6 Kasım 2008 Perşembe

Japonlarda Misafirlik



2 gün önce Japon komşuma gittim.Yaşadığım şehir ile Amerika'nın bir şehri kardeş şehirmiş.Senede bir kez birbirlerini ziyaret ediyorlarmış.Geçen hafta 5 Amerikalı gelmiş.Biri benim komşumda konakladı.Son gecesinde küçük bir parti verildi ve bizde davetliydik.Komşum matsuride bahsettiğim ilk bebeğin dedesi oluyor.Saat 8 de gittik.İlk giden bizdik.Ev dağ evi gibiydi.Ve kapıdan girer girmez soba ile karşılaşınca gözlerim doldu vallahi.Bir de kestane çekti canım :) .
Masalar hazır bizi bekliyordu.Ben sobaya en yakın yere oturdum tabii ki!Malum Japon evlerinde yerde oturuluyor.Halı olmaması beni de şaşırttı.3-4 saat nerelerim ağrıdı tahmin etmişsinizdir :)


Gittiğim aile 2 büyük evde yaşıyor ve 4 kuşaklar.Baba-oğul-torun-torun bebeği :)


Yukarıdaki bebek meşhr yılın ilk bebeği,annesi,babası ve babannesi.Bordo pantalonlu ise bir daha karşılaşmamayı ummuduğum Amerikalı :)


Bayan Bucci
Evde ikinci bayıldığım şey sobadan sonra 3 tane kedi olmasıydı.



Bay Siyah :)




Ve anne Beyaz :)








Ve ilk bebek Ryu-kun





Ryu-kun bütün gece kedi peşinde koşturdu kimselere yüzvermedi :)

Genel olarak eğlenceli sayılırdı. Ama ev sahipliği konusunda bizi çok şaşırttılar.Japonlarda evde misafir ağırlamak çok önemlidir.Balığın arkadaşlarına gitmiştim ilk kez misafirliğe.Balığın bira bardağı hiç boş kalmadı yarıya indikçe evin erkeği üzerine ekliyordu.Ve misafirin bardağı boş olması çok ayıp ama bu evde 1.den sonra sormadılar.Hem Türk hem de Japon geleneğine göre garipsedim.İlk defa gitiğim eve diyemem ki bana içeçek verir misiz diye.
En garibime gidense bizi uğurlamadılar.Oturma odasından el salladılar.Balıkla şok içindeydik.Sokak kapısını kendmiz açtık ve kapattık.
Yani aile biraz garipti ama seviyorum gene de ben onları :)
Amerikalı ise mıymıyın tekiydi baydı hepimizi.Olan balığa oldu 3 gün ingilizce pratik yaptı.İlk 5dakikadan sonra kadına ben ingilizce bilmiyorum dedi.Kadın bana döndü bende 2 dakika sonra Ryu-kuna takılıp kaçtım :)
böyle bir geceydi :)

19 yorum:

  1. halı yok,şilte yok hep böle mi oturuolar:)popoları dümdüzdür:)kendi ewinin kapılarınıda açsana bizee:)

    YanıtlaSil
  2. Benim hatırladığım kadarıyla da bardağı boş bırakmıyorlardı. Ayrıca kimse kendi bardağını doldurmuyordu, ne zaman denesem birisi mutlaka elimden kapıyordu. Bizde adet böyledir demişlerdi, sonra ben de yanımdakinin bardağını doldurmaya başlayınca pek memnun olmuşlardı. Ne sake içmiştim, hey gidi günler :)

    YanıtlaSil
  3. Anam bu japonlar ve korelilerle doldu etrafım anlarsın ya.Hep lee,kun,kim genelde soyadları :) Yalnız amerikalı ne ayak nesine sinir oldun bacım? Mıymıylık dışında yani. Demek uğurlama yokmuş ilginç. Bizede yemeğe geldiler bizimkiler Koreli anam kusacaktım ya ağızlarını şapur şupur ediyorlar meğer beğendim demekmiş :)

    YanıtlaSil
  4. Bu misafirlere karşı soğuk davranişlar her Japonda mı böyle yoksa bunlara has bir şey miydi?Ben bu tür Japon davranışlarını yabancılardan da çok duyuyorum o yüzden Japonya da yaşama fikri bana çekilmez geliyor işte!(Yalniz kalma ve yabanci olduğum için dışlanma korkusu bu sanirim)
    Bu arada kediler ve ev çok hoş ama bebek çok çirkin.... =/ =P =))

    YanıtlaSil
  5. üniversitede bir arkadaşımız vardı ne zaman evinden çıkıyor olsak ugurlamazdı bizi..demekki o da japonmuş dedim içimden..şaka bir yana farklı kültürler garip geliyor bize..yerde oturmak ise başlı başına bir felaket her tarafım tutulur beceremem ben uzun süre yerde oturmayı...sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  6. he he he
    okashi japonlar demek hmmmm
    ne yani butun gece birsey icmeden mi oturdunuz???

    gariplermis yahuu

    YanıtlaSil
  7. en güzel misafir ağırlama biz türklerde olsa gerek...misafiri mutlaka sokak kapısına kadar uğurlarız aksi halde bi daha gelmesini istemiyoruz demektir.Yanılıyormuyum?

    YanıtlaSil
  8. Assortiek
    Canim genelde hali minder oluyordu ama o evde yoktu
    tamam canim bir ara cekerim fotolarini :)

    Ferulago
    evet canim genelde oyle oluyor bardak bos kalmaz ve dedgiin gibikimse kendi bardagina koymaz/Ama bu evde 1. icekceten sonrasi olmadi :s gel gene icelim evde sake var ;)

    YanıtlaSil
  9. Craftcim
    Evet geneled ayni isimler etrafinda donuo :) Amerikali miymiydi pek baydi herkesi bir garip havalardaydi nene :) gencligimi kiskandi acep.Irak konusu acilinca yuzunu gormeliydin ;)

    Fulyacim

    Yok bu eve karsi birseydi sanirim Avrupai davranmak istediler hanni herkes rahat olsun ama o ortami veremediler.Yoksa JAponlarda misafirligi cok severim.Cok sukur oyle dislanma gibi birsey yasamadim insallah yasamamda

    YanıtlaSil
  10. Cocukla Cocuk :)
    CAnim yanlis anlasilma olmasin JAponlarda Ayni bizim gibi kapiya kadar ugurlarla sadece bu ev garipti.Evet cok agriyor tecrubeyle sabit ;)sevgilerimle

    sermoon
    cok okashii datta yo
    2 .icicegi gormedik oyle diyim :)
    iyi ve garipler :)

    YanıtlaSil
  11. Misracim oncelikle hosgeldin :)
    Evet turk misafirperverligini hicbirseye degismem.Ama aslinda japonlarda bize cok yakin sadece bu ev cok garipti ya balikta bende anlayamadik

    YanıtlaSil
  12. Aaaa, bütün gece içkisiz...bizde olmaz ya öyle şey..japonlara da misafirperver derler..Balık şaşırmıştır...

    Hehe..en çok baliğin ingilizce bilmiyorum demesine güldüm yanlız..

    YanıtlaSil
  13. Cok gariplerdi Tanyacim sok olduk.Amerikali da gercekten itici biriydi o yuzden bende balikta kactik :)
    evet bende cok guldum balik bilmiyorum deyince hatta bi 10 dk yuzyuze gelmedik kopcaz diye :)

    YanıtlaSil
  14. Hee anladım cano kuduruyorlar değil mi Irak muhabbetine. Kesin kıskandı seni şeker yerim seni :)

    YanıtlaSil
  15. yok kiz ne isi olur nenenin benimle haha

    YanıtlaSil
  16. amanınnn 3 tane şeker kediii :)
    onları ben de sevmek isterdim serroseeeecimmm :)

    YanıtlaSil
  17. gel gideriz gene :)
    ama hizmet bekleme ha ha ha

    YanıtlaSil
  18. çok hoşuma gitti resimler ve anlattıkların..devamını bekliyorum

    YanıtlaSil
  19. begenmene sevindim canim
    sevgielr

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül