20 Şubat 2014 Perşembe

Nagoya Bilim Müzesi


Ocak ayının başında gitmiştik buraya. O kadar çok şey birikti ki yazacak. Neyse annemin dönmesine az kaldı. Depresyonu atmak için bol bol yazarım ya da ağlanırım.
Gitmeden önce bilim müzesinin bu kadar eğlendirici olacağını düşünmezdim. Resmen yetmedi koca gün bize.


Kocaman bir binayı hem bilim hem de eğlence ile doldurmuşlar. Okullar gezi ile gelmişler. Çocukların başında öğretmen yok. Ellerinde müze ile ilgili bir defter, sanırım içerisinde sorular var. Resmen eğlenirken öğrenmenin hayata geçmiş halini gördük. O kadar kıskandım ki anlatamam.


Müzeye girer girmez zaten bu kiralık dolaplara vuruldum. Bilim müzesinde dolapları 'elementler tablosu' ile numaralandırmak bence süper ötesi bir şey. Hastayım Japonların her işi ciddiyetle yapmalarına!


Her katın teması farklı. Dinozor çağından başlıyorlar yeryüzünü anlatmaya. Bulut,  gökkuşağı,  gün batımı, dalga vb gibi şeylerin nasıl meydana geldiğini minik test ya da araçlarla canlandırmışlar. Bütün bunları bu yaşımda uygulamalı gördüm. Ve hayran kaldım. Kitaptaki bilgi ya da resimlerden ibaret değiller artık benim için!


Bu kata fazla zaman bulamadık. Ama insan vücudu da anlatılıyor. Her bir detay düşünülmüş. Yine tekrar ediyorum çok pis kıskandım Japon çocuklarını!


Koca insanlar olarak çok eğlendik biz burada. Hatta annem çoğu zaman kendini kaybetti oyunlarda :)



Bir daha gitmek istiyorum ben. Notlar ala ala, daha uzun inceleye inceleye gezmek istiyorum en kısa zamanda.

Siz de gitmiş kadar olmak isterseniz videolarımı seyretmeyi unutmayın :)

Dur içimde kalmasın çok pis kıskandım ben bu çocukları :)


2. bölüm için bu videoya alalım sizi :)




Daha fazla Japonya'da Günlük Hayat videoları için kanalıma üye olmayı unutmayın :)
Buraya tık tık 


Fossil Cüzdan çekilişime katılmak için de buraya tık tık 

14 yorum:

  1. ben de o velileri çok kıskandım. Japonya olamayacağız ama bari komşusu olsaymışız.

    YanıtlaSil
  2. Bizde geçen sene bir müzeye gitmiştik. Yine bölüm bölüm ayırmışlardı. Hocamız kağıt vermişti ellerimize. Bizde her bölüm için kağıtta arayıp bölümün sorularını dolduruyorduk Çok eğlenceli geçmişti.

    YanıtlaSil
  3. Kıskanmakta çok haklısın çok güzel bir şey aslında çocukların başında öğretmenleri olmadan kendi başlarına müzeyi gezmeleri elemen tablosunu çok iyi yapmışlar periyodik cetvelin büyütülmüş hali

    YanıtlaSil
  4. Kıskanmakta çok haklısın çok güzel bir şey aslında çocukların başında öğretmenleri olmadan kendi başlarına müzeyi gezmeleri elemen tablosunu çok iyi yapmışlar periyodik cetvelin büyütülmüş hali

    YanıtlaSil
  5. Japon çocukları çok şanslıymış cidden keşke burada da böyle bir müze olsa

    YanıtlaSil
  6. Gercekten cok guzel bir yermis. Ama annenizin kisa bir zamaninin kalmasi cok uzucu. Ayni seyleri ben de yasiyorum annem beni ziyarete geldiginde. Allah kolaylik versin.

    YanıtlaSil
  7. Gercekten guzel bir yermis. Annenizin kisa bir sure sonra gidecek olmasina üzüldüm. Ayni seyi annem de beni ziyarete gelip de dönüş zamani yaklasinca yasiyorum :( Allah kolaylık versin. Zor bir durum. .

    YanıtlaSil
  8. Gercekten cok guzel bir yermis. Ama annenizin kisa bir zamaninin kalmasi cok uzucu. Ayni seyleri ben de yasiyorum annem beni ziyarete geldiginde. Allah kolaylik versin.

    YanıtlaSil
  9. Tam benlik bir müzeymiş, yakından deneyimlemek isterdim ama zaten gezmiş kadar oldum.
    Teşekkür ederim detaylı anlatım, paylaşım ve uzakları yakın kıldığınız için. ;)

    YanıtlaSil
  10. Ya çoooook güzel!!! En çok balonlusunu beğendim ben =) Toronto'daki Bilim Müzesi'ni hatırladım. Buradakiler bayağı yetersiz biliyorsun =(

    YanıtlaSil
  11. Muhteşem! Umarım kızım büyüyene kadar benzer bir müze bizim ülkemizde de açılır.

    YanıtlaSil
  12. Başlığı gorunce ne yalan soylıyeyım ''aman canım ne kadar eglencelı olabılırkı'' derken asagı dogru kayınca ve birde vıdeoları gorunce hakıkaten supermış... keske bızım ulkemızdede muzeleri sedırme adına eglencelı yaratıcı fıkırlerle tabı albenılı hale getırsek... kacımız omru hayatında kac kez muzeye gıtme ıstegı duymustur şöyle eğlene eğlene...merakla ızleye ızleye... ınsallah bızımkılerde feyz alır bu yonden..=)

    YanıtlaSil
  13. Pharrell Williams - Happy (Nagoya is also Happy!) ben çok sevdim :) sizin de hoşunuza gider diye düşündüm :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül