24 Kasım 2008 Pazartesi

Öğretmenler Günü


Resimdeki öğrenciler benim ilk göz ağrılarım. Stajlarım hariç. Sözleşmeli öğretmenlik yaptığım dönemden kalma. Bir köy okuluydu. Hergün 3 minibüs değiştiriyordum. Maaşımın %60 falan ediyordu sanırım. %40 ise onları ödüllendirmek amacıyla alınanlara gidiyordu ama ben mutluydum. Sınıfa ilk girdiğimde kırık dökük oyuncaklar, 5 karış toz, eksik malzemeler gibi bir tablo beliriverdi önümde. Sınıfın temizliğini tek başıma yaptım. Ve aynı gün tozlu köy yolunda binbir çeşit ağacın altında saatlerce minibüs beklediğim için astım başlangıcı, toz, bitki alerjisi başladı. Olaya zamanın erkek arkadaşı el attı ve sınıfın halısı yıkandı. Perdeler yıkattırıldı. Temizlik olayı halledilince sıra eksik malzemeye geldi. Çevredeki çocuklu eş dosttan kullanılmayan oyuncaklar toplandı, gönüllüler yeni oyuncaklar aldı. Sınıf 4X4 lük hale getirildi. Fotoğrafı çektiğim dönem hala birbirimize alışmaya çalıştığımız günlerdi. Üzerinden 2 yıl geçmesine rağmen ve ben Japonya'da yaşamama rağmen halen evimi arayıp günümü kutlarlar ve beni dünyanın öbür ucunda hüngür hüngür ağlatırlar. Bugün vesilesi ile tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü kutlu olsun. Her şarta dayanabilenlerinki daha da kutlu olsun.
Bugünü Atatürk anlatır en güzel diye düşündüm.
Milleti kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir. Öğretmenden, eğiticiden yoksun bir millet, henüz millet namını almak istidadını keşfetmemiştir.
Sevgiler

19 yorum:

  1. Öğretmenler günün kutlu olsun. Ben de yola çıkmadan annemi arayıp kutlayayım. Akşam da çiçek alıp gideyim eve :)

    YanıtlaSil
  2. tesekkur ederim canim
    annenin ellerinden operim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Öğretmen kutsaldır, ana gibi
    Öğretmen kutsaldır, baba gibi
    Öpülesi elleri var
    Şirin tatlı sözleri var... :)

    Daha nicelerine ilk günkü heyecanla..

    YanıtlaSil
  4. bu güzel gününüz kutlu oldun ..

    YanıtlaSil
  5. öğretmenler günün kutlu olsun canım ne güzel öğrencilerin varmış, öğretmenin en güzel hediyesi öğrenmeye istekli öğrencilerdir değil mi?

    YanıtlaSil
  6. serrosecimmm öğretmenler günün kutlu olsun canımmmm :)

    YanıtlaSil
  7. öğretmenler günün kutlu olsun çok tebrik ederim sizi gerçekten zorlu bir eğitim dönemi yaşamış ve başarmışsınız...ve yorum bırakılan söz yazısı da düşündürücü gerçekler...

    YanıtlaSil
  8. "bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum" zihniyetini cocuklara öğretmek,öğretmenleri kutsal birer nefer görmek ve çocuklarımıza da bu bilinci aşılamak bence önemli görevlerimizden birisi.. ben bir anneyim ,en azından benim için bu böyle..
    öğretmenler günün,haftan güzel geçsin,kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  9. Serrose ben senin öğretmen olduğunu bilmiyordum. Öğretmenler günün kutlu olsun canım. Ne mutlu sana ki böyle kutsal bir mesleğe sahipsin. :)

    YanıtlaSil
  10. Çok duygulandım.. Benim de annem öğretmen ve onun da öğrencileri onu arayıp sorarlar. Çok ulvî bir göreviniz var. Geçmiş olmuştur umarım...
    Güzel anlatımın için de tebrikler
    Başarılar...

    YanıtlaSil
  11. kutlu olsunnnn. Ne duygulu satırlardı. Benim büyük kızım öğretmen küçük kızımsa son senesinde o da öğretmen adayı. Benimse küçük bir deneyimim var bu konuda. Umut ediyorumki bir gün ülkemiz de öğretmenlerin gerçek değeri anlaşılacaktır. Sevgiler sana

    YanıtlaSil
  12. canimmm ogretmenler gunun kutlu olsunnnn

    YanıtlaSil
  13. çocukluğundan beri öğretmen olmak isteyen biri olarak çok duygulandım.öğretmenler gününüz kutlu olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. hayatimda 3 tane ögretmenim oldu...ögretmen dedigim ve asla unutmadigim ve onlarinda hala beni sorduklari...zamanlar...

    iste ögretmen olmak, sadece yillik bir meslek degil...devamini getirenlerde var...

    ögretmen gibi ögretmen olmak...

    ah evet bende ögretmenlerimi özledim! simdi!

    YanıtlaSil
  15. ne güzel bir anı bu resim ve anıları
    Öğretmenler günün kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  16. Sizin öğretmen olduğunuzu bilmiyordum..

    Öğretmenler gününüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel şeyler başarmışsın, ağlattın beni de okurken. seni hiç unutmaz bu öğrencilerin. Öğretmenler günün kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  18. Ogretmenler gunun kutlu olsun Serrosecum :))
    Binbir guclukle emek verip yetistirdigin ogrencilerini buyumus olarak gormek, seni unutmadiklarini bilmek kimbilir ne buyuk mutluluktur :) Kucak dolusu sevgiler opucukler :)

    YanıtlaSil
  19. Herkese tek tek cok tesekkur ederim.
    Ogretmen oldugumu bilmeyenler bu vesile ile ogrenmis oldu :))))
    sevgiler kocaman hepinize

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül