26 Ocak 2014 Pazar

Bazı Şeyler Değişir, Bazıları Değişmez!


Sene 2007 Kasım
Japonya'ya geleli birkaç ay olmuş.
52-53 kg bir Sergül


Sene 2014 Ocak
6 sene 4 aydır Japonya'da yaşayan Sergül
70-72 kg

Çok fazla kilo aldım. Bunun birçok sebebi var.
Hem psikolojik olarak (başka bir yerde yaşamaya başlayanlar kütlesel olarak daha fazla yer kapladığında kendini güvende hissedermiş)
hem de fiziksel olarak.

Aslında yemem içmem buraya gelmeden önce ile pek değişmedi.
Tabii 2 sene sadece dondurma ve makarna ile yaşadığımı saymazsak.
Yemek seçmenin dezavantajları.

Ama en büyük sorunum hareketsizlik.
Kimse yoksa yanımda ya da iş-okul yoksa günlük adım sayım 100'den az.
Bunu telefonuma yüklediğim adımsayar sayesinde biliyorum.

Peki bunu değiştirmek için ne yapıyorum!
Hiçbir şey!
Yürüyüş yapmak istiyorum ama vlog videoları izleyenler sokakların halini görüyor.
İnin cinin top oynadığı sokaklarda tek başıma yürüyüş yapma fikri bile beni ürkütüyor.
Evet Japonya güvenli bir ülke ama bir yabancı olarak nerede olursanız olun dikkat çektiğiniz bir ülke aynı zamanda.

Falan filan!
Kilo aldım biliyorum.
Kendimin farkındayım.
Ama çok şükür hayatımın hiçbir döneminde önceliğim dış görünüşüm olmadı.
Aman ne güzel kızmış diye anılmak gibi bir derdim de!
Aman ne zeki kız demeleri ya da iyi bir insan demeleri benim daha çok umurumda.

Evet zayıflamak istiyorum.
Ama bunu kendim için istiyorum.
Yediğim, içtiğimden ödün vermeden hayatıma sadece hareket ekleyerek bunu başarmak istiyorum.
Zaten binbir türlü psikolojik savaş veriyorum bir de üzerine onu ye bunu yeme savaşını verebileceğimi düşünmüyorum.
Yoshi beni sevdiği için yani kapaktan öte beni.
Dediği bir şey yok.
Hoş dese bile bende ters tepki yapar :)
Okan Bayülgen bile kulağıma zayıflarsan daha da süper olursun demiş bir insanım ben :)
Öyle de tınlamam yani :)

Ama artık zamanı geldi.
Ben kendimden mutsuz olmaya başlıyorum yavaştan.
Evrene mesajımdır :)
Bu sene zayıflat beni.
Sağlığımdan, sevdiğim yiyeceklerden alıkoymadan beni bir hale koy evren :)
Aburum cuburumdan caymadan işim zor biliyorum ama evren sen benim hayatıma hareket verirsen sorun olmaz sanki ha :)



Değişen kilomdu!
Değişmeyen ise o gün de bugün de yanyana oluşumuz.

Yoshi benim evrene yolladığım bütün dileklerimin cevap bulmuş hali.

Bu yüzden ben beklemeyi iyi bilirim.
Sabrın sonunun selamet olduğunu da!

Hadi evren yine duy sen beni :)

Bu yazıda bir önceki yazıdan sonra olmadı ama neyse :)

not:yorumlarda bana kilolarım ile sataşmaya çalışanlar
boşa kürek çekiyorsunuz anacım :)

28 yorum:

  1. *-* aynı dertten muzderıpız desem evren benı duy be anacım *-*

    YanıtlaSil
  2. Sergul abla, merhaba.
    Ben 80 kiloyum ve hic hareket etmezdim. Butun gun bilgisayar basinda oturuyordum. 2 aydir spora yazildim Zayiflmamak icin degil de en azindan kilom daha cikmasin dedim. Ve simdi spor yaparken kafam o kadar rahatliyor ki; butun cikolatalari aburcuburlari yesem boyle hissedemem. Hersey siliniyor ve bir tek spora odaklaniyorum. Ustelik herkesle beraber yapinca zor da gelmiyor. Kilolar da azaldi, daha ne isterim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili sergül (ve Yoshi) kardeşim.Kilo ,ne kadar süslerseniz süsleyin ne kadar ballandıra ballandıra anlatın,en pollyanna gözlüklerle bakın yinede iyi gösteremeyiz...Az fazla hastalık olarak nitelendirilen bişey iyi olamaz zaten(obezite)Özellikle yaşlar 35 i geçtiğinde vucut eskisi kadar metobalizmal faaliyette bulunmadığından yediklerimizin yağa dönüşümü kolay ama o yağların verilmesi son derece zordur.Hareketli yaşam şart ve elzemdir.ancak gelişen dünyada insanlar çok hareket etmeye gerek kalmadan yaşamlarını sürdürebilidiğinden çok insan stabil bi hayat sürüyor.Ne zamanki fiziksel hareketlerde zorlanmalar başlıyor akıl başa geliyor ama sonrası çok daha zor oluyor.Bu sebeble acizane tavsiyem daha iyi gezebilmek için, daha iyi yiyebilmek için ,daha iyi görebilmek için,daha iyi uyuyabilmek için,daha iyi sevmek-sevilmek için,daha iyi koşmak-yürümek için kilo almamalıyız.....Kilosuyla barışık olmak diye bi deyim vardır.Evet kendimizden nefret etmek yerine her ne olursa olsun sevmek tabiki daha iyidir hormonlar açısından ama ideal kilomuzda olursak hormonlar zaten ideal seviyelerde olucaktır..SEVGİYLE KALINIZ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıda kilolu olmayı yücelttiğim ya da pollyannacılık yaptığımı düşünmüyorum.
      Artık beni rahatsız etmeye başladığını söylüyorum ki zaten bu sebeple bu yazıyı yazdım.
      Ama kilom ile ilgili edilen sözler ne yazık ki zerre umurumda değil.
      Hele de kimden geldiğini bilmediğim zaman daha da değersiz oluyor benim için kötü sözler.

      Sil
    2. sevgili sergül abla.kadınlar için çok önemli bir knu bu. insanlar can yakmak istediklerinde kilolarla dalga geçiyorlar. bu aslında ne kadar cahil olduklarını gösteriyor. öncelikle kiloluyum demene şaştım açıkçası sadece balıketi gayette güzelsin. yoshi abi de beğeniyorsa problem yok. sadece yürüyüsü arttırabilirsin o kadar. kendine bunları problem yapıp canını sıkmalarına izin verme. 1 kez gittin 2. kez olmasın çünkü sen benim hiçbir zaman sahip olamayacağım ablam gibisin. siz 3 kardeşin fotolarını gördükçe içim sızlıyor ama siz berabersiniz ve bu çok ömenli umarım hayatın boyunca hep beraber olursun sağlıkla mutlulukla çılgız kızlarla :)

      Sil
  4. iki fotoğraf arasında tek fark görüyorum o da yıllanmış şarap gibi yaş aldıkça güzelleştiğin. ayrıca bacak boyun uzun bir avantaj bu çünkü kiloyu daha az gösteriyorsun. 70 kiloya benzetemedim ben hiç seni.
    kilo hangimizin sorunu değil ki? 78 kiloyu görüp çok şükür 4 ayda 65 lere düştüm ve bu konuyu kafaya takmadığında daha kolay. seni gerçek hayatta tanımasam bile seviyorum asıl önemli olan bu bence.

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Maşallah size :) olsun kilo dediğin nedir ki alırsın verirsin birazsabırlaaa ;))) yüzün hep çok güzel hep :)))

    YanıtlaSil
  6. Sizin kalbiniz güzel o bize yeter.

    YanıtlaSil
  7. Aslında şimdi yazacaklarım alakasız olacak belkide biraz ama yazmak istedim. İlk olarak instagramda gördüm ve takip etmeye başladım seni. Sen diyorum, çünkü benim için artık sensin, sen her ne kadar beni tanımıyor olsan da. Kısa bir süre önce videolarını izlemeye başladım 10 gün falan oldu sanırım final dönemim olmasına rağmen başından kalkamadım bilgisayarın. Yarısından daha fazlasını izledim videolarının az kaldı bir kaç video sonra tamamını izlemiş olacağım. Seninle birlikte senin hayatını yaşadım, evine konuk oldum, yemeğini yedim, alışveriş yaptım, seninle birlikte canım meyve istedi fakat pahalı olduğundan dolayı alamadım üzüldüm. Halbuki ben meyve sevmem ki yada kuruyemiş önüme geldiğimde burnumu kıvırırım. Ama anladım ki onlar aslında büyük bir nimet. Anladım ki dışarıdan bakıldığında ne kadar cazip gelse de başka bir ülkede yaşamanın, aslında bir o kadar da korkutucu olduğunu gördüm. Epey uzun bir yorum oldu. Yakında yayınladığın videolarını bitireceğim halbuki her gün alışmıştım seni izlemeye arayı fazla açma olur mu kendimi garip hissederim :)

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Sen her halinle tatlısın :) Rabbim bi kere güzellik vermiş :) koskocaman öpüldün abla facebooktan mesajımı almışsındır umarım :) Bol Şanslar..

    YanıtlaSil
  9. Allah sana sağlıklı musmutlu ömür versin eşin ailen ve istediğin herkesle birlikte :) Ve benim ufacık bile şüphem yok istediğini yapacaksın, uzun zamandır blog hayatın var ve kötü laflara hiç aldırmaman gerektiğini sen daha iyi bilirsin. Biz seni çok seviyoruz ve her zaman destekleyicin ya da bizi ne görüyorsan oyuz ve arkandayız :) İnsanlar hep konuşurlar ve senin için sevdiklerin sağlığın yanında olduktan sonrası önemli olmamalı bunu da biliyorsun :) Kendin için uygun olanı sen bilirsin ve şunu da bil ki seni çok seviyor ve destekliyoruz :) Ankara'dan kocaman kucaklar dolusu sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. "Yoshi benim evrene yolladığım bütün dileklerimin cevap bulmuş hali." işte bu cümle gece gece gülümsetti beni.Demek hala umut etmeye devam edebilirim dileklerim konusunda :)) Umarım hep böyle mutlu olursunuz..

    YanıtlaSil
  11. o bir şey beklediğiniz evren var ya , işte onu yaratandan geliyor ne geliyorsa, uzay boşluğundan enerjiden falan değil. o enerjinin sahibi de yaratanın kendisidir. son zamanlarda evrene mesaj modası içi boş bir pazarlama yöntemidir.

    YanıtlaSil
  12. sen her halinle güzelsin ...benimde vermek istediğim bir on kilocuk var sen verde bizde biraz motive olalım=)

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Abla iki resimde de ayrı ayrı şeker ve güzel çıkmışın.Ben resimlerde söylediğin rakamlar dışında çok bir farklılık göremedim.Nasıl mutlu oluyorsan öyle kal :) <3

    YanıtlaSil
  15. Hayatıma biraz haraket katarak ve birazda yediklerimi azaltarak üç kilo verdim mutluyum. Kendimi çok sıkmadan herşeyden az az yiyerek başardım bunu umarım devam ederim :) Sanada kolaylık diliyorum canım benim..

    YanıtlaSil
  16. Sergül-san seni çok iyi anlıyorum, bende abur cuburlarla beslenen biriyim! Abur cuburu bir bırakabilsem... Tatlı ve abur cubur benim yaşam tarzım sanırım :) Dış görünüş dediğiniz gibi hep geri planda benim için, herkes içinde öyle olmalı diye düşünüyorum. Herkes güzel yaratılmış sonuç itibariyle.
    Resimde de çok tatlı bir çiftsiniz yine, Allah hep mutluluk versin size, hep mutlu olun, kafanızada bir şey takmayın ^_^
    Bende evrene mesajım verdim bu yıl için, いっしょにがんばりますね ^エ^
    Sevgilerle
    Neko

    YanıtlaSil
  17. Kilo vermeniz için tavsiye edeceğim tek şey; protein ağırlıklı beslenin, yanına da az biraz, sebze, bakliyat, meyve ekleyin. Tecrübe ile sabittir, 3 yıldır gram veremediğim, hatta daha da aldığım kilolar bu şekilde gitti. Spor falan da yok. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Evren! Kırma biricik ablamızı da bi yardım et, bak zaten o istiyor bunu yapmayı :)
    Bilinmeyen, başka bir yerde olmak herkes için zordur, hele her istediğinde eve gidemeyeceğin bir yerde olmak.. O yüzden kilolarını birazda psikolojik aldığını zaten biliyorsun, o yüzden vermek için motive olmak daha da kolay olabilir senin için Sergül Abla :)

    YanıtlaSil
  19. Yaparsın sen. :))


    Zaten her şey bizde bitmiyor mu? İstersek her şeyi yapabiliriz. Rahatsız hissetmeye başladıysan demek ki içinde de bir şeyler değişmeye hazır hale gelmiştir diye düşünüyorum. Bence evren de aldı mesajını. :)

    Yani yaparsın sen. :)

    YanıtlaSil
  20. Benzer dertten muzdaribim, ama sizin işiniz zor gerçekten. Çünkü çok güzel abur cuburlar var orda :(

    YanıtlaSil
  21. Sergül cüm
    Seni uzun zamandır takip ediyorum.Önceleri seni tanımaya çalıştım çünki çoğu bolglar bi süre sonra bana hiçde kendileri gibi olmadıklarını gösterdi.Seni izlerken samimiyet ve doğallığın yani gerçek hayatlarımızın bi yansımasını görüyorum. Bi roman yada hikayenin baş rolünde kahramanı değil, sen annesinin ortanca kızı karamel,tramisu ve yoshi nin aşkısın.Seninle bi gün tanışsamda o kadar eminim ki sen bloğundaki Sergül sün.Senden senin adına bi ricam var canım lütfen olumsuz hiç bir yoruma kafanı takma senin güzel enerjini emmelerine izin verme .Kilo verme olayına gelince sadece fiziksel ve mental sağlığımız için herkesin yapması gereken gün içinde aktivite yürüyüş mesela bi koşu bantı ile çözebilirsin bu işi.Neyse sen çok tatlı ve doğal bi kızsın benim bi kızım yok ama olsaydi senin gibi kendiyle her şartta barışik bi kız olmasını isterdim .Canım sana ve ailene çok sevgiler sevgiyle kalalım.(annene çok sevgiler)

    YanıtlaSil
  22. Ben fotolar arasında çok bariz bir fark göremedim. Demek ki aldığı kiloyu göstermeyen bedene sahip şanslılardansın (ben de sen diyorum, kendime yakın buluyorum).

    Herşeyden önce sen iyi ol, sevdiklerin iyi olsun en önemlisi o, sonrası her şey olur Allah'ın izniyle.

    Japonya'da yürümeyi ben çok seviyorum zira başı boş köpek hiç görmedim (kedi gördüm ama ben bir kedi severim, yani köpeği de çok severim ancak korkuyorum, bizdeki bazıları çok büyük oluyorlar). Beni harekete en çok teşvik eden audiobook aplikasyonu oldu. Hele de heyecanlı bir kitapsa yağmur çamur demeden her gün yollarda hem yürüyüp hem dinliyorum.

    YanıtlaSil
  23. yazıya nasıl tekrar geldım bılmıyorum ama sanırım sırayla okumuşum ve ınsanların zalimce elstırelı dıyorum kim güzel olmak ve fıt olmak ıstemesskı bende kılo problemı cekenlerdenım ve elıddmen gelenı yapmassamda bılıncaltımda bastıraamdım bır yeme ıstegım var o na kım dur diyecek hangı özlü söz onu yerine oturtacak ağzını kpatacak yada hayatın getırdıklerı ve götürdüklerini kim göze alacak ne yasadıgımızı kım derden bılecek ALLAH vergısı zayıflıklarını sana bakarak zayıflasan ıyı olur dıye aşagılmak haddı sanamı kaldı? bunu bılen söylesin yok sa bekara karı boşamak kolay bılmıyorum kaba bır tabır olcacaksa af ola sevgıler. (yorumum rahatsız edıcı ıse sılebılırsınız sergul hanımcım.....)

    YanıtlaSil
  24. Canim emin ol seni cok iyi anliorum. Amerika'da aynen dedigin gibi yollarda yurunecek hic bir yerin olmadigi bir ulke ve malesef amerikan yemekleri cok yagli. Sadece fast food degil, genel anlamda her yemek yagli ve yemege yag kattiikca lezzetlenecegine inaniyorlar.
    bende Amerikaya gelince aynen senin gibi kilo almistim. asiri kalorili yemek+ surekli oturarak ders calismaktan ama zamanla kendi egzersiz yontemlerim ve yeme aliskanligimi degistirerek zayifladim.
    bana gore sen sisman falan degilsin ama kilo aldim diyorsun ve uzuluyorsun bunlari yazmamin tek sebebi bu (yani yanlis anlasilmak istemem). kilonun saglik yonunden etkilerini soracak olursan bence sen kesinlikle o asamada da degilsin. 20 yil once ortalama bir kadinin 42 beden oldugu ve simdi bahsedilen "sismanlik kokenli hastaliklara" sahip olmayip, bu hastaliklarin olusumunda genetik, cevresel, vs. faktorlerin daha fazla rol oynadigida bilimsel bir bulgudur. obezite tabiki bir hastaliktir ama sanirim senin obez olman icin yaklasik 40 kilo daha alman lazim.
    her ne kadar blog aleminde soylemekten cok hoslanmasamda (mesleki bir blog yazmadigim icin) bunu 6 sene tip +2 sene uzmanlik egitimi almis, butun eyalet sinavlarini gecmis uzman doktor olarak soyluyorum.
    yani PANIK YOK!!!

    Yinede dedigim gibi sen kendinden memnun degilsen, ki soyledigine gore degilsin, biraz zayiflamak iyi gelebilir.

    kendim zayiflarken uyguladiklarimdan sanada bahsetmek isterim.
    zaten iyi bir okursun. cesitli diyet kitaplari okumak faydali olabilir.
    diyet yemekleri yapan bloglari takip edebilirsin.
    zayiflamak yerine saglikli beslenmeye odaklanabilirsin.
    Birde kendine daha ulasilabilir hedefler koy. mesela 20 kilo cok fazla, 5 kilo 5 kilo derecelendirerek vermeye calisabilirsin.

    mesela ben karatay, dukan, paleo, 17 day diet ve sonoma diyeti kitaplarini okuyup, kendime gore bir gelistirmistim.
    ayni dukandaki gibi yagsiz ve bol proteinli beslenip, haftada karatay'daki gibi (ama karatay'daki kadar cok degil) haftada bir 1-2 ceviz kuru incir vs. tatli niyetine onlari yiyip epey zayiflamistim.
    bir de dukanda hic meyva yok ben her oglen 1 az sekerli meyva yemistim.
    guzel dukan diyeti tariflerine de dukandiyetitariflerim diye bir blogtan bakmistim.

    yalniz bunlari sende boyle yap diye yazmiyorum. Bir kere ben diyabet hastasiyim (hayir kilodan dolayi degil, dogustan) yani benim metabolizmam farkli. Senin durumun daha degisik olabilir.

    egzersiz konusuna gelince o konu da haklisin. ben malesef pilates, yoga, vs. sevmiyorum. daha cok terlenen sporlari seviyorum. onu da assagidaki linkteki egzersizi gunde 2 kere yaptim.
    http://www.fitsugar.com/10-Minute-HIIT-Workout-32491435

    bu sitede genel anlamda guzel egzersizler var. izleyip kendine uygun olani yapabilirsin. Bel ve boyun fitigin falan varsa linkini verdigim egzersiz agir gelebilir ama orada buna uygun egzersizlerde var.

    biraz uzun ve karisik bir yorum oldu galiba ama oluyor arada boyle :)

    YanıtlaSil
  25. İnsan zaten bir şeyi gerçekten isterse o şey gerçekleşiverir :) Kilo da verilemeyecek bir şey değil sonuçta :)
    Son fotoğrafı çok beğendim ^^ Hep mutlu ol Sergül abla :)

    YanıtlaSil
  26. Benimde ciddi kilo sorunlarım var, durumum baya vahim hatta.. ama ümitliyim hala :) umarım hedef kilonuza en çabuk şekilde ulaşırsınız

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül