30 Mayıs 2012 Çarşamba

1Q84 Bitti/İpucu Yok


Kitap ile ilgili hiçbir ipucu içermemektedir.Sadece kitap sohbetidir.Okuyabilirsiniz :)


Dün gece karı koca kitabı bitirdik.Aslında cep kitabı Japonya'da geç basılmasaydı çok daha önce biterdi.

Herkesin bana sorduğu şu tavsiye eder misin?Eğer Murakami ile yeni tanışacaksanız etmem.Çünkü kitabın kalınlığına bakıp zaten soğuyacaksınız kitaptan bir de üzerine Murakami'nin diline alışkın değilseniz.O kitap bitmez.
Murakami dili nedir?Bolca detay.Hatta o kadar detay ki bazen konu neydi bile diyebiliyorsunuz.Ama ben detay işini seviyorum.Hem yapı kaynaklı hem de kitabı okurken yarattığım filmimde eksik kalmıyor.Kokular,renkler,sesler hatta tatlar her şey tamamlanıyor.Bütün duyularınız çalışıyor.

1Q84 yazısındaki Q'nün anlamı 9'dur  Japonca'da.kyu/ku diye yazınır ve okunur.George Orwell'in romanına atıf denilmiş ama ben okumadığım için bu konuda bir yorumum yok.

1Q84 kitabı Sahilde Kafka kitabı gibi bölüm bölüm ilerliyor.Bir bölümde kitabın kadın karakteri işleniyor,diğer bölümde erkek karakter.Bölümlü kitapları okumayı seviyorum.Kitaba ara vermem gerektiğinde ya da uyumak istediğimde bölüm sonlarında vedalaşıyorum kitapla.Ama 1Q84 öyle bir hainlik yapmış ki :) Bölüm sonlarında öyle bir detay veriyor ki sonraki bölümü okumadan uyuyamıyorsunuz.Bu da demek oluyor ki önce diğer karakteri okuyacaksınız :) Böyle yapa yapa sabahı ettim ben hep.

1256 sayfalık kitap aslında 3 kitap olarak basıldı Japonya'da bildiğiniz gibi.1.kitap 24 bölüm,2.kitap 24 bölüm ve 3. kitap ise 31 bölümden oluşuyor.Ben kendi adıma her bölümde başka bir son yazdım kitaba.Böyle olacak dediğim hiçbir şey çıkmadı ama yaklaştıklarım oldu.
Detaylar önemsiz gibi görünse de okuduğunuz anda sonra bir güzel birleşiyor hikayeye.

Yoshi kitabı okurken kitabın finali hakkında bir yorum yapmadı.Ama eğer finali güzel olmazsa bir daha Murakami okumam dedi.O korkuyla bekledim ama sonuçta sevdi.Yani Sahilde Kafka'yı da okuyacak.

Bana göre kitabın finali güzeldi.Ama sanki devamı yazılacak gibi.Birçok soru işaretime cevap buldum ama detaylar hala askıda kaldı sanki.

Özetle kitabı kapağına,sayfasına,kalınlığına göre yargılamayanlardansanız alın okuyun!
Ama Murakami ile tanışma kitabı olarak iyi bir başlangıç mı?Orası biraz karmaşık.

*Kitap tanıtımlarında detay vermeyi sevmiyorum.Karakterlerin adını da bilinçli olarak yazmadım.Kitaptaki karakterlerle kendiniz tanışmalısınız öylesi daha zevkli.
Kitabı bitirdikten sonra bir tanıtım yazısı okudum ve şok oldum.Resmen kitabı anlatmış.O yazıyı okuyanların kitabı okumasına gerek yok.Ya da kitabı okurken şaşıracak pek bir şeyiniz kalmamış oluyor.

Umarım bu üstün körü yazılmış yorumum işinize yarar.
İyi okumalar

edit:Kitabın ağırlığı hakkında o kadar atıp tuttum.Buna rağmen sahile ve bankaya giderken yanımda götürdüm.Ama arabasız gitseydik buna cesaret edemezdim.Ağır olması sadece taşıma sorunu yaratmıyor bir de okuma sorunu oluyor.Dilediğiniz pozisyonda okuyamıyorsunuz.Ben masada okuyabildim en rahat.Ama kita bitmek üzereyken o da pek rahat olmadı.Yoshi aynı kitabın Japonca versiyonu ile ülkeyi dolaştı.Trende,iş yerinde hatta toplantıda bile okumuş.Ben eve mahkum olma hissini sevmedim.Doğan kitap keşke bu yorumları görse ve kitabı 3 cilt olarak çıkarsa.Böylece kitaba bakıp almayanları fikrinden caydırabilirler.
Kitapla ilgili tek olumsuz yorumum budur.Evet kitaplıkta çok şık duruyor.Kocaman falan ama kullanışlı değil kesinlikle!


15 yorum:

  1. Çok merak ettiğim bir kitaptı, paylaşımınız için teşekkürler , yol gösterici oldu :)

    YanıtlaSil
  2. Ben sadece bir tane Murakami kitabı okudum ( Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında ) O yüzden sanırım uzuunca bir süre 1Q84'ü okuyamayacağım. İlk önce Murakami'yi iyice tanımak istiyorum.
    Ayrıca benim de çok rahatsız olduğum bir konuya değinmişsin çok sevindim; okuduğu kitabı olduğu gibi bloga yazanlar :)
    Bana göre; kitap bloglarının amacı, gizemli olup yazıyı okuyan kişiyi okumaya teşvik etmek olmalı.
    Tespit ettiğim birkaç blog var onları okumuyorum mesela. Çünkü her şeyi yazıyorlar.
    Twitterda bazen bu konuyu dile getiriyorum dikkate alan oluyor mudur bilmiyorum ama çok okunan bir blog olarak senin yazmış olman daha etkili olur umarım.
    Son olarak; bazı kitapları karı-koca birlikte okumanıza bayılıyorum ve 1Q84'ü kısa sürede bitirdiğiniz için tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Çok merak ediyorum aslında. Ama bir türlü Murakami kitaplarından birini alıp okumaya başlayamadım. Kısmetse bu ay Sahilde Kafka ile başlamayı düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Hiç Mukarami okumadım aslında çok merak ediyorum ama fazla ayrıntılar beni çok bunaltıyor:(( Zamanım olsa yine bi şekilde meraka kapılır ayrıntı filan demeden okurum da bu zamanı hiçbir şeye yettiremiyorum:((
    Peki Mukarami ile yeni tanışaak olanlara hangi kitabını tavsiye edersin Serrose?
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. hhaha valla, okuyabilirsiniz uyarsını görünce okudum.
    Ben öyle cümleyi öğelerine ayırır gibi kitap analizi yapmayı zaten sevmem. O siteleri yazarın kendisi bile okusa vay anasını der, kendi kitabını yeniden okumaya kalkar.
    Çok haklısım asla Murakami'ye başlangıç kitabı değil. Ama sanki bir Sahilde Kafka'da değil. Sahilde Kafka ve Zemberek Kuşunun üstüne çıksın istiyorum bu kitap ki ben yine hasretle bir Murakami kitabı daha beklemeye başlayabileyim kitap biter bitmez. Ama yine de çok çabuk okudunu sizi tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. Ben de bayılıyorum (!) bol spoilerli kitap yorumlarına. Kitap nasıldı diye soruyorsun. "İşte bi kız var, sevgilisi araba kazasında ölüyo, sonra çocuğun hayaleti geliyor, o sırada kız çocuğun en yakın arkadaşına aşık oluyor ve onlar evlenince hayalet gidiyo" diye tüm kitabı tek cümlede özetliyorlar. (Not bu özet tamamen hayal ürünüdür)

    Bu arada, dün twitter'daki fotoğraf çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  7. Daha once hic Murakami okumadim ama bu kitabi sende gordugumden beri catliycam meraktan. Simdi de kafam karisti tavsiyene uymak istiyorum ilk once hangi kitabini alip okumali ve ne zaman bu kitaba gecmeliyim dersin sayin ortmenim :))

    YanıtlaSil
  8. Bildiğin antaloji kalınlığında bir kitap. Şu okul bir bitsin de tatilde okurum belki:)

    YanıtlaSil
  9. ben bu kitabi cok merak ettim oyle ki finallerim var diye kitapcilara gitmiyorum dayanamayip alirim diye. Murakami ile tanismak icin uygun olmayan bir kitap demissin onumde kocamaan bir yaz tatili var sayilir o yuzden tanisma kitabi tavsiyen varsa once onu okuyayim. kitap tanitimlarin da gercekten cok zevkle okunuyor ellerine saglik ve de hizina hayran kaldim soylemeden gecemedim:)

    YanıtlaSil
  10. Kitabın topluca basılmasına, hadi toplu olarak basılıyor yabancı yayınevlerinin yaptığı gibi özel ince kağıt kullanmayıp tuğla gibi birşeyin utanmadan piyasaya sürülmesine sadece REZALET ve SAYGISIZLIK diyorum. Hakikaten çok sinirlendim..

    YanıtlaSil
  11. ne zamandır tembellikten bloga bişeyler yazamıyorum ... en azından kitap yorumlarımı yazsam iidi ..en son imkansızın şarkısını okuyup bi rus yazarın kitabına atlamıştım ki 1q84ün türkçesini duyar duymaz anında ilk sagdan dönup seçimimi değiştirdim... tabi kitap yorumlarını yazmak gene sarktı..(senin yorumlar gerçekten kıvamında .bunun için ayrıca teşekkür ederim). bakıyorum instagramdan baya bi hızlısın...eeee bi evde iki kişi okuyunca haliyle :)size bakıp bende gaza geldim kitabı yarıladım ... bakalım diğer yarısı nasıl olacak !... bitsede bende blogda paylaşabilsem :)

    YanıtlaSil
  12. Bitirdin mi :) Ben de 3. kitaptayim, az kaldi. Te Turkiye'ye tasidim kitabi meraktan :)

    Haslanmis Harikalar Diyari'ni okumadan benim son yazdigim yaziyi okuma aman sakin, hatta dur, aklima getirmisken sen hazir, basina bir uyari notu duseyim yazinin.

    Ben kitaplar hakkinda yazi yazarken dikkatimi ceken kisimlari, ozellikleri, bana dusundurdukleri hakkinda konusurum. Bazen sonlari hakkinda da konusabiliyorum o yuzden, Haslanmis Harikalar Diyari'nin sonunda bahsettim mesela. Acikcasi okumayi en sevdigim kitap yorumlari boyle yazilardir. Bir kitabi okumadan kalkip uzerine yazilmis yazilari okumam ama, bitirdikten sonra arastiririm, kim ne yazmis. Kimin hangi kisim dikkatini cekmis, ne dusunmusler, filan.

    YanıtlaSil
  13. Benim işim daha zor yani. Hem ilk defa okuyacağım, hem çok kalın, hem de ingilizce =). Baya uzun süre üzerinde uğraşmam gerekicek sanırım =). Kitabın adı beni çok çekmişti, bu nadir olur ve öyle kitapların hepsinden çok olumlu sonuç aldım. Umarım bunda da öyle olur =).

    YanıtlaSil
  14. Başta ki yorumunuza katılmıyorum ilk murakaminin 1q84 okudum ve akabinde bütün kitaplarını aldım :)

    YanıtlaSil
  15. Zemberek Kuşu'nun Güncesi, Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu ve 1Q84 kitaplarını büyük bir zevkle okudum. Bence iyi kitap okurun diye kişilerin asla es geçmemesi gereken bir yazar. Özellikle Zemberek Kuşu'nun Güncesi kitabı.
    Okuduğum üç kitabı da hiç yorulmadan, keyifle, notlar alarak okudum.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül