31 Ağustos 2011 Çarşamba

Bütün Şiirleri Sabahattin Ali

Sabahattin Ali ile Kürk Mantolu Madonna kitabı ile tanışmıştım.Anlatımı çok sevince diğer kitaplarını da almıştım.Okuduğum ikinci kitabı Bütün Şiirleri kitabı oldu.Kitabı başucu kitabı yapmıştım.Uyumadan önce bir kaç şiir okuyordum.Bir gece sayfa 34 ü okurken aa ben bu şiiri biliyorum dedim kendi kendime.Şiir aşağıdaki şarkıydı.



Çok şaşırmıştım bu şarkının Sabahattin Ali'nin şiiri olduğunu bilmiyordum.Bir Nükhet Duru şarkısı olarak tanımıştım ilk.

Sonra sayfa 36 da Hapishane Şarkısı 1 diye bir şiir.Gene aynı tepkiyi verdim aa ben biliyorum bu şiiri diye.


Bu sefer de Volkan Konak şarkısı çıktı karşıma :)

Sayfa 40 a geldiğimde en büyük şokumu yaşadım sanırım.Yıllardır dinlenen ve çok bilinen Aldırma Gönül şarkısı da Sabahattin Ali şarkısı çıktı.Kitapta şiirin adı Hapishane Şarkısı 5



Ve kitap bitti.Ben 3 şiirini şarkı olarak tanımıştım.Belki başka şiirleri de bestelenmiştir ama ben bilemedim.
Sabahattin Ali meğerse hepimizin çok bildiği biriymiş.

Okumalısınız çünkü çok bizden cümlelerle anlatılmış aşklar,acılar,özlemler,sevinçler var kitapta.

Okunmayı bekleyen kitap sayısı 85
Okunan kitap sayısı 1
Kalan 84 :)


10 yorum:

  1. Ben en çok 'Filiz hiç üzülmesin'i merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. İlk okuduğumda ben de aynı tepkiyi vermiştim. :))

    YanıtlaSil
  3. Ne güzelmiş...
    Ben bir tek Melankoli şarkısının onun olduğunu biliyordum,diğerlerini de sayende öğrendim:)

    YanıtlaSil
  4. Zülfü Livaneli bestesi Leylim Ley de onun şiiridir .

    YanıtlaSil
  5. Aaaa ben de bilmiyordum, bu siirleri yillarca sarki olarak bilmisim. Sabahattin Ali'nin yazim dilini ben de cok severim. Kuyucakli Yusuf adli kitabini da cok sevmistim.

    YanıtlaSil
  6. Geçen akşam kim milyoner olmak ister yarışmasında aldırma gönül şarkısının kime ait olduğunu sordular. Programcılarda seni takip ediyor galiba :)))

    YanıtlaSil
  7. Geçen akşam kim milyoner olmak ister programında sordular aldırma gönül şarkısı kime aittir diye. Onlarda seni okuyo sanırım sergül :))

    YanıtlaSil
  8. Vamos Bien

    ben duymadim hic detay ver bakim

    Elif Ayvaz
    :)) ama sasiriyor insan

    Baykus Gozuyle
    :) Birlikte ogreniyoruz :)

    Handan
    aaa bak bir bilgi daha

    Lulu
    heheh ben de ayni tepkiyi vermistim :)
    Ben henuz okumadim diger kitaplarini

    bembebeyazmavi
    aaaa bak hic haber etmediler :)


    umran
    oyleymis bak kimse haber etmedi :)

    YanıtlaSil
  9. çook sevdiğim yazar, şair. bütün kitaplarına sahip olduğum için çok keyifliyim.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül