5 Ekim 2011 Çarşamba

Aino Matsuri 2011


Geldi gene matsuri zamanı.Matsuri bayram,festival olarak çevirebiliriz.Aino benim mahallemin/yaşadığım yerin adı.Her sene ekim ayında Hasat matsurisi kutlanıyor.
2008 de uzun uzun anlatmışım.Okumak isteyenleri buraya - buraya ve buraya alalım :)
 Normalde önümüzdeki cumadan itibaren başlıyor matsuri.Bu sene yeni yatai alındı.Yukarıdaki araca yatai deniyor.Yapımı 21 ay sürmüş.Tamamı el yapımı.
 Üzerindeki ağaç oymaları insanı büyülüyor.Her birinin anlamları var tabii.
 Geçtiğimiz pazar yeni alınan yatai için tören düzenlendi.Şintoizm geleneğine göre kutsandı.Araca koruyucu ruh eklendi.
 Ön tarafında dua okunduktan sonra aracın etrafını dolanıp törenin dini kısmı bitirildi.
 İşte karşınızda babam ve ben :) Kaneoka bey aslında komşum.Ama 3 yıldır benim babam.Törende yeni karşılaştığımız herkese bakın benim kızım benziyoruz değil mi diye takıldı.
 Bu da kız kardeşim Eri.Evin tek kızı idi ama ben geldim :) Ablasıyım artık :p
 Törenin resmi kısmı başladı.Belediye başkanı da katıldı törene.Elinde mikrofon ile konuşmasını yapıyor :)
 Resmi kısım da bitirildikten sonra belediye başkanı ile tanıştırıldım.Hemen kartımı verdim o yanında getirmeyi unuttuğu için çok üzüldü.(pazar olduğu için)Belediye binasına gel 4. kattayım ben dedi :)
 Japonya'da matsuri demek alkol ve yiyecek demek.Bizim mahalle dediğim gibi zengin yerli insanların yaşadığı bir yer.Genelde sonradan gelenleri almıyorlar böyle etkinliklere.Her ay bütün dairelerden toplanan paralarla düzenleniyor bu matsuriler.Çok daire demek çok para demek.Bu sebeple sınırsız  alkol+yiyecek hi. sorun olmuyor onlar için.Başka mahallelerde pek görülen bir durum değil sanırım bu.
Tabakta kızartılmış tavuk,patates,karides falan vardı.
 Burda da soğuk sandviçler.
 Ryo babamın torunu :) Aino matsurisine ilk katıldığımızda kutsanan yeni bebek oluyor kendisi.Ne diyor bu kız diyenler buraya :)
 Babam ve torunları.Ryo ve kardeşi adını unuttum :)
 Ve biz :)
 Yemekler yenildikten sonra yeni aracı deneme sürüşüne çıkardık.Bu araç insan gücü ile çalışıyor.Baba beni yanına çağırdığında fotoğraf çekileceğiz sanmıştım.
 Meğersem sürecekmişiz aracı.Sürdük sürdük ama öldüm ben.Gerçekten iktirmek zorundasınız.Araç kocaman ve ağır.Bu sebeple hasta oldum ben 17 saat çıkamadım yataktan.Hatta sağ kolum kabuk bağladı.Hala ağrıyor her yanım ama daha iyiyim.
Arabanın üzerindekilerin görevi elektrik tellerini kaldırmak bir sopa yardımı ile.İçindekiler ise müzik yapıyorlar.Çocuklar  japon davulu taiko çalıyorlar.2 kişi flüt çalıyor.

İşte böyle şimdi benim cuma gecesine kadar iyileşmem lazım.3 günlük bir bayram bekliyor beni :)



12 yorum:

  1. karidesler harika ve nefis görünüyor...
    ben sürekli yeme halinde olan biri olduğum için en çok o resimleri sevdim :D

    iyi eğlenceler

    kalp kalp kalp

    YanıtlaSil
  2. Çook geşmiş olsun, bir an önce iyileşmeni dilerim.
    Yenice Japon Ne Yapmış kitabını bitirmiştim ve bu matsuri olayını çok merak ediyordum, üzerine cila oldu :)) Kendi adıma çok keyif aldığım bir yaz olmuş, emeğine sağlık, teşekkürler :)
    Oradaki ailen de bi hayli şirin insanlar :)

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun canım!Hasta olman kötü olmuş ama çok eğlenmişsiniz ne güzel!Ben de çok isterim matsurilerden birine katılmayı!Ne kadar güzelleri var,özellikle Kyoto'da.

    YanıtlaSil
  4. heyy keşke itiyor gibi yapsaydın :)

    YanıtlaSil
  5. Kaneoka ve Eri çok sevimliler:) Ama seni süper kandırmış, nasıl sürdünüz koca yatai'yi maşallah geçmiş olsun. Unutulmayacak bir anı daha senin için:)

    YanıtlaSil
  6. Çok değişik gelenekleri var, fotoğraf çekileceğiz sanmıştım kısmı ve sonrasinde fotoğraf sırıtmama neden oldu :)
    Hasta olmuşsun bunun yüzünden ama geçmiş olsunn =/

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel ve eğlenceli bir bayrama benziyor. :) Umarım en kısa sürede iyileşirsin :).

    YanıtlaSil
  8. Darla
    :) bundan sonra daha cok yemek ekliyeyim senin icin :)
    tesekkurler

    derkenar
    tesekkur ederim.ben de merak ediyorum o kitaplari.
    ben tesekkur ederim

    Kitap Kurduyum Ben
    tesekkur ederim.Senin soruna cevap oldu bir anlamda bu yazi :)cekilise gelecegim bana cikar mi :)

    Nabrut
    vallahi cidden ittim :)

    Judy Abbott
    :) evet ya bildigin kandirildim :)evet unutmam hele agrilari :)

    charcoaloddity
    evet :) tesekkur ederim

    Lalis
    tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil
  9. Postu geç gördüm umarım şimdi daha iyisindir. Sondan ikinci fotograf çok güzel ((:

    YanıtlaSil
  10. Vespa Girl Make Up
    daha iyiyim canim tesekkur ederim ;)

    YanıtlaSil
  11. Sondan bir önceki fotoğrafta ne kadar zorlandığını görüyoruz zaten :) :P Bir dahaki bayrama adımını bile atmazsın aracın o kısmına :D

    YanıtlaSil
  12. yemekler gerçekten harika görünüyor sergül =)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül