20 Nisan 2012 Cuma

Kouzenji

Çayınızı,kahvenizi alın ve bol fotoğraflı bir yazıya hazır olun.

 Sakura mağdurları olarak yapacak bir şeyimiz olmadığı için biz de bu tapınağa geldik.Kouzenji tapınağı Nagano bölgesinin Komaganeshi şehrinde bulunuyor.
 Bu tapınağın 1000 yıldan fazla tarihi varmış.Tabi birçok efsanesi de.
 Bahçesinde yüzlerce yıllık Japon sediri ağaçları vardı.Çok ama çok uzundular.

 Ne zasman böyle büyük bir ağaç görsek karı-koca ağaç yaşı hesap edebilenlerden olmayı hayal ediyoruz.Nasıl öğrenilir ki acaba?Ağacı kesmeden bilmenin yolu var mıdır ki?
(Bu arada bizim ülkede Amerikan filmi için ağaç kesenlere de en kibar haliyle YUH diyorum.Söyleyemediklerimi siz hayal edin)
 Tapınağın girişinde bulunan kapı ahşaptandı ve süper bir işçiliği vardı.
 Sağ tarafta bulunan dükkanda tapınak ile ilgili hediyelikler,kitaplar falan satılıyordu.
 Ve tapınak karşıdan göründü.Bu tapınak Nagano bölgesinde meşhur bir tapınakmış.Bu yüzden çok fazla tur otobüsleri vardı.


 Tapınağın içerisinde 3 adet Japon bahçesi varmış.Varmış diyorum çünkü hangi alanlardan bahsediyorlar bilemedik.Bilgiler vikipedia'dan.Biz gezerken böyle bir bilgi görmedik.
 Eski Japon lambası.
 Neden bilmiyorum ama bu Buda heykeli bana acayip mutluluk veriyor.Yüzündeki huzur çok hoşuma gitti.
 Ve sonunda tapınağın önüne vardık.
 Klasik kimse bizi çekmezse biz birbirimizi çekeriz pozu :)
 Normalde gittiğimiz tapınaklarda dilek dilemek gibi bir adetimiz yok.Ama son 2 tapınaktır 2 dilek diliyoruz.
İlki Yoshi'nin ayağının ağrısı geçsin istiyoruz.Masaja gidiyor,ilaç alıyor ama hala geçmedi.Aksıyarak yürüyor.Bazen araba sürmek bile acı veriyormuş.Sebebi stres.Hem yaşadığımız yer,hem de iş stresi fena etti balığı.
İkincisi ise hayırlısı ile evimize taşınabilmek.Yoshi'nin tayini çıksın istiyoruz artık.
Sizlerden de dua etmenizi istiyorum.Bu iki dileğimiz için.Herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
---
Tapınaklarda dilek dilemek için 2 yöntem var genelde.İlki tütsü yakmak,ikincisi mum yakmak.
Tütsülerin bulunduğu kutunun altında bir kutu daha var.Oraya 100 yen atıyorsunuz(tapınaklara göre ücret değişebilir) Bir deste tütsüyü alıyorsunuz ve orada yanmakta olan mum yardımı ile tütsünüzü yakıyorsunuz.Sonra dileğinizi tutup tütsüyü ortadaki kazana atıp çıkan dumana elinizi tutuyorsunuz.Sonrasında elinizi ağrıyan yerinize tuttuğunuzda iyileşeceğine inanılıyor.
Ellerini dizlerine,başına,ayağına sürenler vardı.
İkincisi ise fotoğraflamadığımız camdan bir kabin var.Aynı şekilde parayı atıp bir mum alıp yakıyorsunuz.Sonra camdan kabinin kabısını açıp mumunuzu oraya bırakıyorsunuz.O kadar.

 Tapınağın bahçesinde bulunan mezarlıktan bir fotoğraf.Ağaçların kökleri süperdi.
 Tapınağın ek binalarından biri.Buraya giriş ücretliydi.

İşte bir tapınak yazısı daha burada bitti.

Planımızda olmayan bir tapınaktı.Sakuralar açmayınca bir anda dahil oldu plana.İyi ki gittik ,gördük.

Sağlıklı günler herkese.

8 yorum:

  1. Birgün Japonyaya gelecek olursam bu gezdiğin yerlerden bir rota oluşturucam kendime Sergül :) O yüzden bolca gez hehehe ^^ Yoshiye çok çok geçmiş olsun T_T

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. bir atheist olarak benim de dua etmem ironik oldu ama hepsi bu bloğu çok sevmemden ötürü.

    YanıtlaSil
  4. Tam bu tapınaklara giriş ücretli mi diyecektim ben de. Yazmışsın altta. Bazı kısımları ücretli o zaman anladığım kadarıyla.

    YanıtlaSil
  5. inşallah tüm dilekleriniz gerçek olur.
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  6. o ağaç köklerini görünce fantastik bir film sahnesi gibi geldi birazdan ağaçlar konuşacak:)

    YanıtlaSil
  7. Tapınak yazılarına bayılıyorum :) Bunu da çok sevdim herzamanki gibi :) Fotoğraflar ise çok süper Ellerine gözlerine ayaklarına sağlık :D Her ikinizin de İnşallah :D

    YanıtlaSil
  8. Agaclara bayildim, bayildim, bayildim... Muhtesemler! Omurleri cok olsun.

    Baslikta aralarinda yurudugun cicekler rapseed(kanola) olabilir mi? Eger oyle ise GDO olup olmadiklarina dikkat derim. Sonrasinda alerji falan gibi bir sorun cikmasin. Ingiltere'de iken ben de onlari gorunce buyuleniyordum, hatta haklarinda yazi da yazmistim ama sonradan ogrendim ki, isimleri patentli, kendileri de GDO imis. Butun Avrupa baharda onlarla dolar bir de!

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül