6 Mayıs 2012 Pazar

Japonya'da Starbucks


Aslında biz bir kahve sever değiliz.Yoshi daha çok çayı sever ben bitki ve meyve çaylarını.Geçen sene benim zorumla  kahve içmeyi denemeye başladık.Tabi ki sert ya da sade kahveler hala tercihimiz değil.Aromalı olanları deniyoruz hala.
Japonya'da yaz-kış buzlu su içildiği için ben de kış mevsiminde bile soğuk şeyler içmeye alıştım.Bu yüzden frappuccinolar bizim için süper bir seçenek.Özellikle karamelli frappuccino'ya bayılıyoruz.
Kahve sevmediğimiz için Starbucks kültürümüz de pek yoktu.Japonya'da büyük şehirlerde ulaşılması çok kolay olsa da küçük şehirlerde yok malesef.
Fiyat karşılaştırmalarını yapamayacağım çünkü Türkiye'deki fiyatları bilmiyorum.Ama burada Tall caramel frappuccino 470 yen yani 10.38 lira civarı.
Bu Japonya için ne çok pahalı ne de çok uygun bir fiyat.Ortalama diyebiliriz.

Gelelim asıl söylemek istediğim şeye.2 gün önce Yoshi'nin kız kardeşi ile vakit geçirdik.Strabucksta ona söyleyince bunu yazmalıyım diye düşündüm.

Bildiğiniz gibi Starbuckslarda siparişiniz alınırken adınız sorulur ve bardağın üzerine yazılır.Böylece sipariş karışıklığı yaşanmaz.
Japonya kişisel bilgiler (ad-soyad-adres-tel vs) konusunda çok hassas ve aşırı kuralcı olduğu için bu gelenek burada yok.
Yani kesinlikle adınız sorulmaz hatta böyle bir şeyin olduğunu bilmeyen çok var.Örnek benim görümce :)

Geçen sene Yoshi ile Türkiye'ye gelmiştik.İstanbul ziyaretimizde Kanyon alışveriş merkezindeki Starbucks'a    gitmiştik.Ben masada onları beklerken Sercan ve Yoshi kahvelerimizi almaya gitmişlerdi.Orada kasiyer Sercan'a isimleri sorunca.Benim kocam kasiyeri Sercan'ın arkadaşı sanmış :D ve bunu bana birkaç ay sonrasında anlatmıştı.Yani o an bardaklarda ismimizin yazdığını farketmemiş.


İşte böyle yani buraya yolunuz düşerse ve adınız sorulmazsa şaşırmayın :)



21 yorum:

  1. merhaba sergül seni takip etmek çok keyifli yine bize japonya ile ilgili kısa bir bilgi vermiş oldun sevgiler

    YanıtlaSil
  2. :)Bir gün gelir de oralarda kahve içersem adımı pat diye söylememem gerekiyor o halde :)Bu tarz bilgileri paylaşman çok güzel.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bulgaristan'da da isim sorulmuyor Starbucks'larda. Bu yazıyı görünce şimdi düşünüyorum acaba isim sorma olayı sadece Türkiye'ye mi özel diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildigim kadari ile Amerika`da da soruluyor :(

      Sil
  4. Ya süpermiş! Bunu öğrendiğim çok iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  5. sayenizde japonlar hakkında yeni bir şey daha öğrendik, mutluyuz :)

    hagu-chan

    YanıtlaSil
  6. peki o zaman nasıl biliyolar siparişin kime ait oldugunu

    YanıtlaSil
  7. şu Starbucks'tan bir kahve alamadım gitti :( neyse bunu bi kafama yazıyorum . :)

    YanıtlaSil
  8. ya o değilde gözüm o değişik Marlboro paketinde takılı kaldı naneli mi o ? :)

    YanıtlaSil
  9. Yoshi'nin bardağında yazan şey nedir?? İsim yazmadan başka bir yazmadan başka bir yöntem mi uyguluyorlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siparis yaziliyor.
      Caramel Frappuccino extra sos ve extra krema :)

      hayir isigin altinda bekliyorsun siparisini

      Sil
  10. viyana da isim sorulmuyor,avusturya nin baska sehirlerine de gittim.oralarda da sorulmuyordu.ama ben istanbulda alirken hep isim söylemem gerekiyor.buda benim hosuma gitmiyor.bence isim sorulmamasi cok daha iyi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak iyi oldu bunu yazdigim :) Bulgaristan`da da sorulmuyormus.Neden acaba bu ulkeye gore degisiklikler

      Sil
  11. Özele saygı, özel bilgileri koruma kısmı keşke bize de gelse biraz :( Sadece isimle kalsa iyi. Pek çok mağazada 10 TL'lik fatura için bile adres, telefon, TC kimlik no felan soruluyor. Abuk sabuk firmalar en ufak işlemde nüfus cüzdanı fotokopi istiyorlar. Vermek istemediğinde de uzaylı görmüş gibi bakıyorlar sana.
    Biz de sanırım biraz da samimiyet havası katmak için istiyorlar ismi Starbucks'ta.

    Ceren

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül