27 Kasım 2014 Perşembe

Washi (Japon Kağıdı) Yapımı


Yıllardır 'washi' yapmak hayalimdi. Hatta sırf bu yüzden 'washi' ile meşhur Mino şehrine bile gitmiştik 2010 yılında. Amacımız günlük kağıt yapımı kurslarına katılmaktı ama biz şehrin yanlış tarafına gittiğimizden yapamamıştık.
Derken geçen hafta gittiğimiz parkta tesadüfen 'washi' yani Japon Kağıdı yapımı kursuna denk geldik. Tabii ki hemen katıldık.

Ve bu sabah ne oldu? Washi Unesco tarafından 'intangible heritage list'e seçildi :) Bayılırım böyle şeylere :) Tesadüf demeyi sevmem, çünkü inanmam ama güzel oldu be :=)


Kursun verildiği alan.

Bizim başında durduğumuz tezgah. 20 dakikalık bir kurs olduğu için tabii ki malzeme hazırlama ile başlanmıyor. Kağıt için gerekli sıvı, boyalar falan hazır. Biz orta aşamadan sonra dahil oluyoruz diyebilirim.


Hem video çekiyor hem de kağıdım için desen seçiyorum. Bizim kağıtları merak ediyorsanız videoyu izlemeniz gerekiyor :)



Bizim yaptığımız büyüklükteki kağıtlar kurutma makinesinde kurutuluyormuş. Ama büyük boy kağıtlar hala geleneksel yöntem ile dışarıda kurutuluyor.

Biz tekrar Mino şehrine gitmek istiyoruz. Ama siz ilk gidişimizi okudunuz mu?

Mino şehri yazısı için buraya tık tık 


Mino şehrinde washi kağıdından bir abajur ve bu kalemleri almıştım. Hala kıyamadım kullanmaya. Çok güzeller ama yaaa :)

İyi seyirler :)



11 yorum:

  1. Videoyu seyrettim. çok ilginç geldi bana.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar zevkli bir şeey, bayıldım, çok güzel yapmışsınız bu arada Yoshi'yle, ikinizinki de çok güzel:) Sanırım Japonya böyle turistik faaliyetlere oldukça önem veriyor, keşke burada da olsa öyle 20 dakikalık kurslar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya adamlar guzel pazarlıyor ve keşke bizde de olsa kısmına katılıyorum

      Sil
  3. Ne kadar şanslısın Sergül abla yapmayı çok isterdim

    YanıtlaSil
  4. Kullanılan sıvı bizim ebrudaki kitreyi andırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilgim olmadığından bir şey diyemiyorum

      Sil
  5. harika birşeymiş, bayıldım ve ben de yapmak istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de isterim vallahi bir kere daha yapmak :)

      Sil
  6. Çok güzel ... ama sen nefes nefese kalıosun kıyamam dikkat et canım :(

    YanıtlaSil
  7. Japon kagidi ariyorum ben tatami room yapmak istiyorum fakat malzemelerini bulamiyorum. Bir fikriniz var mi Turkiye de bulunur mu bu kagittan?

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül