16 Şubat 2013 Cumartesi

Japon Usulü Kahvaltı


Son zamanlarda Youtube'den Japon kahvaltısı üzerine soru aldım.Bizim evde Japon usulü kahvaltı hiç yapılmaz.Bu sebeple dün de bahsetmiş olduğum tatilimizdeki kahvaltıyı resimlerini hatırladım.Japon bir ailenin işlettiği pansiyonda kalmıştık.Ve sabah kahvaltısı tam anlamıyla Japon usulü hazırlanmıştı.Ben o dönemde hala Japon yemeklerine alışamamış olduğum için bir şey yiyememiştim.Zaten suratımdan anlaşılıyordur.Ben nasıl yiyeceğim bunları ya ifadesi var.
 Neler mi vardı?
-Yeşil Çay
-Miso Çorbası
-Japon Pilavı
-Kızartılmış balık
-Nori (yosun)
-Ve çeşit çeşit turşular (tatlı ve tuzlu tatlarda)
Bu da tepeden görünümü.

İşte karşınızda klasik bir Japon kahvaltısı.Şimdi olsa artık yiyebilirim.5 yılın sonunda bu cümleyi kurabilmek çok güzel.
Peki siz böyle bir kahvaltıya ne dersiniz?

Tatilimizin tamamını okumak için buraya tık tık 

22 yorum:

  1. bizim yemek alışkanlıklarımıza o kadar zıt şeyler varki mesela balıkla pilav ve turşu :/ üstelik sabah sabah. AŞK sen nelere kadirsin,hele o yosun allahh diyorum ve kaçıyorum. sevgiler kocaman :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karadeniz bölgelerinde balık-pilav ikilisi çok meşhurdur. Hele hamsili pilav ...
      ve de japonlar bizdeki gibi pilavı yağlı tuzlu değil kuru kuru yiyorlar.
      Balıkta çiğ olunca (?) eh sabah sabah ağır gelmez muhtemel..

      Sil
  2. benim için onları yemek çok zor olurdu bi parça peynir olsa mutluluktan uçardım herhalde:)
    yazılarını sürekli takip ediyorum seni tanımak, yazılarını okumak çok güzel

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle yemem hiçbirini:)

    YanıtlaSil
  4. sergül blogun çok güzel, ama benim 1 yaşında oğlum var vakit bulup inceleyemedim henüz. detaylı okuyacağım yazılarını. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. valla yanında çay olsun her şeyi yerim ben:)

    YanıtlaSil
  6. sanırım senın gbı ac kalırdım bu kahvaltı karsısında :) sen yıne alısmısın ben alısabılrmıydım bılemyorum

    YanıtlaSil
  7. Ben yerim! Japon tatlarini seviyorum...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel ve değişikk görünüyor afiyet olsunnnn ablacım (:

    YanıtlaSil
  9. Sabah sabah kızartmaydı, turşuydu derken hipertansiyon ülkesi olması lazım Japonya'nın. Blogunuzda gördüğüm kadarıyla domates, peynir, yoğurt vs. var. Onları neden kullanmıyorlar acaba kahvaltıda? hele hele işin tahin, pekmez, reçel nerede hani boyutu var. O konuya hiç girmiyorum bile:)

    YanıtlaSil
  10. kahvaltıda kızartılmış balık nasıl yenir??? Tayland'a tatil için gidip 10 gün muz ve ananasla beslenmiştim, anılarım canlandı :))

    YanıtlaSil
  11. selam sergul,

    merakimi giderdigin icin tesekkür ederim, ama gördüklerimden sona yeniden kanaata vardimki bizim türk mutfagi gibisi yok, sizde denermisin diye sormussun yukarda, yok sagol, alisilmasida zor bir kahvalti tipi bu japonlarinkisi, ama belkide bizimkiside onlara garip geliyordur, her neyse ben tgürk kahvaltisina devam.

    almanyadan selamlar

    YanıtlaSil
  12. Peynir,zeytin,domates,sahanda yumurta,çeşit çeşit reçeller,tereyağ vs ile kahvaltı yapmamışlar yapsalar sabah sabah bunları yemezlerdi:/Gerçi sen yiyomuşsun artık demek ki insanoğlu herşeye ayak uydurabiliyor ama ben bizimkini tercih ederim tabi ki:)
    Eşinin,eşinin ailesinin yada japonların diyeyim bizim kahvaltımıza olan yaklaşımları nasıl?
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Aman Tanrım ! diyebiliyorum sadece :)

    YanıtlaSil
  14. Bende ilk sene yiyememistim. 2.sene yarisini yemistim. Simdi 4 seneden sonra hepsini severek yiyorum. Her gittigimizde, Ryokan'larda kalinca hem kahvalti hem de aksam yemegini Kaiseki olarak ismarliyoruz ve severek yiyoruz. Hatta ne cesitler gelecek diye heyecanla bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  15. Ne kadar garip sabah sabah kizartilmis balik mi..?

    YanıtlaSil
  16. Mısır gevreği filan olsa bari :)) Bende aç kalabilirdim bu haliyle...

    YanıtlaSil
  17. Sabah balık yemek çok zor. Yaprak şeklindeki tabağa bayıldım bu arada :)

    YanıtlaSil
  18. Ac olunca öyle bir yeniyor ki ama ikinci sefer düşünüp market aramaya başlamıştım. Poşette bir kek bozguncusu ve kahve bulunca nasil sevinmiştim.

    YanıtlaSil
  19. Ne kadar çok farklı damak tadımız :) bende geçenlerde Nobu'ya gittiğimde daha da iyi anladım hiç bir ortak noktamız yok eminim onlarda bizim yemek kültürümüze baktıklarında aynı şeyleri düşünüyorlardır :) ama en azından dünyanın pek çoğu ile aynı , international kahvaltıyı andırıyor , çeşit çeşit peynir omlet reçeller vs.. :)

    YanıtlaSil
  20. Mühtemelen bende tok oturup aç kalkardim��zaban köründe birak balik yemeği balik gòrmek istemem�� yosuna hiç değinmiycim�� seni cok seviyorum sergül��

    YanıtlaSil
  21. Hoop yukarı kaydırdık okuduk Sergül. 6 yumurta yeseymişler keşke. :D

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül