24 Şubat 2013 Pazar

Japon Turpu Turşusu-Yoshi Mutfakta


Bu fotoğrafı Aralık ayında Söke pazarında çekmiştim.Yıllar yıllar önce teyzemle pazara çıkmıştık.Ve ilk defa orada görmüştüm bu turpu satıcı Japon turpu bu demişti.Teyzemle gülüp her şeyin adına da Japon diyorlar diye dalga geçmiştik.O zaman ablam Japonya'da bile değildi.Turpu çok severek yemiştim.Sonrasında bir daha pazarda bulamadım.Derken kendimi bir gün Japonya'da buldum.Ve ne göreyim bütün marketlerde Japon turpu var yani pazarcı doğru söylemiş.Günahını aldım affetsin.
Japonya'da en severek yediğim sebzelerin başında gelir 'daikon'.Tazesi,haşlanmışı,rendelenmişi veya soslanmışı her türünü bayılarak yerim.
Bu yazıyı yazmadan önce internette araştırdığımda faydalı bir sebze olduğunu da öğrendim.Kırmızı turp bazen acı olur ya daikon hiç acı olmaz.En çok bu yanını seviyorum sanırım.C vitamini,sindirime yardımcı,mide ülserine karşı koruyucu ve bir de kalsiyum içeriyormuş.Daha ne olsun.
Daikon Asya mutfağında büyük yer tutar.Çok şekilde tüketilir.Ben bazen soyup elma gibi yiyorum.Canım ekşi bir şey çekiyorsa limon sıkıyorum üzerine oh mis.
Bir de Yoshi'nin yaptığı bir tarif var ki aman aman bayılıyorum.Geçenlerde sizin için videoya çektik.Bu kolay,hızlı ve lezzetli tarifi denediğinizde bize haber verirseniz çok mutlu oluruz.
Afiyet olsun.


7 yorum:

  1. Canım, bizde Azerbaycanda da bundan var ama böyle uzun degil. Yumru oluyor. Yerl içkimiz var ona ait olan ismine "şalğamturş" diyorlar. Yemekle o içki içilir. Alkölsüz falan serinletici içki :) Çok güzel oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şalğamturş şalgama ne kadar çok benziyor yazılış olarak. Şalgam bitkisi havucun daha büyüğü ve kırmızı. Şalgam suyu denir yapılan içeceğe. Türkiye'de Adana yöresine has (:

      Sil
  2. Yoshi nin ellerine sağlık. istanbul da bakmam lazım merak ettim bende tadını:)

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim postlardaaaaaan mutfak aşkına :)) o zaman hemen izleyim :)

    YanıtlaSil
  4. Eşimle seyrettik videoyu o da turp ve turşu hastasidir. alip deneyeceğiz Japon turp tursusunu . esimin de Yoshiye Selami var. Teşekkürler size...

    YanıtlaSil
  5. Arada sırada bende japon turbu alırım... Yoshi nin yaptığı gibi deneyeceğim. Ellerine sağlık Yoshi..... bu arada karnıbahar kızartmasının videosunu da izledim.....çiğden yapıldığını duymamıştım....

    YanıtlaSil
  6. turp tarzındakı seylerı genelde limonla yeriz ya sevmem o hallerını ama bu tarz belki denersem sevebilirim aklımda bulunsun ;) bu arada Yoshi çok güzel "Afiyet olsuuuuuunnnn" diyor:D

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül