31 Mayıs 2012 Perşembe

Mayıs Ayı Kitapları 2012


Mayıs ayında toplamda 5 kitap bitirmişim.Aslında bugün okusam bitirebileceğim 1-2 kitabım var elimde ama 1Q84 sonrası biraz mola verdim okumaya.

1-Haruki Murakami 1Q84 kitabını burada yazmıştım.Aslında tek kitap görünümünde 3 kitap olduğu için mayıs ayı kitaplarımı 7 adet olarak sayabilir miyiz ki?

2-Paul Auster-Kış Günlüğü
Bu kitabı hakkında  pek bir şey bilmeden almıştım.Otobiyografik roman olduğunu anlayınca çok şaşırdım.Önce dili yadırgadım hatta biraz sıkıldım.Ama bir yerden sonra kitaba kapılınca kendi hayatımı düşünür oldum.Ben o yaştayken,o evdeyken ne olmuştu gibi...
Özetle Paul Auster ile tanışma kitabı değil bence.Ama Paul Auster sevenlerin bayılacağı bir kitap.

3-Mevlana'dan Altın Öğütler-Derleyen Ziya Elitez
Bu kitabı geçen yaz Türkiye'den getirmiştim.Bir ara gazeteler deli gibi kitap veriyordu.O dönem almıştım.Mevlana'nın sözlerini özetleyen bir kitaptı.Dönem dönem aynı sözün farklı versiyonları yazılmış.Çok bilinçli ve yeterli bulmadım açıkçası ama okudum ve bitti.

4-Amin Maalouf-Semerkant
Amin Maalouf'un okuduğum ikinci kitabı oldu Semerkant.İlk kitabını lisedeyken okumuştum yani 10 yılı geçmiş.(Yaşlanıyor muyum ne?)Amin Maalouf tarzını unutmuştum desem yeri.Yeniden tanışma kitabı oldu diyebilirim benim için.
Kitaba başladığım dönemde moralim bozuk olduğu için başlarda zor daldım kitaba.Akmadı,sıkıldım falan filan.Sonra okumuş olanların yorumu çok güzel olunca okumaya devam ettim.Birazcık moralim de düzelince dalabildim kitaba.Savaşlar,aşklar,rubailer,yolculuklar yaşadım bol bol.Özetle sevdim :)

5-Louise L. Hay-Düşünce Gücüyle Tedavi-2
Aynı isimli kitabın özeti gibi bir şey.Vücudumuzdaki her hastalığın altında onu yaratan bir düşünce olduğu anlatılıyor kitapta.O düşünceyi düzeltmek,farkında olmak,olumsuz ise olumlu düşünceye çevirmek gerektiğini bu sayede iyileşebileceğimizi anlatıyor.
Birçok hastalığın/ağrının altındaki düşünce sebebi akla çok yakın geliyor.Bu yüzden baş ucu kitabı yapılabilir.Ama bu kitabı alıp okumak yeterli olmaz.Düşünce gücü ile tedavi kitabı yani ana kitabı almak daha yerinde olur.

Mayıs ayı benim açımdan verimli bir ay oldu.Darısı haziran ayının başına :)

Okunmayı bekleyen kitap sayısı:70



6 yorum:

  1. Mayız ayı verimli geçmiş :)1Q84 'ü düşününce ;)
    Amin Maalouf sevdiğim yazarlardandır.Doğunun Limanları ile devam edebilirsin ;) seveceksin .70 kitabın içinde var mı bilmem ama :)keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 1Q84 en bereketlisi oldu :)
      70 kitabin arasinda yok.Bir sure kitap almamayi dusunuyorum ya bakalim neler olacak :)
      tesekkurler

      Sil
  2. Ama çok pis kıskanıyorum seni yahu. Nasıl bir ayda yedi kitap okursun, ah şu oğlumun uyku düzeni bir otursa da ben de okunacaklar dağımı eritsem artık :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Upss affet!
      Benim cocugum yok desene bunlar iyi zamanlarim :)
      Her zaman boyle olmuyor diyeyim seni rahatlatayim ;)

      Sil
  3. Semerkant'ı ben de bu ay okudum :) Başta ben de konsantrasyon sorunu çektim kitaba girmekte zorlandım ancak sonradan başardım ve aktı gitti kitap. Başka Amin Maalouf okuyabilirim, ama son günlerdeki yazılarınla Murakami okuma isteği yarattın, Murakami yazını göz önünde bulundurarak bir tane seçeceğim sanırım kendime.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ne guzel tesaduf :) Belki de ayni yerlerde takildik :)
      Ups o zaman Murakami derim ben ;)
      Merak ediyorum neyi sececeksin

      Sil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül