12 Kasım 2008 Çarşamba

Düğün ve Cenaze



10 gün sonra balığın en yakın arkadaşı evleniyor ve biz sağdıç seçilmişiz.Ayrıca süslü zarfların içinde verilecek paraları da biz toplayacağız bize güvendikleri için.Ve (osoushiki)cenaze törenindeki kıyafet sorunu gene başıma dert açtı.



Bir dolu kuralı var düğüne ve cenazeye gitmenin.Cenaze için sade ve siyah olmalı.Düğün için yasak olanlar ise
*deri
*kürk
*bot
*beyaz giyinmek
*leopar deseni
*kot pantalon
*açık ayakkabı
*yaz-kış çorap giymek zorunlu ama desenli,renkli ve file olmayacak
*dekolte
*spor ve günlük tarzda body,gömlek,bluz
*normal pantalon ( eğer ceket-pantalon takım ise olur )
*gelinden güzel olmak (benim pijama ile gitmem lazım beğenmiyorum japon kızlarını :))))

Bu yüzden en oluru yukarıda ki kıyafeti almaktı kendimi 40 lı yaşlarda hissetsem bile diğer iğrenç tasarımların yanında bu gözüme süper göründü.Bu bu set cenaze-düğün seti.Bir taşla 2 kuş yani.Ve takı takmak özellikle inci şart ama satıcı kız ben yabancı olduğum için yukarıda ki de olur dedi.Balıkta yukarıdakini beğendi böylece işkence alışverişi bitmiş oldu.Çantamı çook severek aldım sadece.
Bakalım haftaya ilk defa Japon düğününde bulunacağım.Bol fotoğraf ve yorumalrım ile burada olacağım.Düğün 2 adımdan oluşuyormuş ilk adımda aile ve çok yakınları ile dini inanışa göre değişen söz verme seremonisi diğeri ise tüm konuklarla akşama kadar içki içme partisi.Biz sabah 9 da orada hazır olmak zorundayız.Ve bizden 4 saat uzakta yaşıyorlar.Biz gece yola çıkacağız.Sabahın köründe kuaför ve sonra düğün salonu ahh ahhh ne biçim iş bu yaa gecelerin suyu mu çıktı.

24 yorum:

  1. nasıl iş böyle anlamadım bir sürü kural, kıyafetin güzel bence iyi seçim yapmışsın.

    YanıtlaSil
  2. Ya Serrose bu Japonların herşeyi komik geliyor bana :) Bizim düğünlerde o kadar şart koşulsa kimse gelmez valla :) Bizim düğünde 'davetiye 2 kişiliktir' yazısına bozulanlar olmuştu düşün yani. Takın hoş bence. Özel zamanlarda işini görür fazlasıyla. Ayrıca elbisen de şık. Korktuğun kadar yaşlı görünmezsin merak etme. Potansiyelin yeter :)

    YanıtlaSil
  3. Gececim
    cok sagol
    valla anlayan elime mum diksin :)
    su serptin yuregime
    Nazocum
    valla sende su serptin yuregime zira kova kova su lazim :)
    valla bende ayni fikirdeyim bu kadar kurala annem bile gelmez.
    DAvetiyeyi alan derki baslarim senin dugununeee :)))))))

    YanıtlaSil
  4. Ya kimono? Kimono giyip gelenler de olmuyor mu törene? Çok pahalılar gerçi ama ben kimono giymek isterdim.Ucuzundan bir kimono almıştım hatta da yanında kaldığımız hocanın eşi sağolsun içe giyilen beyaz takımı, terlikleri ve ik parmaklı çorapları hediye etmişti

    YanıtlaSil
  5. Hee ben japonlar kadar olmasamda dugune gelecek bayanlara siyah giymeyin demistim..Bizim ki kir dugunuydu civil civil gelin dedim..Ama beni takmayip giyenler cok oldu tabi ;)
    Merak ettim , bu yasak olanlari giyenler dugune alinmiyorlar mi yoksa kotu bakislari uzerine cekmekle kurtariyor mu??

    Iyi eglenceler canim..

    YanıtlaSil
  6. Haydins canim inan bilmiyorum
    cevaplari bulunca soz soylerim :)

    tsekkur ederim

    YanıtlaSil
  7. çanta da takılarda çok güzel bence de ne yaparsan yap en güzel sen olacaksın. Aman bol resim çek. Sevgiler ve iyi eğlenceler

    YanıtlaSil
  8. Ferulago
    oluyor canim galiba kimono giyen
    bende kimono istiyorum yaa
    benim yukatam avr yazlik ince olanlar ve ucuz olanlardan ama Turkiyede kaldi :(

    YanıtlaSil
  9. Lale ablacim
    cokk tesekkur ederim.Kamerami full geri dondurmeye caliscam :)
    sevgiler ablacim tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. bu kadar seremoni için de insan düğünün tadını çıkaramaz heralde şu japonlara hayret etmişimdir herzaman...

    YanıtlaSil
  11. vallahi bunun cevabini deneyimleyince veririm canim
    zaten oyle oynamak falan da yokmus
    napmaya gidiyoruz anlamis deilim

    YanıtlaSil
  12. Blogunla tanismaktan memnun oldum, yaa ne iyi fikir hem cenazeye gider hem dügüne, her eve lazim böyle bir kiyafet:)
    Ocak ayinda dügün var bende simdiden ne giysem diye düsünüyorum, istedigi gibi elbise bulmakta zor, Türkiye'de olsaydim daha cok cesit oluyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Hosgeldin canim
    haklisin buyuk dert bu ne giysem derdi yaa

    YanıtlaSil
  14. Cenaze törenleri ilginç gelmişti okuduğumda , düğün daha da ilginçmiş. Beyaz rangi anladık hadi de, dekolte ve açık ayakkabı neden yasak yahu

    YanıtlaSil
  15. Cocukla cocuk

    dikkat cekmemek icin sanirim inan cevabini bende bilmiyorum
    garip ama yaa
    ama baliga bizim dugunler garip gelio
    600 kisi durmadan dans etmemize anlam veremiyor :)

    YanıtlaSil
  16. aldiklarinin hepsi cok sade, citi-piti gorunuyor, cok begendim. Zevkli secimler olmus. Umarim dugunde cok guzel gecer ve cok eglenirsin.

    YanıtlaSil
  17. Salincakta iki kisi
    tesekkur ederim begenmene sevindim
    insallah eglenebilirim :)

    YanıtlaSil
  18. ne kurallar varmış insan şaşırır valla :):)
    Çorap kuralına şaşırdım valla :)

    İyi eğelenceler düğünde

    YanıtlaSil
  19. Offf..okurken bile bunaldım.Bu kadar katı kuralcılıktan nefret ederim.

    kolay gelsin sana canım.İyi eğlen,bol bol dans et,göbek at =D

    YanıtlaSil
  20. Zeyacim
    vallahi benim yuzumu gormen lazimdi kurallari fuyarken :)

    Fulyacim
    Gobeciklerim benimle kalacak burada ki dugunlerde mumkun degil :(

    YanıtlaSil
  21. kimonoyu gelinin ve damadin annesi giyiyor .

    kiyafet kuralanina uymayanlar alinmiyor yada icerde kotu bakislara maruz kaliyor.
    bu arada guzel aldiklarin takina bayildim..

    YanıtlaSil
  22. sagol ablacim

    begenmene sevindim

    YanıtlaSil
  23. sağdaki elbiseyi çok beğendim eminim üzerinde de çok guzel durur...

    YanıtlaSil
  24. cok tesekkur ederim begenmene sevindim

    digeri cenaze icin zaten sade sapsade olmak zorunda:(

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül