23 Ekim 2011 Pazar

Utanç da yanında bonus



Japonya'da yaşarken ülkenizden gelen deprem haberleri acının yanında size utancı da getiriyor yanında.

5,6,7 şiddetin pek de önemi olmadan evler yıkılıyor,insanlar ölüyor.

Daha da kötüsü depremin kaç şiddetinde olduğu bile bilinmiyor.

7,2 şiddetinde 500-1000 kişi olarak söyledi az önce Japon televizyonu.

Depremin öldürmediğini bilen insanlar şokta.Nasıl bir vicdandır kağıttan evler yapmak?

Şimdi benim Türk olduğumu bilen herkes beni arıyor.Ailemi soruyor ben gözlerim dolu ve mahçup bir sesle benim bölgemde değil diyorum.Bu sefer de şanslıydık.

Korkuyorum! sevdiklerime biçilen değer kaç şiddetine kadar dayanıklı acaba?


17 yorum:

  1. Ne kadar da haklısın Sergül..

    YanıtlaSil
  2. Görüntüleri izlerken annemle aynı şeyi konuştuk, Japonya depremden değil tsunami'den etkilenmişti diye. Bizde ise onca sene geçti halen aynı şey. Umurlarında bile değil, televizyonlar akışlarını kesmiyor, dışarı bakıyorsun insanlar düğün dernek, halay peşinde. Akşam mutlaka olası İstanbul depremi konuşulur sonra herkes kendi hayatına geri döner. Maalesef! :(

    YanıtlaSil
  3. Geçmişte yaşanan büyük depremler ders olmalıydı ama malesef hiç bir zaman ders olamadı.
    İnsanların sıfır değer taşıdığını zaman zaman yaşanan depremlerde görüyoruz.
    bundan sonra da değişen bi durum olacağını zannetmiyorum.Keşke değişse...Hepimize geçmiş olsun :(

    YanıtlaSil
  4. malesef o kadar haklısın ki.....

    YanıtlaSil
  5. malesef o kadar haklısın ki.....

    YanıtlaSil
  6. çok güzel anlatmışsın sevdiklerimize biçilen deger kaç şiddetinde bunu twitterdada yaz bence .

    YanıtlaSil
  7. Söylenecek hiç birşey yok..

    YanıtlaSil
  8. zaten bölge belli türkiyemizin yatırım eksikliği ile gelişmeyen bölgesi. şehir ve ilçeleri daha yapı kapsamında çağdaş kaliteyi yakalayamamış çünkü maddi olanaksızlıklar buna neden oluyor. bölge köy geleneğini hala yaşadığı için çarpık yapılılaşmada mevcut . küçük şehir kapsamında olduğu için sivil savunma yetersiz. durum ortada umarım ölü sayısı iç acıtacak seviyede olmaz ...

    YanıtlaSil
  9. bir de sosyal medyada insanların o bölge için ve bu deprem,insanlar için söylediklerini yazdıklarını okusan..
    Bugün insanlığımdan utandım ben.

    YanıtlaSil
  10. Çok haklısın. Japonya'daki olay sonrasında demiştim bizde olsa kim bilir ne kadar fazla can ve mal kaybı olur. 99'dan hiç mi ders alınmaz? Alınmamış demek ki üst kademedekilerin keyfi tıkırında tabi. Niye uğraşsınlar para harcasınlar? Oraya harcayacaklarını cebe indirsinler. Şu 1 haftada yaşadığımız olaylara bakıyorum da hepsinin ucu hükümete dayanıyor. Hepsinin önlemi alınabilir kendimizce. Ama iktidar, söz sahipleri sırf kendilerini düşünüyor. Ve insanların bunu görememesi, bu denli cahiliyet sinirlerimi bozuyor. Tek dileğim Allah yardımcımız olsun, sonumuzu hayır etsin.

    YanıtlaSil
  11. Tr'de en ucuz şey insan hayatı maalesef :(

    YanıtlaSil
  12. Geldi mi üst üste gelir. Zor günler geçiriyoruz, çok zor.

    YanıtlaSil
  13. serrose, sana katılmamak elde değil gerçektende insanı kahreden yıkan bu aymazlık bu vurdumduymazlık ve yüzsüzlük. japonyadaki yaşamla (okuduğum kitaplardan biliyorum) bizimkini kıyasladığımda arada uçurumlar kadar fark var. sezsiz ama takip ettiğim bir bloğun var,Ankara' dan eşine ve sana kucak dolusu sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. pazartesi oldu diyeceğim ama yoksun ortalarda... umarım her şey olabildiğince yolundadır... malum bizim buralarda işler pek iyi gitmiyor, sen de onun için mi suskunsun bilemedim. ama yokluğun hissediliyor...

    YanıtlaSil
  15. Serrose, ne oldu, pazartesi geldi ama sen yoksun, insallah iyisindir. Sevgilerimle, Cana

    YanıtlaSil
  16. Jopanlar Tokyo'daki Türkiye Büyükelçiliğinin posta kutusuna içinde destek mektupları ve bir miktar para olan zarflar atıyorlarmış. Oradan bu felaketin yaralarının sarılmasına destek olmak istemeleri ne kadar etkileyici!

    http://www.hurriyet.com.tr/planet/19087982.asp

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül