31 Ocak 2014 Cuma

Nara Park


Daha Büyük Görüntül


6 yıldır Japonya'dayım ve bu anı bekledim hep. En çok görmek istediğim yer Nara'ydı ve bir türlü gidememiştik. Üstelik Nagoya'ya o kadar da uzak bir yer değil.
Benim için Nara demek geyiklere yakın olabilmekti. Ama inanın çok daha fazlası varmış.


Nara değişik bir yer. Sanki Japonya değilmiş gibi geldi bize. Şehrin ortasında kocaman bir park ve etrafı tapınaklarla çevrili.
Sabaha karşı evden çıktık ve saat 9'da Nara'ya vardık. Parkın etrafında otopark ararken yol üzerinde bolca 'dikkat geyik çıkabilir' tabelası ve bolca geyik gördük. Annem önceleri inanmıyordu ama yol üzerinde geyikleri görünce o da heyecanlandı.


Nara park şehir merkezinde bulunuyor. Ve etrafında bolca tapınak konumlanmış. Tabii ki her köşeden çıkan geyikleri de unutmamak gerekir.



Parkta 1095 adet geyik bulunuyormuş. 188'i erkek, 730'u dişi ve 177 tanesi ise yavru.  Parkın etrafı çevrili değil. Zaman zaman dükkanlara giren geyikler de oluyor. Ya da yola çıkan. Bu sebeple bolca tabela vardı.



Hediyelik eşya dükkanlarında ve her köşede geyikler için yiyecek satan satıcılar vardı.


Senbe normalde pirinç cipsine deniyor. Bunun adı da geyik senbesiydi. Köşe başlarındaki satıcıların etrafında geyik doluydu genelde. Akıllılar yani :)

150 yene satılıyor. Yaklaşık 3 lira diyebilirim.


Yalnız bu geyikler yemeklere çok alışmışlar. Eğer vermezseniz bazı tehlikeler yaşayabilirsiniz.
Benim başımdan da ufak bir şey geçti :)
Ne olduğunu merak ediyorsanız videoyu izleyin derim ben.




Şansımıza ilk gün hava çok güzeldi. Bol bol güneş banyosu yapan geyikler gördük. Ertesi gün yağmur yağdı ve biz üçümüz de acaba geyikler ne yapıyordur diye düşündük bütün gün.


Parkta bir de küçük su birikintisi vardı. Manzara süperdi gerçekten. Arkamızda su içen geyiği gördünüz mü?


Tabii bir de annemin 'ben buradaydım' pozu :)

Bolca tapınak yazısı gelecek buralarda olun derim ben. Tabii gezi yazılarını & videolarını seviyorsanız.

not: Herkes gezi videolarını& yazılarını seviyorum diyor ama en az okunan ya da izlenen videolarım onlar oluyor.
Ben bu işin içinde çıkamadım. Ben sadece belgesel izliyorum demek gibi bir şey sanırım bu :)

Kısaca biz geyiklere bayıldık. Bir daha bütün günü sadece onlarla geçirmek için gideceğiz (inşallah)


Daha fazlası için mutlaka videoyu izleyin derim ben. İyi seyirler


12 yorum:

  1. Nefis bir videoydu. Cesaretinizi takdir etmemek elde değil. Ben izlerken bile zaman zaman tedirgin oldum. Dediğin gibi hiç bildiğimiz geyit formatında değiller. Geyik olduklarını söylemesen anlaşılmıyor. Erkeklerin boynuzlarını niye kesiyorlar acaba? Sabah sabah iyi geldi, teşekkürler bu güzel paylaşım için.

    YanıtlaSil
  2. PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER. SAYENDE GİTMEDEN JAPONYAYI GEZİYORUZ. BEN GALİBA EN ÇOK TABELALARA HASTAYIM :)

    YanıtlaSil
  3. Erkek geyiklerin boynuzlarını kesmeleri iyi olmuş, bu halde bile insanı tedirgin edebiliyorlar bir de boynuzları olsa yanlarına yaklaşılmaz.

    Not : Sergül, seni yeni keşfettim ve bırakmaya hiç niyetim yok :)

    YanıtlaSil
  4. Geyiklerin boynuzlarını kesmeleri iyi olmuş, bu halleri ile bile insanı tedirgin edebiliyorlar bir de boynuzları olsa durum vahim olurdu. Burası bana Güzelçamlı Doğal Yaşam Parkı'nı hatırlattı.

    Not : Sergül seni yeni keşfettim ve bırakmaya hiç niyetim yok :)

    YanıtlaSil
  5. sergul hanımcım tablo gıbı olan resım ömürlük diyorum tıpkı karlı evlerderın olduğu gezı gıbı ..
    dünyanın neresine gıdersenız gıdın hayvanlar sanırım aynı *-*
    paylaşımlarınız ıcın teşekkür ederim sevgiler izmirden *-*

    YanıtlaSil
  6. Her şey Japonca, yardım çığlığı "Anne" Türkçe, işte bu çok güzel :)

    YanıtlaSil
  7. Aa eşin türkçe biliyor muydu ? Şaşırdım duyunca :)

    YanıtlaSil
  8. kartpostal gibi yahu o geyiğin su içtiği fotoğraf. harika bir yermiş gerçekten, şimdi anladım instagramdaki kalbimi nara'da bıraktım yorumunu. :p
    ayrıca gezi yazıları forever. :p

    YanıtlaSil
  9. Nara... Sanırım Osaka, Kamakura ve Hakone'den sonra aşık olduğum başka bir Japon şehri! Geyiklere bu kadar yakın olabileceğimi düşünmek değil, hayal bile etmemiştim! Nara'ya gittiğimde hemen vuruldum! Geyiklere Türk galetası yedirmiştik, bu kadar olur sanırım ^_^
    Sergül-san dediğiniz gibi her yerde geyik! Şehirde her şey, her yer geyik doluydu! Bir dahakine bu cafeye de gitmek istiyorum \^o^/

    YanıtlaSil
  10. Nara'da önce ben de geyiklere "aaa ne şeker, aynı Bambi" filan derken hepsi birden üzerime üzerime gelince acayip korkmuştum. Bir de ben Eylül ayında gitmiştim, hava çok sıcaktı ve hayvanatlar pek bir kokuyordu. Nara'daki tapınaklar ve bilimum tarihi yapılar çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  11. Çok hoş yaa >. <
    Sergül abla ben gezi videolarını izlemeyi seviyorum, ama bazen unutuyorum :/ Ama bil yani çok seviyorum gezi yazılarını ve videolarını :)

    YanıtlaSil
  12. Mağazalara bile girmişler:) Ne güzel bir parkmış.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül