1 Şubat 2014 Cumartesi

Tsumago'da Bir Dükkan

Tsumago Şehri 2012 yazım için buraya tık tık 

Tsumago şehrine ilk gittiğimde (2008) tesadüfen bu dükkana girmiştik. Bahçe bölümünde dondurma yemiştik.


Daha sonraki gidişlerimizde buraya uğramayı gelenek haline getirdik. Tabii annemle gidince de hemen uğradık.
Burayı nasıl tanımlarım bilmiyorum. Adı 'Konohana' . Cafe ve  hediyelik eşya dükkanı diye özetleyebilirim sanırım.


Buranın değişik bir sistemi var.


Şöyle ki öncelikle sergilenen bardaklardan istediğinizi seçiyorsunuz. Sonra o bardakta size istediğiniz  içecek servis ediliyor. Sonrasında ise bardak yıkanıp, paketleniyor. Yani bardak sizin oluyor.
Tabii belirlenmiş içeceklerden birini seçiyorsunuz. Bu listenin dışında kalan içecekler için 50 yen ekstra ücret ödemeniz gerekiyor.
Tabii bardağı satın almadan daha ucuza içcecek de içebilirsiniz.


 Ama biz dediğim gibi gelenek haline getirdik. Bu gidişimizde 2. bardaklarımızı da aldık. Biz Yoshi ile takım alıyoruz. Benimki yukarıdaki pembe çicekli olan. Annem de aynısını aldı. Yoshi de aynısının mavisini almış oldu. Yoshi'nin olduğu fotoğrafta görülüyor.

Bu da 2. sebebim burayı sevmek için. Oyaki ve tabii ki bal kabaklı. Aslında bu tarifi evde denemek istiyorum. Mayalı hamur(sanırım) içinde bal kabağı bulunuyor. Sipariş verdiğinizde mangal üzerinde ısıtılıp servis ediliyor. Annem hiç sevmedi ne yazık ki :)


Bunlar da ilk bardaklarımız. Yani bu geleneği başlatan :=)

Nasıl fikir?

Siz olsanız bardak satın alır mıydınız?


14 yorum:

  1. merhabe Sergul :) men de olsam alardim, cok guzel ve siradisi bir gelenekmis, coook beyendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba

      gelenek bizim evin geleneği Japonya'nın değil aman ha yanlış anlaşılma olmasın :)

      Sil
  2. Kendime seninkinin birebir aynisini alırdım.

    YanıtlaSil
  3. Kendime seninkinin birebir aynisini alırdım.

    YanıtlaSil
  4. sıcaklığı bızıde sardı *-* bayıldım ne hos bır mekan mıs *-*

    YanıtlaSil
  5. Bence de güzel bir uygulama. Bardak, çanak çömlek hastası biri olarak ben de alırdım doğrusu.

    YanıtlaSil
  6. Bende alırdım çünkü kullandıkça o anı hatırlatacak olması hoşuma gider benim

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle alırdım bu bardaklardan, seçtiğin pembe çiçekliye bayıldım zaten :)

    YanıtlaSil
  8. Bu dükkanı çok sevdim :) Kesin bardak alırdım hatta gitme amacım bile olabir :D

    YanıtlaSil
  9. Senin seçtiğin fincan çok güzel fikirde çok değişikmiş hani hiç duymadığım bir şey :)

    YanıtlaSil
  10. Ben olsam bende bardak satın alırdım :D Çok hoş bir yere benziyor :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel fikirmiişş :) Bardaklarınız da hoş. Opak peçeteler ilgimi çekti :) Güzel güzel, beğendim :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül