24 Şubat 2014 Pazartesi

Japonya'da Balık Reyonu


 Öncelikle fotoğraflar için anneme teşekkür ederim :) Japonya'da bir markete gittiğinizde sizi en çok şaşırtabilecek olan şey (fiyatlardan sonra) balık bölümü olacaktır.
Çünkü büyük- küçük her marketin kesinlikle balık reyonu vardır.
 Bence 'denizden babam çıksa yerim' deyişi Japonlara ait olmalı. Denizden çıkan her şeyi yiyorlar. Bizim yosun dediğimize onlar tonlarca farklı şey diyorlar. Sadece yosun çeşitlerini, adlarını öğrenmeniz oldukça uzun sürebilir.




Buraya kadar gördüklerinize 'sashimi' (saşimi) deniyor. Sashimi çiğ balık demek. Evet bu balıklar çiğ olarak tüketiliyor. Ama her balık çiğ yenmez. Bir de  Japonlar sanıldığı gibi balığı sadece çiğ yemez. Tabii sashimi Japon mutfağında çok önemli bir yere sahip.
Peki ben sashimi yiyor muyum? Bazen yiyorum. Ama olmasa aramam. Henüz çok sevdiğim, canımın çektiği bir yemek değil benim gözümde. Ama Yoshi tam bir sashimi canavarı :)


Ahtapot da tabii ki Japon mutfağının olmazsa olmazı!


Karides de tabii ki olmazsa olmazları. Japonya'ya gelmeden önce bu kadar çok çeşidi olduğunu bilmiyordum açıkçası. Ama şunu da söylemeliyim ki benim deniz ürünleri ile aram pek iyi değildir. Burada yaşamaya başladıktan sonra mecbur yiyorum tabii ki. Yoksa hamsi tava ve midye dolmadan ibarettim ben.


Bu da günün tavsiyesi imiş :)
Bu arada sashimiler günlük hatta saatlik satılıyor. Zaten taze olmayan balık asla ve asla çiğ tüketilmez.


 Bunlar da soslanmış balıklar.


 İşte böyle :)

Annem sağolsun diyorum :)

En sevdiğiniz balık nedir? Ben hamsi tava diyeceğim ayıp olmazsa :)


Shimizu Balık Market için buraya tık tık 

Shimizu Fish Market 2 için buraya tık tık 

Balık Hali için buraya tık tık 

Yeni markette balık show için buraya tık tık 

Tsukiji Fish Market için buraya tık tık 




16 yorum:

  1. Sevdiğiniz Japon yemekleri neler merak ettim.
    Belki daha önce yazmışsınızdır ama.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bi yazı olmuş elllerine sağlık, balık çekti gece gece canım :))

    YanıtlaSil
  3. ne güzel, herşey paketlenmiş bir şekilde hazırlanmış. Ben çok beğendim :) size de afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  4. balık Japonya ıcın kocaman bır pazar ve sektör sanırım bende denizden babam cıksa yiyecek konumdayım *-*

    YanıtlaSil
  5. Tuna Sashimi off bayilirim, sanirim Japonya'yi ziyaret etme sansim olursa birgun sadece sushi ve sashimi ile beslenebilirim :)
    Bu arada hazirlanip paketlenmis halde satilmalari ne kadar hayati kolaylastiran birsey

    YanıtlaSil
  6. sırf şu balıklar için orada olmak isterim.sanırım midem japon benim:)

    YanıtlaSil
  7. Hamsiiii tabii ki!
    Yalnız canım o çiğ balıklardan istedi şu an.:(

    YanıtlaSil
  8. bende çok seviyorum önceki hayatımda japondum sanırım :))

    YanıtlaSil
  9. Ahtapot pişirilerek yeniliyordur herhalde :D çok ilginçler :D Sergül abla instagramla pazartesi gelecek mi?

    YanıtlaSil
  10. Ben denizden çıkan hiçbirşeyi yemem, kokusu bile fena yapar beni. Eğer Japonyada yaşıyor olsaydım herhalde açlıktan ölme ihtimalim yüksek olurdu :)

    YanıtlaSil
  11. en sevdiğim balık ızgara alabalık, ya da ızgara yapılan büyük balıklar. özellikle eminönü'nde yemeyi çok seviyorum ama çok kokuyor insan. :p
    bu arada yosun çok nazik bir konu. denizde elimize bacağımıza dokunsa tiksiniyoruz, yemek çok zor yani. kore lokantasına gittiğimde kimbap almıştım da (onigirinin yosunlusu gibi bir şey) yosunları ayırıp öyle yemiştim, hatta yiyememiştim. :D

    YanıtlaSil
  12. Japonlar bildiğin denizin dibine ekmek banıyorlar.

    YanıtlaSil
  13. Favorim kiremitte alabalık veya esımın istavrit tavası(ki balık konusunda muazzamdır ascılıgı).. balıga oldukca duskun olsamda misal suşiyi hiç sevemedim yaa,suşi ile aran nasıl Canım?

    YanıtlaSil
  14. Aslında hepsini yerim ben bunların ama biz beraber çok güzel balıkçılara gideceğiz rahat ol Sergül, şu yaz bir gelsin...

    YanıtlaSil
  15. Sağlıklı bir mutfakları var aslında soya sütünü,sosunu vb çok tüketiyorlar balıkları yerim ama ahtapot bana göre değil ne yalan söyleyeyim :D

    YanıtlaSil
  16. Balıklar O kadar güzel kesilik paketlenmiş ki İnsanın İştahını Açıyo bence :D :D

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül