27 Ağustos 2011 Cumartesi

Mino Şehri

 Nisan ayında gitmiştik Mino şehrine.2010 yılının yazında Türkiye'deyken duymuştum bu şehri.Annem anlamasa bile NHK World (ingilizce yayın yapan Japon kanalı) izlemeye bayılır.Bir gün gene açmış Nhk i ben de oturuyordum oturma odasında program dikkatimi çekti,izlemeye başladım.
 Mino şehrini geziyorlardı.Mino şehri geleneksel japon kağıdı(washi) ile meşhur bir şehirmiş.
 Çeşitli kağıt dükkanlarını gezdiler,kağıtlardan yapılmış ürünleri gösterdiler.Çok hoşuma gitmişti,not almıştım.Gelir gelmez Yoshi'ye gitmek istediğimi söylemiştim.İşte anca nisan ayında nasip oldu.
 Biz şehrin başka tarafına gitmişiz.Dükkanların çoğu kapalıydı.1-2 dükkan açıktı.Biz evimize abajur ve benim için washi ile kaplı kurşun kalemler aldık.
 Ben kağıt yapımı kursuna gitmeyi çok istiyordum ama onlar şehrin diğer tarafındaymış.Biz günü birlik gittiğimiz için olmadı.
Hayalim başka bir sefere kaldı.Tekrar gideceğiz inşallah!

Washi için ingilizce bilgi için buraya.

Yukarıdaki fotoğrafta görülen çatı detayı sadece zenginlerin evlerinde bulunuyormuş.Japon evleri tahtadan yapıldığı için en büyük tehlike yangın.Bu yukarıdaki detay yangının sıçramasını engelliyormuş.O sebeple her evde yoktu.

Sessiz,sakin şehir azıcık ürkütücü olsa da güzel bir deneyim oldu bizim için.

7 yorum:

  1. Çok gezilesi bir yer ama inşallah şehrin diğer kısmına da gidersiniz :)

    YanıtlaSil
  2. bi daha gitmek için güzel bi neden: kağıt yapımı kursu :)
    bu da = yeni yeni yeni daha yeni yine yeni kalemler... :))

    YanıtlaSil
  3. ne güzel gezmişsin ama ganimet pek toplayaymamışsın;)

    YanıtlaSil
  4. ne kadar enteresan bir mimari şehirden çok film platosuna benziyor:)hayaimizde göremeyeceğimiz yerlere gitmemize vesile olduğun için teşekkürler iyi gezmeler...

    YanıtlaSil
  5. mimarisi çok hoşuma gitti.. çatı detayları harikaymış.. :))

    şu kağıt yapımı kursunu da merak ettim.. :)

    YanıtlaSil
  6. Suslu ve Pembe Dunyam
    Insallah Insallah :)

    Vamos Bien
    tabii ki de :) bahanem var :)

    Yetenek-Sizin
    evet dukkanlar kapaliydi :s

    Selen
    evet hakikaten oyle bir yerdi :)
    tesekkur ederim :)
    sevgilerimle

    sizo-mizo
    benim de cok hosuma giden bir yer oldu ;)
    ah ah ben de merak ediyorum

    YanıtlaSil
  7. Allahım herşey ne kadar temiz ve düzenli duruyor cadde süperrr...

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül