4 Mart 2012 Pazar

Maiko Olmak

*bol fotoğraf
2010 nisan ayında Kyoto'da maiko makyajı yaptırmıştım.O zaman fotoğrafçının çektiği fotoğraflarla bir yazı hazırlamıştım.Okumak isteyenler buraya tık tık

Bugün size süreçten biraz bahsetmek istiyorum.
Öncelikle kendinize bir firmada randevu alıyorsunuz.Ve ilk olarak paketi seçiyorsunuz.Stüdyo çekim,dış çekim,1 kimono veya daha fazla kimono,albüm sayısı vb gibi seçenekler mevcut.

Ben uzun çekimi seçmiştim.Biraz pahalı 1500-2000 tl arasıydı sanırım.Ama bir kerelik olduğu için göz yumuyoruz fiyata.
Çekime karar verdikten sonra sizi soyunma odasına alıyorlar.Bu noktadan itibaren erkekler giremiyor.
Soyunma odasında elinize incecik bir beyaz elbise veriyorlar.Aynen tülbent kumaşı gibi.İçi olduğu gibi gösteriyor yani.O elbiseyi giyip üst kata çıkıyorsunuz.
Orada yüzlerce kimono arasından seçtiğiniz miktarda kimonoya karar veriyorsunuz.
Ben iç çekimler için siyah kimono dış çekimler için kırmızı kimonoyu seçtim.

Sonra sizi makyaj odasına alıyorlar.Görüldüğü gibi önce beyaz boya ile başlıyorlar.Resmen badana yapılır gibi boyanıyorsunuz.Makyaj yapılırken saçınıza ek çiçek ister misiniz,takma kirpik ister misiniz diye soruyorlar.Ek çiçek +250 yen takma kirpik +500 yen .
 Ben ek olarak çiçek istedim ama takma kirpik sorusuna sizce ne yapmalıyım diye sordum.Ayıp söylemesi benim kirpiklerim uzun ve kıvrıktır(maşallah deyin) ama kararsız kaldım.İlk defa maiko makyajı yaptırıyorum sonuçta.Ve hayatım boyunca hiç takma kirpik kullanmadım.Kafam karışmıştı.Gerek yok görmüyor musun diye azarladı beni :( Japonlar kirpik konusunda çok takıntılılardır da.O dakikadan sonra konuşmadı zaten benimle.

 Sonra kat kat kimono(japon geleneksel kıyafeti,tamamen ipekten yapılır) giydirildi.Ve peruğum takıldı.Aslında bunların bir adı var ama şuanda adı aklıma gelmiyor.Yoshi uyuyor.Ona sorunca burayı düzeltir adını yazarım :)
 Bizim seçtiğimiz şirket 6 katlı bir binaydı.İlk kimonoyu giydikten sonra çatı katına çıktık.İlk çekim için.
 Gördüğünüz gibi minik bir Japon bahçesi düzenlenmiş çatıda.
 Fotoğrafçı bayan sürekli üstümü başımı düzeltti.Japon detaycılığı ile nereye bakmam gerektiğini açıları ile söyledi :)
Yukarıdaki fotoğraf blogun üst başlığı bir süredir.Ben çok seviyorum nasıl olmuş?
 Kimonoyu giydikten sonra Yoshi'de hep bizimleydi.Aslında iç mekanda fotoğraf çekmek yasak ama kız birazını görmezden geldi.
Arada kocaya bakıp gülümsemek serbestti yani :) Tamamen güldüğümde ki öyle pozlar da var.Dişlerim resmen sapsarı duruyor.İğrenç ötesi yani.
 Çatı çekiminden sonra geleneksel Japon odası çekimleri yapıldı.Ayyy diye bağırasınız geliyor ama yapamıyorsunuz.Zaten kimono iç kuşağını çok sıkı bağlıyorlar.Bir de otur kalk aman aman yani
Buradan sonra klasik fotoğrafçı stüdyosunda çekim yaptık.Orada Yoshi'nin çekim yapmasına izin vermedi kız.Ama diğer postta var sanırım fotoğraflar.Merak edenler oraya tık tık.
 İç çekimler bittikten sonra kimono değişikliği yaptık.tabii kemerim de değişti.Dış çekimlere yürüyerek halkın içinden :p gidiyorsunuz.Bakınız otobüs durağı :) 10-15 dakika uzaklıkta minik bir tapınağa gittik.
 Hadi tapınağa yürüyüşünü çekelim pozu :)
 Tapınağa kadar normal parmak arası terliklerle geldim.Çünkü bu yükseklerle yürümek gerçekten zor ve çok düşen oluyormuş.Ben tapınağın içinde bunlarla yürüdüm.Tabii fotoğrafçımla el ele :)
 Aslında sakura mevsiminde gitmiştik ama şansıma çok yağmurlar yağdığı için çiçekler dökülmüştü.Kalanı ile idare edelim pozu :)
 Japon detaycılığı dur burayı düzeltelim :) Bu arada o demir işte benim ekstra seçtiğim şey :)+250 yen yani
 Fotoğrafçım ile elele tapınağın her bir köşesini gezdik :)
 Bu da fotoğrafçı ile son pozumuz.Buradan sonra fotoğrafçı stüdyoya geri döndü.Cdleri,albümleri hazırlamak için.Bizim 20 dakika serbest zamanımız vardı.
 Tam fotoğrafçı ayrıldı bu Çinli çift koluma yapıştı.Ordan oraya sürüklediler beni.Sinir olduk.En sonunda Yoshi söylenince gittiler.Zaten 20 dakikamız vardı vallahi yarısı bunlarla geçti.
 Çinlilerden yakayı kurtardıktan sonra gerisi şımarıklık :) Bakınız ayağımdaki normal terlik işte bu.Parmak arası çorap,terlik hatta ayakkabı Japonların çok eski bir geleneği.İsimleri ile ilgili bir yazı yazmıştım.var blogun bir yerlerinde yani.
 Saçınızın sadece önlerini çıkarıp sprey boya ile siyaha boyuyorlar.Bakınız benim röflelerim çıkmış burada.
 Sonrası stüdyoya dönüş.
Ve stüdyo kapısında son poz.
Sonra beni giyinme odasına aldılar.Gene o iç elbise ile soyunma odasına yolladılar.Orada boydan boya lavabolar ve makyaj temizleme losyonları,pamuklar falan vardı.Yani kendin çıkarıyorsun makyajını.Söylene söylene yıkadım yüzümü :)
Sonra dışarıda albümlerimizi bekledik :)

İşte böyle güzel geçen birkaç saatti.

Fotoğraflara bakınca gene canım çekti.

Belki bir daha gitme şansım olur.

Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim.

Fotoğrafların üzerine iğrenç bir şekilde blog adımı yazmak zorunda bırakıldığım için üzgünüm.Ama kişisel fotoğraflarımın çalınmasını istemiyorum.Belki bu çare olur.




31 yorum:

  1. güzel fotolar:) ama o bembeyaz boyayı niye sürüyorlar yani niye o kadar abartılı?

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım bu posta bayıldım.

    Tek kelimeyle harika. Demek böyle yerlerde varmış ha gerçekten hiç bilmiyordum. Blogun giriş resmini zaten çok beğeniyordum ve soracaktım, sen benden önce davrandın.

    Bunu herkes yapabiliyor mu? Turistler falan yani... Hani geleneksel bir şey mi yoksa?

    YanıtlaSil
  3. Bayıldım bu posta bayıldım.

    Tek kelimeyle harika. Demek böyle yerlerde varmış ha gerçekten hiç bilmiyordum. Blogun giriş resmini zaten çok beğeniyordum ve soracaktım, sen benden önce davrandın.

    Bunu herkes yapabiliyor mu? Turistler falan yani... Hani geleneksel bir şey mi yoksa?

    YanıtlaSil
  4. Hic SIKILMADAN ve keyifle okudum Tesekkürler bu güzel fotograflar ve anlatim icin.
    Bence benim gördügüm en güzel Maiko mu denir bilmiyorum ama her ne derlerse iste o sensin:))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. İlginç bir deneyim olsa gerek.Fotoğraf karelerindeki diğer renklerin yanında sizde çok hoş olmuşsunuz.Güzel bir anı,sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzelmiş. Donem fotoğrafçılığı İstanbul'da da yapılıyor. Antalya'da yapma konusunda fikir var arkadaslarımda ama bakalım:))

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel bir anı olmuş :) Fakat ne yaparsan yap Japon'a benzememişsin, çok güzel bir Türk kızısın sen :)
    Sevgiler
    Sibel

    YanıtlaSil
  8. bayıldım bu post'a ya, en sevdiğim şey bu tarz geleneksel kıyafetlerle fotoğraflardır. hele hele senin Japon kıyafetleri, çok çok güzel olmuşsun vallahi. diğer fotoğrafları merakla bekliyorum ^^

    YanıtlaSil
  9. hahaa kirpiklerin yüzünden konuşmadı mı, sahiden takıntılıymış. çok keyifli gözüküyor maiko olmak, iyi ki yapmışsın Serrosecum.

    YanıtlaSil
  10. bayıldımmm !! =) hepsi harika olmuş fotoğrafların..
    üstüne yazı yazmakla da çok iyi yapmışsın.. ;)

    YanıtlaSil
  11. Çok keyifle okudum. Bence bütün zahmete değmiş.Kesinlikle böyle bir anıya sahip olmak bende çok isterdim. :) Ayrıca çok güldüm okurken. Resmen kirpiklerini kıskanmış ya :D ama maaşallah çok güzel. nazar değmesin!

    YanıtlaSil
  12. Çok eğlenceli bir post yine...
    Gerçekten çok pahallıymış ama değer. Hele ki sen uzun yıllar Japonya'da yaşayıp bu fotolara sahip olmasaydın büyük eksiklik olurdu.
    Bu arada Japonya'ya nasıl yerleştin? Anlattığın bir yazı var mı?

    YanıtlaSil
  13. Muhteşeeeeeeeeeem!! :D
    Sergül abla, hep hayallerimi gerçekleştiriyorsun, kıskanıyorum tabii ama mutlu da oluyorum. :D Hayallerim daha gerçekçi oluyor hahaha. :D

    YanıtlaSil
  14. değişik bir deneyim olmuş :)) Kimono kilolu gösteriyor biraz sanırım :) keşke kimono seçtiğiniz odanın da fotoğrafı olsaymış çok merak ettim :) bir de neden kulaklar ve ense boyanmıyor ona takıldım hehe :)

    YanıtlaSil
  15. bu çok ilginç bi deneyim ya :) ben de istiyorum :) çok güzel :) parmak arası terlikler gerçekten korkunç görünüyor insan nasıl yürür ki onlarla :)

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel olmuşsun Sergül.
    Hollanda da vardır ya geleneksel evc,giysiler..Türkiye de hiç rastlamadım var mı bilmem?Olsa ne iyi olurmuş.
    Şöyle isteyen Silifke kıyafeti,isteyen Rumeli,Karadeniz...
    İyi fikir ama dimi?

    YanıtlaSil
  17. Çok çok güzel olmuş bu gerçekten, iyi ki da yapmışsın!!! Blog başlığı olarak seçtiğin fotoğraf çok göz alıcı!!

    Harikasın :)

    Sevgiler, Başak

    YanıtlaSil
  18. çok şeker çıkmışsın :) özellikle blogun üst başlığı olan fotoğrafa bittim :)

    YanıtlaSil
  19. kesinlikle çok güzel bir deneyim olmuş, sonuna kadar şıp diye okudum. sevgiler :)

    YanıtlaSil
  20. zaten cok sekersin, bir de boyle daha da seker olmussun yaaa :) gozlerimi alamadim fotograflardan, masaallah :)

    YanıtlaSil
  21. Cok guzel ve degisik bir gun gecmise benzer :) Boyle fotograflari hatira olarak saklamak, torunlara gostermek ne guzel olur :)

    Ben Picasa ile capraz yaziyorum yazilari, bilmem ne kadar etkili... Bir de trasparan yapmaya calisiyorum, cok belirgin olmasin diye. Sonrakiler icin belki ise yarar...

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel olmuşş. Benm de canım istedii. 8)

    YanıtlaSil
  23. facebookta görmüştüm fotoğrafları blogdakini şimdi görüyorum , harikasın blog baştan başa harika , ben de yaptırmak isterim yolum düşerse ,sayende herşeyi öğreniyoruz japon kültüründeki :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Fotoğrafların hepsini çok sevdım!!Pahalı bir şeymiş ama bi kerelik yapılacak bir şey olduğundan verilir ;))
    Umarım hala yüzsüzlük yapıp alan olmaz fotoları canım..

    YanıtlaSil
  25. Perugu giyinmek (Katsura) bence kimonoyu giyinmekten cok daha zor.Icindeki mengeneye benzeyen metal kisimlar basimi cok agritiyor her giyinisimde.Bir de eski tarz olanlari ayriyetten cok agirlar. Kemeri (Obi) en son takana kadar kat kat iclikler giyinmek de ayri birsey :)Ne zaman biter diye annemler tapinaktaki torenimizde agizlari acik izlemislerdi zavalli beni :)) zaten sonunda yuruyemeyecek agirliga ve sıkılığa ulaşınca mini adımlarla anca yürüyebiliyorsun :) cok enteresan birsey kimono.

    YanıtlaSil
  26. beyaz çoraplarla parmak arası terlik giymenin nereden geldiğini şu an anlıyorum :) evet gerçekten japonya ile türkiye arasında benzerlikler varmış :):)

    çok farklı bir deneyim olsa gerek :) bence sana gerçekten çok yakışmış sergül abla :) blogunu uzun zamandır takip ediyorum ama ilk defa yorum yapıyorum :) zaten uzun zaman once maiko olmuşsun :) neyse çok uzattım herşey gönlünce olsun sergül abla :) bol bol gülümsemeler :):) takipe devam :):)

    YanıtlaSil
  27. bir kac kere resimlere bakttim... Sergul mu- degil mi..... burda-da coooooooooook begendim cnm ya...

    YanıtlaSil
  28. Japon Sergül çok tatlı olmuş :) keşke Türkiye'de böyle bir stüdyo olsa :)

    YanıtlaSil
  29. ben bu yazıyı yeni okudum çok canım çekti :)

    YanıtlaSil
  30. Çok harika bir deneyim olmuş��

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül