiğimde beni şaşırtan şeyler artık pek şaşırtmıyor.Bu sebeple bazı bloglarda ya da nette denk geldiğim Japonya konulu yazılar aa bu ilginç mi geliyor insanlara diye sıkça düşünür halde buluyorum kendimi.
Mesela bin kere gittiğim markette her zaman olan bu mini ekrandaki reklam gibi.Bu benim artık alışık olduğum bir durum.Ama ilk geldiğimde çok ilginç bulmuştum.Bugün hemen cep telefonundan çekip ekledim.
Bazı ürünler kendi reklamlarını ürünün yanında oynatıyorlar.Videoda tanıtılan bir domuz sosisi reklamı.Sürekli aynı reklam dönüyor.
Bir diğer konu ise market içi şarkılar.Çoğu marketin kendi adına şarkıları var ve sürekli çalar.Gide gele bir çok marketin şarkısı beynime kazınmış durumda :)

İşte böyle Türkiye'den yeni dönmüş algıları değişmiş Serrose bildirdi :=)
Türkiye'de marketlerde bu tarz reklamlar var mı?

8 yorum:

  1. Ben aslında şeyi merak ediyorum bu süre zarfında alfabelerini öğrenebildin mi?Hani zor bir dil olduğunu biliyorum.Japonya yazıları rahatlıkla okuyabiliyormusun mesela?

    YanıtlaSil
  2. bu kadar gürültü sağlığa zararlı bee:))

    YanıtlaSil
  3. süper ya, hani çocukken izlediğimiz animelerin jenerik şarkıları gibi:))

    YanıtlaSil
  4. Bizim buralardaki marketlerde bu tarz reklamlar yok şekerim..Anca kasada ağır aksak hareket eden bir eleman vardır..Yarım kg kıymayı iki saatte verir:):) ööle işte:)

    YanıtlaSil
  5. Türkiye'de nerdeeee :) Bu aşamaya geçmeden önce temiz ve ücretsiz tuvaletleri yapmamız gerekiyor, sırayla :)

    YanıtlaSil
  6. Haftanın 4 günü açık olamsı dikkatimi çekti. Nedeni hakkında bir bilginiz var mı? Diğer esnafları korumak istemek ile mi alakalı acaba?

    YanıtlaSil
  7. okan bayülgen sizden bahsediyor :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=6Qj_D-qBRRQ&NR=1

    :-)
    özlem

    YanıtlaSil
  8. icimden geldigi gibi
    tamam bu konuda yazacagim senin icin ;)

    Vamos Bien
    haha videoda oyle cikmis ;) cok degil dicem ama inanmaaa

    Judy Abbott
    :)) evet var oyle bir havasi

    Mutemadiyen
    Aaa agir aksak kasiyer sorunu ulke genelinde var bence (Tr)

    Eternal
    Hmm dogru soyluyorsun belki bir gun

    rocker_tr
    Bilmiyorum ama ogrenmeye calisirim ;)

    Ozlem
    Haberim vardi ;) tesekkur ederim

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül