8 Ocak 2014 Çarşamba

Japonya'da Elektrik Direkleri


Japonya'da bir Türk'ü en çok şaşırtabilecek şeylerden biri elektrik direkleridir sanırım.
Türkiye'de belirli bir dönem bütün elektrik telleri yer altına alındı. Tek sebebi estetik diye biliyorum ama yanlışım varsa düzeltin lütfen.

Japonya'da tapınakların etrafında bile ne yazık ki teller direklerde. Bazen fotoğraf çekmek işkenceye dönüşüyor. Tellerin görünmediği fotoğraf çekmek çok ama çok zor oluyor.

Son zamanlarda Japonya'da Günlük Hayat videolarımda teller konusu bana çok sorulur oldu.

Yoshi'nin dediğine göre. Onlara göre gözü bozan bir şey değil. Çünkü ihtiyaçtan böyle. Ayrıca bakımı çok kolay diye pratik bir yöntem.
Japonya doğal afetler bölgesi. Yılda defalarca tayfun ve hatta depreme maruz kalıyor. Ve bunların çok ama çok azında elektrik kesintisi oluyor. 6 sene 3 aydır Japonya'dayım ve sadece 1 kez habersiz elektrik kesildi.
En şiddetli tayfunlarda bile arızalanan direğe anında müdahale edebiliyorlar. Bu yüzden de Yoshi'ye göre bu sistemden vazgeçmezler.

Yani pratik olduğu için bu teller var.

Tabii bu benim kocama göre. İşin doğrusu başka bir şey mi biz bilemeyiz.


Japonya'da Günlük Hayat videolarımı izlemek için buraya tık tık 

Son videolar annemli :)






8 yorum:

  1. Biz direklerden elektrik çaldığımız için, yeraltına alnmaya başlandı :)

    YanıtlaSil
  2. İyi ki bu yazıları yazıyorsunuz. Sayenizde Japonya'ya gitmesem de gitmiş kadar oluyorum :) Japonya hakkında birçok şeyi bloğunuzdan öğrendim :)

    YanıtlaSil
  3. bizde durum yollar hemen kazılır sonra bir bakmışsın sularda gitmiş çünkü akıllılar su borularını da kazmışlardır, evet dışarıda durunca görüntü kirliliği ama bakımı kolay olmadıkça vaziyet daha kötü oluyor :(

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Serrose-san ^_^
    Yoshi-san haklı diye düşünüyorum. Japon rehberim ve arkadaşlarımda aynı şeyi söylemişlerdi. Tokyo ve Osaka gibi büyük şehirler de böyle görüntüler pek yoktu ama Hakone'ye gittiğimde şok olmuştum. Kamakura'da aynıydı hemen hemen. Ben inanılmaz rahatsız olmuştum. Direk ve kablolardan resmen gökyüzü görünmüyordu ne yazık ki...
    Aslında alakasız olucak ama bir başka sorunda şuydu benim için, oteller dışında WIFI yoktu! Japonya gibi bir ülkede WIFI olmaması benim için inanılmaz şok edici bir durumdu çünkü Türkiye'de bile her yerde WIFI var! Kötüydü çünkü sürekli internetle iletişim kuruyordum. Belki bu konu hakkında da bir gün bir şeyler yazarsınız.
    Sevgilerle
    Neko

    YanıtlaSil
  5. Canim Benim tokyo da mevzuyu belediye baskanina sormustum. Japonya'da yapilan bir aratirmada o tellerin yer altina inmesini bir cok insan istiyormus. Belediyelerde bu konuda çok çalişmişlar fakat 1955 de cikarilan bir yasa varmis simdi ne oldgunu net hatirlamiyorum. Insaatlarla ilgili bir sey adamlar mecliste bu yasayi degistirememisler. Degistirrmedikleri icinde hala teller yukarida :)

    YanıtlaSil
  6. Canim Benim tokyo da mevzuyu belediye baskanina sormustum. Japonya'da yapilan bir aratirmada o tellerin yer altina inmesini bir cok insan istiyormus. Belediyelerde bu konuda çok çalişmişlar fakat 1955 de cikarilan bir yasa varmis simdi ne oldgunu net hatirlamiyorum. Insaatlarla ilgili bir sey adamlar mecliste bu yasayi degistirememisler. Degistirrmedikleri icinde hala teller yukarida :)

    YanıtlaSil
  7. Oh ne güzel biz de sizin gözünüzden Japonyayı gördük, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. İyi de yeraltındaki teller daha ekonomik değil mi? Fırtınadan araba çarpmalarından korunurlar, daha az masraf çıkar.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül