14 Ocak 2014 Salı

Çikolata Sergisi - Nagoya


Aralık ayında televizyonda reklamları dönmeye başladığında çok heyecanlanmıştım. Yoshi'ye gideriz değil mi diye sorduğumda anne ile beraber gidelim demişti.
Sonunda o gün geldi. Çikolata sergisi Nagoya Bilim Müzesi'nde 17 Aralık 2013'ten 31 Ocak 2014'e kadar kalacak. Buradaki arkadaşlara duyurulur.


Çikolata sergisinin girişine kakao ağacı yerleştirilmiş. Tabii ki gerçek değil. Ama birebir boyutlarda ağacı görmek benim çok hoşuma gitti.
Sergi 5 bölüme ayrılmış.  Genel olarak fotoğraf çekmek serbestti. Sadece 2. ve 3. bölümlerde yasaktı.
Giriş 1. bölümdü.


2. bölümden 3. bölüme geçerken. Avrupa ülkelerinde sıcak kakao için kullanılmış olan mutfak gereçleri sergileniyordu.


Daha önce gittiğimiz Çikolata Müzesi'nde de benzer şeyleri görmüştük.


4. Bölümde ise bir çikolata fabrikası canlandırılmış. Girişte kakao çekirdeklerinin fabrikaya girdiği andan itibaren gördüğü işlemleri birebir kendiniz yaşıyorsunuz.
Çekirdekler yıkanıyor - duvardaki ekranda videosu gösteriliyor.
Kurutuluyor- Bir kurutma mekanizması size hava veriyor.
Kavruluyor - Siz bir kapalı alandan geçiyorsunuz ve orada hafif derecede kavruluyorsunuz :)
Sonrasında çekirdekler eziliyor , yağ ekleniyor, karıştırılıyor, kalıplara dökülüyor ve paketleniyor.

Bu işlemlerin bir çoğuna birebir tanıklık etmek çok güzeldi. Tabii daha sergi alanına girerken sizi esir alan çikolata kokusu da ayrı bir konu :)

Son bölümde yani çıkışta. Bir fotoğrafçı vardı. Sizin fotoğrafınızı orada çekiyor ve çikolata paketi olarak basıyordu. Ben çok istedim bundan yararlanmak. 1 baskı 700 yendi. (14 lira civarı) Tabi ki hemen çekildik.


Biz 2 adet çekilmeye karar verdik.


Biri annem için 3'ümüz :) Altta fotoğrafın çekildiği tarihin de olması çok hoşuma gitti.


Diğeri ise Yoshi ile ben. Alta dilediğiniz şeyi yazabiliyorsunuz. Yoshi 'seviyorum' nasıl olur dedi. Ben de sen nasıl istersen dedim. Böylece 'seviyorum' çikolatamız oldu :)


Bu ücretli servisi kullananlar bir de böyle fotoğraf çekilebiliyor. Biz de tabii ki hemen yararlandık.
Kakao çekirdeği ailesi :D


Ve en sonda da tabii ki satış bölümü vardı. Çeşit çeşit çikolatalar arasından biz bunları seçtik.
Mini bir kırtasiye bölümü de vardı. 2 adet dosya arasında kalınca Yoshi ikisini de al dedi :)
Kırmadım kocamı :) Kalemleri ve defterleri pas geçip kasanın yolunu tuttum.

İşte böyle geçti Çikolata sergisi. Sonrasında Bilim Müzesi katına gittik.  Arada Uzay bölümüne geçtik. Yazıları gelecek inşallah :)

İwata şehrindeki Çikolata Müzesi yazım için buraya tık tık 


Çikolata Sergisi ve Bilim Müzesi videom iyi seyirler :)



3 yorum:

  1. ne kadar iştah açıcı bir müzeymiş orası öyle :)) ne güzel eğlenmişsiniz ne mutlu size...
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzelmiş, bende Barselona da çikolata müzesine gitmiş hayran kalmıştım

    YanıtlaSil
  3. Çok güzelmiş :) En çokta çikolataya sizin resminizin basılması hoşuma gitti, bende yaptırırdım kesinlikle :) Japonların hazırladığı bir sergi değil sanırım değil mi?

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül