13 Ağustos 2011 Cumartesi

Jet Lag


Öncelikle jet lag nedir?
Hava yoluyla yapılan hızlı seyahatler esnasında yaşanan ve vücut üzerinde etkileri olan değişimler konusunda zaman zaman bazı sorunlar ortaya çıkar. Bu duruma Jet-lag adı verilir. Bir başka ifadeyle Jet-Lag; uçakla seyahat esnasında dünyanın zaman dilimleri geçilirken insan vücudunun bu hızlı zaman değişimine adapte olamamasıdır. Kısaca, yerel saatle beynimizin hipotalamus bezi tarafından düzenlenen vücudun biyolojik saatinin uyumsuzluğu olarak da bilinir.


yazıya tıklarsanız kaynağa gidersiniz.


Ayın 6 sında dönmüş olmama rağmen hala üzerimde jet lag etkisi.Aslında 4 sene içerisinde en erken düzelme gösterdiğim tatil oldu.Yani daha normal saatlerde yatıp-kalkıyorum eskiye nazaran.
 2 gün önce sabah 5te uyanınca balkona çıkıp fotoğraf çektim
 Bizim apartmanda 1 daire boştu dolmuş ve bakar mısınız yeni komşunun arabasına.Kankim olsun bu komşu :)
 Güneş doğarken ve batarken ortaya çıkan turunculuğa bayılıyorum.
 Kimsesiz kalmış istasyonumuz :)


Ve bulutlar.Daha önce yazmıştım.Bulutları izlemeyi ve fotoğraflamayı çok seviyorum.

İşte jet lag ın etkileri.Bakalım daha ne kadar sürecek.


7 yorum:

  1. yeni komşunun arabasııııı ! çok tatlı :D gidip tanışmalısın onla. bizde olur ya yeni komşuya yemekten felan götürülür :)) birde mail atmıştım karamel ile ilgili geldi umarıım ? o konuda biraz heycanlıyım.. :D birde ben tam okumaya başladım blogunuzu, gerçi döndünüz Japonyaya.. şans.. son olarakta umarım bu jet lag etkisini çabuk atlatırsıın serrose :))

    YanıtlaSil
  2. Omarım jet-lağ etkilerni en kısa sürede atlatırsın,bu aarada ne güzel ayrıntılar buluyorsun

    YanıtlaSil
  3. Jet-lag olduğun bir günde belki iyi gelir,mimlendin Serrose :)
    http://yagmurunmodasi.blogspot.com/2011/08/mimen-sevdigim-3-film.html

    YanıtlaSil
  4. heheheh sizin komşu "Lost"fanatiği çıktı desene:)

    YanıtlaSil
  5. in flames
    evet cok tatli ama buyuk ihtimal tanisamayacagiz.Vunku bu apartmanda komsuluk sifir :(
    mailini cevapladim ;)
    insallah hemen atlatirim ;)

    otuzundansonra
    insallah!ah ah ah basak burcuyum ayrintilar kralicesi :) tesekkur ederm bunun farkinda olman cok hos

    aysun
    en kisa zamanda yazacagim tesekkurler ;)

    icimden geldigi gibi
    hmm hic lost izlemedim ben anlamadim o yuzden

    YanıtlaSil
  6. Lost isimli dizide kullanılan ve hemen her bölümde karşımıza çıkan minibüsün modeli bu onu demek istemiştim. :)

    YanıtlaSil
  7. Sergulcum,
    Harika resimler, ellerine saglik. En cok otopark resmine takildim. 27 numara haric herkes arabayi geri geri parketmis. Bu bir kural mi yoksa burda Kanada da ki gibi bir aliskanlik mi?
    Ay cok sacma oldu soru ama harbi merak ettim
    Kendine iyi bak
    Olcay nami-diger twitter daki @coolish14

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül