31 Ekim 2011 Pazartesi

Öğretmenim Youtube

 Kendi çapımda örgü örmeyi biliyorum ama tığ işi hep özendiğim bir şey olmuştur.Örgü biliyorum dedim ama atkı,şaldan başka bir şey örmedim :) Tığ işini kafaya koyduktan haftalar sonra alabildim yün ve tığlarımı :)
 Tığlarımı,yünlerimi alıp kuruldum bilgisayar başına.Youtubedan hoca buldum kendime.Bir çok video var ben anlayabildiğimi seçtim.(en son vereceğim linkleri)Bunlar ilk işlerim.Diz battaniyesi örmek istiyorum.Bu yüzden başka renkler almam gerekiyordu.
 Bugün trene atlayıp 10 renk alıp geldim.Türkiye'de ne kadar bilmiyorum ama burada pahalı sanki?10 adet yüne 82 lira civarı verdim.Tanesi 8,2 lira civarı 50 grammış 1 adedi.Nasıl çok fark var mı Türkiye ile?
 Tabi evde Karamel olunca yünleri korumak çok zor oluyor.Mesela bir an yünleri bırakıp mutfağa gittiniz diyelim.Döndüğünüzde yün bütün bir evi dolaşmış halde sizi bekliyor oluyor.
Bunlar bugünün ürünleri nasıl olmuşlar :) Acemi işi olduğunu unutmayın lütfen :)

Benim öğrendiğim videolar


How to crochet: Granny Square, Lesson 1




4 ve 5 de var bulabilirsiniz.

Renk değiştirmeyi ise bu videodan öğrendim.


Umarım işinize yarar :)

Ben yünlerime dönüyorum

27 yorum:

  1. çok çok pahalıymış ordaaaa burda eger iyi bişey istiyosan 2,5 tl falan ama önemli degil çok çok iyi olmasın diyosan yada serisi olmayan iyi bişey istiyosan 1 tl :)))

    YanıtlaSil
  2. bence ilk sefere göre çok başarılı :) anneciğinin ördüğü battaniyeye rakip olacak bitince :) karamel zevkini çıkarır en çok :)son halini görmek için sabırsızlanıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. haydi kolay gelsin,ilk iş için gayet iyi görünüyorlar.
    buraya göre çok pahalı bence.burada o yünler in 100 gramı en fazla 3 liraya satılıyor.buralardan istetsen daha karlı olacak sanki.ama devam etmeyeceksen gerek yok tabi..
    tekrar kolay gelsin,inşallah son halini de yakın zamanda görürüz...

    YanıtlaSil
  4. Renklerin uyumu çok hoş olmuş. Annemde geçen kıştan beri bu işe adadı resmen kendini iki tane koca çift kişilik yatak örtüsü yaptı şimdi üçüncüye başladı. ortaya çok güzel şeyler çıkıyor :))

    YanıtlaSil
  5. süper olmuşlar bende örüyorum bakalım bitecek mi :D

    YanıtlaSil
  6. Yün fiyatları uygun bence. Annem örgü örerken yaklaşık o fiyatlara alıyorduk. Tabii Türkiye'de fiyatlar kaliteye ve cinsine göre değişiyor ama genelde 5-8 TL arasında oluyorlar. Hatta özel yünler 15 TL gibi fiyatlardan başlıyor. Yani kısacası için rahat olsun. Fiyatlar normal.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık çok güzel olmuşlar:) ama yünler baya baya pahalı. eminönünde 100 gr ipi 1-1,5 liraya aldığım günler oldu taş çatlasın 3 tl verirsin:( olsun ama örmek eğlenceli:)

    YanıtlaSil
  8. super yaa, ben de bunlardan yapmak istiyoruum :)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık bu motifi çok seviyorum.Ananemde bana bunlardan şal örmüştü.Cok güzel yastık kılıfları da oluyo kanepelere rengarenk:)
    Yün fiyatı Türkiye ile baya farketmiş.Geçen gün ben de yün aldım tanesi 1 tl ydi seninkinlerin cinsinde.Ama emeğine değmiş devamını bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
  10. harika olmuslar!
    ben hic denemedim bu tig isini ama kesinlikle beceremem gibi geliyor bana. Hele dein ya youtubedan ogrendim gercekten tebrik ederim! superler. harika bir battaniye olacagi kesin. Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  11. Süper olmuş, ben beğendim. Tığ işlerini ben de yapabilirim. Bu ara kaybettiğim bir iddia yüzünden sevgilime atkı örmek zorundayım. Kaytarıyorum ama unutmuyor kendisi. Sanırım kalın bir tığ alıp bir atkı örmeye başlayacağım. Şişlerle pek aram yok valla:)

    YanıtlaSil
  12. öncelikle eline sağlık çok düzgün çıkmış motifler... ama yünlerin fiyatına şaşırdım burada pahalı yünler 4 lira civarı ama 1 lira ya kadar yün bulmak mümkün üstelik 100 gr lık yumaklar ... ama önemli olan birşeylerle uğraşmak eminim çok güzel bir diz örtüsü olacak...

    YanıtlaSil
  13. eline sağlık çok güzel olmuş, yünleri pahalı almışsın, senin aldığın yünler 2-3tl, olsun türkiyeden göndertmeye kalksaydın o fiyatı geçerdi...
    dizlerinin hiç üşümemesi dileğiyle...

    YanıtlaSil
  14. Valla yünler acayip pahalıymış orada.. Burada yüzde yüz yün olanlar 3,5 - 4 tl falan.. Ben merserizeleri 3 tl ye almıştım, amigurumi yaparken daha güzel oluyor..
    Orada pahalı ama olsun daha kıymetli olur battaniyen :)
    Benim de takip ettiğim bir site var; oradan model beğeniyorum sonra youtube dan aratıyorum mutlaka çıkıyor anlatımı.. yaşasın teknoloji :)

    YanıtlaSil
  15. Ellerine saglik cok guzel olmus.Ben de cok istiyoum ama uc yildir ara verdim orgu islerine afrikada ip bulmak biraz zor.
    Bir yer var dediler gidecegim hafta ici umarim bulurum.

    En guzel gunlerde kullanmaniz dilegiyle.

    YanıtlaSil
  16. Çok pahalıymış ya! Burada 1 liraya bile yün bulabilirsin.
    Olmuşlar olmuşlar. Daha ne olsun.

    YanıtlaSil
  17. Çok pahalı imiş yünler yakın olsan yollardım sana :) renkler harika çok da güzel olmuş tığ işi kolaydır fazla gözünde büyütme :) sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Cok guzel olmuslar! Anneme ordurdugum uzun bir hirkam var benim bu karelerden, rengarenk! Ben hic denemedim ama 3-4 gun once youtube kullanarak atki ormeye basladim, ama bu kadar basarili olmadigim kesin :)

    YanıtlaSil
  19. güzel olmuş eline sağlık. DIY blogu kıvamına gelirmiş blog bu derslerden sonra belli mi olur? kolaylıklar sevgiler:)

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar...
    Acemi işi diyosun ama belli olmuyor.Çok iyi görünüyorlar.
    Ellerine sağlık.
    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  21. Kolay gelsin,bende geçen kış başladım örmeye yaz geldiğinde bıraktım şimdi yeniden kalan yünlerimi örüp battaniyemi tamamlama niyetindeyim.

    Yazımda tarif etmştm videom yok ama fotoğraflarla anlatmştım;)

    Hımm buarada bence yünler biraz pahalı.Ben 3lira gibi fiyata almıştım;)

    YanıtlaSil
  22. http://cingifilli.blogspot.com/2011/02/hanmdilendi-beybegendi-modeli-tarifim.html

    Model tarifimi merak eden olursa diye linki ekledim;)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel olmuş bence, renklerde çok güzel. Fiyatlar kaliteye ve markaya göre çok farklılık gösteriyor. İznin olursa sana bir site tavsiye edebilirmiyim oradaki renk uyumları da harika.

    http://attic24.typepad.com/weblog/2011/03/blanket-fest.html

    Ülkü

    YanıtlaSil
  24. çok pahalıymış serrose :|
    kolay gelsin, renkler çok güzel :)

    YanıtlaSil
  25. Lizaaaaa
    Evet ogrendim asagi-yukari o kadarmis.
    tesekkurler

    mavi
    cok tesekkur ederim ;) evet anneme rakip olacagim :p nasil uctum ama bakalim ne zaman bitecek

    kpsszede
    tesekkur ederim.bakalim devam edecek miyim :) ben de bilmiyorum.
    umarim biter ;)

    uzunincekivircik
    tesekkur ederim.Ayy kolay gelsin anneye

    *ssdesignbutik
    hadi bakalim ben de bitecek mi diye dusunuyorum :)

    Nefertiti
    yani bilemedim ben fiyat konusunu.icim rahat canim aldim artik napalim :)

    caterpillar
    tesekkur ederim.evet ormek zevkliymis :)

    frambuazli ruh pastasiyim
    hadi yapalim :)

    Butik Merve
    ben de cok seviyorum.sal yapmayi dusunuyorum ben de ;)insallah gelecek devami ;)

    Gulcin
    tesekkur ederim.Dene bir ya ben de oyle yapamam sanirdim ;)

    dersaadet
    Aa kolay gelsin.Sislerle aram iyi sayilabilir ;)

    YanıtlaSil
  26. powderpuff
    tesekkur ederim,yani burada boyle napalim :)

    darkolivee
    tesekkur ederim.evet yollatmak daha pahali napalim boyle oldu :)

    Elfony
    evet pahali olsun napalim.bence de yasasin teknoloji

    papatya
    tesekkur ederim.insallah bulursun
    tesekkur ederim.

    Elif Ayvaz
    tesekkur ederim.Evet pahali napalim

    uysalanne
    tesekkur ederim.Sevgilerimle

    b.
    tesekkur ederim.ayy hirkani merak ettim.Kolay gelsin sana da ;)

    Handmade By Aylin
    tesekkur ederim.Bilmem gelecek zaman ne gosterir :)
    Sevgilerimle

    Ilknur
    Merhaba
    ay cok sevindim ;)
    tesekkur ederim

    cingifilli
    tesekkur ederim.Ay bakalim beni ne zaman bitecek?tesekkurler sevgilerimle

    Ulku
    Cok tesekkur ederim.Evet biliyorum bu blogu super seyler yapiyor.
    tesekkur ederim,

    Abuk Kraker
    Evet oyle :(
    tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  27. ABD'de de cok pahali Turkiye'ye gore Serrose. Ama cok guzel cinsleri, kasmirli, moherli, alpacali yunler... Burasiyla ayni fiyatlar. Noro diye bi Japon markasi var, cok guzel renk gecisleri oluyor orgude ozellikle...

    eger granny squarelere sardiysan su hatunun blogunu oneririm. videolari var mi emin degilim, ama bayagi bir ornek ve aciklamasi var....

    http://attic24.typepad.com/

    agaclar bizim burada da kizardi, artik dokuluyorlar... :| kis geldi saka maka...

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül