5 Kasım 2014 Çarşamba

Japon Mimarisi Hakkında Bilgi

 Shirakawago evi



Geçen gün televizyonda bir programın sonuna denk geldim.  İspanya'dan La Sagrada Familia'nın mimarlarından biri Japonya'ya gelmiş Japon mimarisini incelemek için.

Ben sonuna denk geldim dediğim gibi.  Açtığımda Shirakawago  evlerinin içindelerdi.  Oradaki evlerin çatılarını anlattılar. Kocaman üçgen çatıları yaparken kütükleri düz kesmek yerine, ucunu sivri kesiyorlarmış. Böylece çatıyı bağladıklarında  çatı esneklik kazanıyor. Kar, rüzgar ya da deprem yüzünden fazla etkilenmiyormuş. Bugün bu sistem bütün Japon binalarında, özellikle gökdelenlerde kullanılıyormuş.
İspanyol mimar 300 yıl önce bunun düşünülmesini çok etkileyici bulduğunu söyledi.


Oradan da bir Japon marangozuna gittiler. Japonya'da hala büyük oranda tahtadan yapılıyor binalar. Özellikle tapınaklar.  Osaka'da yapımı süren bir tapınağın marangozunu ziyaret ettiler. bütün parçaların tek tek elle çizilip kesilmesini çok etkileyici buldu yine mimar.

İnşaat halindeki tapınağın çatısı dikkatini çekince sordu. Neden uçları kalkık oluyor diye.  Tahtaya bu eğimi vermek büyük bir marifet istermiş.




Japonya'da tapınakların çatılarının böyle kalkık olmasının sebebi tamamen estetik görünüm içinmiş. Açılmış kuş kanadı gibi görünsün isterlermiş. Bunu öğrenince çok mutlu oldum ve hemen elimdeki tapınak fotoğraflarına baktım. Ve artık cidden açılmış kuş kanadı görür oldum çatılarda.

İşte böyle bir bilgi unutmak istemediğim için not düşmek istedim :)

Blogda Shirakawago gezimizi yazmamışım. Çok ayıp! En kısa zamanda inşallah!

Ama videosu burada mevcut




 Yazıda görsellerini kullandığım tapınak Hida Kokubunji Tapınağı yazısı burada tık tık 

Blogdaki diğer tapınak yazılarım için de buraya tık tık 



13 yorum:

  1. çok estetik görünüyor bu kuş kanatları, çok güzel

    YanıtlaSil
  2. Blogununuzu yeni keşfettim. Yazılarınızı en baştan itibaren okumaya başladım :) bana çok sürükleyici geldi :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. merhabalar içeriklerinizi ilginç buldum benim sayfamada beklerim selamlar

    YanıtlaSil
  4. Japon tapınaklarının mimarisini çok seviyorum değişik görünüyor özel olduğunu belli ediyor gelgelelim sağlamlığına evleri,tapınakları,gökdelenleri hepsi depreme karşı dayanıklı keşke Türkiye içinde bunu diyebilsek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de seviyorum :D amin insallah diyorum Turkiye icin

      Sil
  5. La Sagrada Familia'nın mimarlarından demişsin ama, onun mimarı ünlü Gaudi'dir ve kendi zamanında sadece tek cephesini tamamlayabildiği için günümüz mimarları diğer cephesini tamamlamaya çalışmaktadır. Tam olarak bitti mi bilmiyorum ama oraya ziyarete gelen herhalde rekonstrüksiyon ekibinden bir mimar olsa gerek,düzeltmek istedim. Japon mimarisi de tüm dünya mimarlarından beğeni toplayan muhteşem bir zekaya ve kültüre sahip,günümüze kadar gelebilmiş nadir türlerdendir. Bu yönleriyle çok takdir edilesi...

    YanıtlaSil
  6. bende beğeniyorum japon yapılarını
    evlerin içlerinide kapılar camlar rahat geniş ferah eski yerleşimler çok güzel..

    YanıtlaSil
  7. "Muhafazakar"lık kavramıyla izah etmek ne derece isabetli olur-ki hiç hazzetmediğim bir kavram; fakat bu insanların öteden beri kendi kültür dokularını, dillerini ve metafizik tasavvurlarını "modernite"nin rüzgarına karşı sağlam yapıları gibi hiç bir komplekse kapılmadan muhafaza edebilen kendilerine özgü bu medeniyet algılarına hep gıpta etmişimdir. Gerçkten de kendine özgü bir medeniyetin en önemli belirtisi yaşam tarzlarını ve külltürlerini plastita sanatlara, mimariye gergef gibi dokuyabilmeleridir. Bir de bizdekine bakınız, son dönem mimarisne hele ne kadar ruhsuz, çirkin ve alabildiğine estetikten uzak...

    YanıtlaSil
  8. Videoda bardaklara zoom yaptığın anda duvarda One Piece var! :D
    Blogunda özellikle böyle gezilecek yerleri tanıtmanı çok beğeniyorum. Listeme bir sürü yer ekledim sayende ^^

    YanıtlaSil
  9. Kuş kanadı ha 👍 tamamen estetik amaçlı olması ne kadar da karmaşık düşündüğümü yüzüme vurdu. 😁 Ben derin bir manası var diye düşünüyordum oysa 😀

    YanıtlaSil
  10. Yazmakta olduğum bir yazı için araştırma yaparken senin bloguna denk gelmek beni çok mutlu etti <3 ne de güzel yazmışsın

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül