15 Şubat 2014 Cumartesi

Japonya'da Atatürk Heykeli


Annem Japonya'ya gelmeden önce bizden bir tek şey rica etti. O da Ertuğrul Fırkateyni'ni ziyaret etmekti. Biz de zevkle kabul ettik. Çünkü biz de tekrar gitmek istiyorduk. 2007 yılında gitmiştik ilk defa. Ağla ağla canım çıkmıştı. Bu sefer yine aynı şey oldu.
Bu kadar süre içinde müzede bazı değişiklikler olmuş. Ama bildiğim en büyük değişiklik müzenin olduğu alana Atatürk heykelinin gelmesiydi.
Bu heykelin acı bir hikayesi var.
Niigata bölgesinde kurulan Türk Kültür Köyü için yaptırılmış bu heykel. Türk Kültür Köyü yeterli ziyaretçi gelmeyince iflas etmiş. Ve heykel orada resmen yalnızlığına terkedilmiş.
Daha sonrada o bölgede deprem olunca heykel kaidesinden alınıp bir depoya konulmuş.
Daha doğrusu uzun bir süre öylece yan devrilmiş bir şekilde beklemiş.
Bu olay basına yansıyınca hem Türkleri seven Japonlar hem de burada yaşayan Türkler imza kampanyası başlattı.
Ve sonunda yeterli ilgi çekilince heykel Kushimoto'ya yani Türk Müzesinin olduğu alana taşındı.
Buraya kadar Yoshi ve beni çok mutlu eden bir haberdi.
Müzeye tekrardan gitme isteiğimizin en büyük sebebi heykeli görebilmekti.
Uzaktan görünce ben yine başladım ağlamaya zaten.


 Buraya kadar her şey güzeldi. Ta ki heykele yakından bakana kadar.


Hayatımda gördüğüm ilk ve tek bakımsız Atatürk heykeli oldu bu. Yıkıldım resmen! Utandım hatta!

Atatürk'ün yüzünde ve sol omuzunda küf mü, boya mı ne olduğunu anlamadığım lekeler bulunuyor.

Ben bu duruma çok ama çok üzüldüm.

Umarım en kısa zamanda Tokyo'daki elçiliğimiz bu duruma el atar!
Orada karşılaştığımız bazı Japonlar turlarla gelmişler. Sadece Türk Müzesi programa dahil diye katılanlar olmuş.
Böyle bir durum ne bize ne de Atatürk' e yakışmaz!

Çok ama çok üzgünüm!


İlgili haber linkleri için buraya ve buraya tık tık 





12 yorum:

  1. Şuan bende çok üzüldüm.. umarım güzel bir bakım yaparlar..

    YanıtlaSil
  2. Şuan bende çok üzüldüm.. umarım güzel bir bakım yaparlar..

    YanıtlaSil
  3. Ne gurur ve verici ve ne üzücü bir durum bu ...

    YanıtlaSil
  4. Bakımsız olabilir ama en azından o heykelin orada olmasından gocunmuyorlar. Buralarda artık ATATÜRK demek bile suç!

    YanıtlaSil
  5. Heykel hakikaten kötü görünüyor. :/ Tam bir hayalkırıklığı olmuştur.Yine de orada olmak başka birşey...

    YanıtlaSil
  6. Sen orada bende burada ağladım...
    Başlığı görür görmez doldu gözlerim zaten...
    Bence de bir an önce elçilik devreye girmeli, senin gibi duyarlı vatandaşlarımızın katkısıyla bir an önce layığını bulur inşallah,
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Sergül abla, ben daha yeni senin bloguna geldim ve coook begendim!
    Ben daha ögrenciyim ama japonca ögreniyorum. Insallah bende bir gün orda yasiyacam :)
    Almanya'dan selamlar,
    Irem

    YanıtlaSil
  8. Haberi okuduğumda sadece Türkiye'de Atatürk büstünün koparılıp atıldığı fotoğraf gözümün önüne geldi ve eğitimini gördüğüm Afyonkarahisar Anıt meydanında ki Atatürk heykelinin bakımsızlığı! Japonya'dan evvel kendimize utanıp daha bi derinden vah vah'landım :)

    YanıtlaSil
  9. Japonya da Atatürk heykeli deyince şaşırdım, sevindim. Taa oralarda Atatürk heykeli var diye. Yakından görünce ben de üzüldüm.
    Aklıma şöyle bir fikir geldi. Seni izleyenler şehirlerindeki Atatürk heykelinin resmini çekip sana göndersinler ve sende bir bölüm yap 'Atatürk Heykelleri' diye. Ne dersin?
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. bende uzuldum cnm ataturk ke saygısızlık olmus bakımsız kalmıs yıpranmıs yazık atamıza saygı :(

    YanıtlaSil
  11. bu heykel gonullu japon ogrenciler tarafindan her hafta temizlenir.Hatta parlatilir.Bu resimdeki pislikler ne yazikki Japonyada yasiyan TC karsiti teroristler tarafindan sabote edilmis ve tutuklanmistir.
    Japonlar 2015 yilindan itibaren hergun bu anitin duzenli temizligini yapmaktadir.

    YanıtlaSil
  12. gelecekten geldim üzülmeyin türkiye'deki atatürk heykellerinden daha güvende

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül