23 Şubat 2013 Cumartesi

Kanazawa Kalesi

Kanazawa kalesi hakkında ingilizce bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Kanawaza kalesi Kenrokuen bahçesinin hemen yanında bulunuyor.Hem bahçe hem de kale için 1 saat 20 dakika verildi.Bize yetmedi açıkçası.Kanazawa kalesini daha farklı hayal etmiştim meğersem kale yokmuş yerine kalıntılar vardı.
Bu bahçe ile kale arasındaki köprü.Sol taraf Kenrokuen Japon Bahçesi sağ taraf ise Kanazawa kalesi.
Fotoğrafta blogspot yazan yerin üzerine doğru görünen noktacık yeşil bir balon.Tam ilk 'o' harfinin üzerine kalan kısım.Biz köprüden geçerken aşağıdaki çocuklardan birinin balonu kaçtı elinden.

Kalenin giriş kapısı restore edilmiş.Ben çok yeni kaleler gezmeyi sevmiyorum açıkçası.Bu sebeple çok hoşlanmadım buradan.Zaten kalenin kendisi yoktu ya ortada.

Giriş kapısından girip sola döndüğünüzde böyle bir manzara karşılıyor sizi.Bu alan da birçok bina varmış.Ama doğal afetlerle kaydebilmiş.Ve bazıları restore edilmiş bazıları ise boş alan olarak kalmış.
Kale ilk olarak ağaçların olduğu alana kurulmuş.Ve ilk kale yıldırım düşmesi sonucu çıkan yangında kaybedilmiş.İlk kalenin olduğu yere yeniden kale inşa etmek yerine,aynı alan içerisinde başka bir yere yeni kaleyi inşa etmişler.
Yeni kalede bir süre sonra askerler yaşamaya başlamış.Ve onların sebep olduğu bir yangında yeni kale de kaybedilmiş.Sonrasında yeniden kale inşa edilmemiş.Bu bilgileri kalede gönüllü çalışan bir Japon dededen aldım.

Hem vaktimiz olmadığı için hem de iç tarafta restorasyon devam ettiği için sol tarafta görünen iç bahçeye girmedik.

Onun yerine bu kurulmuş olan tahta platforma çıktık.


Bu platforma çıkıldığında bir bilgilendirme odası vardı.Orada da kalamadık.Ama gezi defterime hemen mühürümü bastım :)


Ve geri dönüş.

Kenrokuen Japon bahçesi yazım için buraya tık tık...

Kenrokuen Japon bahçesi ve Kanazawa kalesinde çektiğimiz videoları izlemek için aşağıdaki videoya tıklamanız yeterli :)

Sırada Gokayama Köyü var :)




3 yorum:

  1. Bu yaz eski ev arkadaşım Türkiye turuna çıkmıştı (eğitim gezisi) ki seneye yazın da ben çıkacağım. O anlatıyor. "Saatlerce bir tarlada yürüyorsun, sonra önüne küçücük bir taş parçası çıkıyor. Neymiş efendim tapınakmış."
    Onun gibi olmuş seninki de. :)

    YanıtlaSil
  2. valla güzel bir tura çıktım sayenizde teşekkürler canımcım :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül