12 Ekim 2011 Çarşamba

Japonya`da Mazgallar


Mazgal:Yağmur sularını kanalizasyon şebekesine çekmek için kullanılan üzeri parmaklıklı demirle kapatılmış delik.


Aslında sadece su giderleri için kapaklar değil bu yazıda yayınlayacaklarım.Ama hepsini mazgal olarak isimlendirebiliriz belki
                   (Hamamatsu şehri)

 Bana bir sponsor olsa tüm ülkeyi gezip bu kapakların fotoğraflarını çekmek isterim.Her şehrin kapakları ayrı bir şaheser.
     (Nagoya şehri)

Bu yazıda bilgisayarda bulduklarımı toplu halde yayınlıyorum ama bundan sonra gezilerimde ayrı ayrı şehir ismi ile yayınlayacağım.
                                    (Nagoya şehri)
Yani bana bol bol dua edin gezebileyim bol bol  diye :)

Bunu hatırlamıyorum malesef.

Japonya'yı açıklayabilecek en güzel kelimelerden biri detay sanırım.Bu ülke detaylarda gizli.Adamlar ufacık detaylarda bile gösteriyorlar mükemmeliyetçiliklerini,estetiğe verdikleri önemi.
İşte böyle şeyler olduğu için bu ülkeyi,bunları görebildiğim için kendimi seviyorum :)

Böyle bir yazıdan bile kendime pay çıkardım ya :p

eee beğendiniz mi mazgalları?

11 yorum:

  1. Çok ilginçler, ilk defa bu türden mazgallar görüyorum.

    YanıtlaSil
  2. mazgallar harika senin bunları bize göstermende harika Japonyanın mükemmelliğini biliyordum ama dolaylı yollarla elbette. Mazgallardaki el işçiliği o kadar hoş görünüyor ki burdan keşke bizimde imkanımız olsa görmek için. Bol bol gezip bize birşeyler gösterirsin umarım iyi gezmeleer :))

    YanıtlaSil
  3. Japonya'ya dair her yazı, her seri ayrı bir zevk... Sayende hem gezmiş kadar oluyorum hem de oralara gelip görmek için daha da hevesleniyorum :)

    YanıtlaSil
  4. mazgallar süper bizde standart şekilde ve çoğuda pek işe yaradığı söylenemez İnşallah bol bol gezme şansın olur :)
    Hülya Sezen

    YanıtlaSil
  5. Çok güzeeeel! Tam da aklimdan geçeni yapmissin! Ben de gittigim her sehirdeki mazgallari çekmistim. Osaka'da bölgelere göre bile degisiyordu. İtfaiyeli olan en genelinden sanirim.. Müzikli olana bayildim!

    YanıtlaSil
  6. Adamların mazgalları bile estetik. :) Evet, dua ediyorum sana ve bana. Sen daha çok gez diye, ben de oraya gelebileyim diye. :))

    YanıtlaSil
  7. Gelicem ya Japonya'ya, gelicem :D
    Bi mazgal kapaklarını görünce bile gelesim geliyo, şu Japonca'yı da öğrenmeye başladım mı kimse tutamaz beni artık :D

    YanıtlaSil
  8. mazgallar bildiğin 'şık' :) inşallah bol bol gezersin de biz de görebiliriz senin sayendee :))

    YanıtlaSil
  9. düşünüyorum da bizdekiler bile çalınıyorsa bunlar memleketimizde olsa her birine bi nöbetçi gerekirmiş :) çok güzeller

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir fikir bunları fotoğraflamak. Nerede ya da hangi ülkede hatırlamıyorum ama buna benzer bir kitap vardı.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül