25 Ağustos 2008 Pazartesi

Osoushiki-Cenaze Töreni

Gece 4:10 geçe telefonum çaldı arayan Capon balığımdı 94 yaşındaki dedesi vefat etmişti acilen yola çıkmamız gerekiyordu.Dede epeydir rahatsızdı beklenen bir haberdi ama beklesekte gene de üzüldük :(

Benim ilk Cenaze törenim bu yüzden biraz gergindim.Bir de siyah giyme zorunluluğundan haberim yoktu siyah elbise krizi çıktı.Elbise sorununu görümce adayı sayesinde atlattıktan sonra bende bir gerginlik başladı.50kişiden sadece ben yabancı olacaktım ve herkese gelin adayı olarak takdim edilecektim ve çok utanacaktım.Ve hepsi oldu ama alnımın akıyla atlattım :)


Capon balığımın ailesi Budist ve tören Budist (Soutoushu) geleneklerine göre oldu.Ve hayatımda ilk defa tanıdığım biri yandı.Biraz garip bir duygu.Son fotografta beyaz tabutun içinde dede isteyen gidip bakabiliyor ben tabiki bakamadım.2 kere tören yapıldı.1.si öldüğü günün akşamı yapıldı.2.si ise ilk güne yetişemeyenler için öğleden sonra yapıldı.Dualar okunuyor,müzik aletleri çalınıyor ve tütsü yakılıyor.Dede orada olduğu sürece mum yakılıyor ve mumun sönmemesi için çok büyük önlemler alınıyor.Hatta nöbetçisi bile var.Törenin yapıldığı yer sabaha kadar açık kalıyor.Çalışanlar için gece gelebilsinler diye~miş.2. günün sonunda yakılacak yere gitmeden önce tabut açılıyor etraftaki bütün çiçekler tabuta konuyor ve dedeyle vedalaşıyor işte burada herkes ağlıyor.Tabut cenaze arabasına bindirilince sadece aile yakılacak yere gidiyor.Yandıktan sonra aileden 10 kişi maşa ile kemikleri alıyor bir kutuya koyuyor ve gömülüyor~muş.Ben yakılacak yere de girmedim.

Çok yorucu geçti ve capon balığımı teselli etmek bana düştüğünden daha da çok yoruldum.

Budist birine nasıl dua edilir bilmem ama İnşallah mutlu olacağı bir yerdedir Dede

18 yorum:

  1. ben ne diyecegimi bilemedim..umarim oldugu yerde huzurludur,mutludur

    YanıtlaSil
  2. Basiniz sagolsun canim..Capon baligina da sabirlar dilerim..

    Gelin adayi gelin olunca hep Caponya'da mi kalacak??

    YanıtlaSil
  3. Zerrin
    bende karistim vallahi umarim mutludur.

    Haydins
    Sagol canim ileticem.Valla ne benim durasim var buralarda ne de baligimin.Nasip diyelim

    YanıtlaSil
  4. Basiniz sagolsun.Ben de seninle birlikte bi suru sey ogreniyorum.Bu arada hayatinizda neresi sizin icin hayirliysa orada olun insallah!

    YanıtlaSil
  5. Desertwind sagol canim.Walla bende yeni yeni ogreniyorum.
    amin canim hepimiz icin.

    YanıtlaSil
  6. başınız saolsun... sizlere sabırlar dilerim.

    YanıtlaSil
  7. oncellikle tekrardan okuyami moushiagemasu diyorum...
    bende orada olmak cok isterdim....
    optum seni

    YanıtlaSil
  8. Basiniz sagolsun. Yazdigin gibi umarim cok mutlu ve huzurlu olacagi bir yerdedir dede simdi. Bir asirlik omrun ardindan dinlenmeyi haketti artik O.

    YanıtlaSil
  9. Enhar tesekkur ederiz

    Seray
    biliyoruz gelebilsen gelirdin.Neyse gel bi ben anlatirim uzun uzun bende optum seni

    Salincakta iki Kisi
    Tesekkur ederiz mutludur insallah
    evet bir asira 6 yil borclu sadece

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar, yeni keşfettik farklı dünyanızı, sizden öğrenecek çok şey var sanırım. Böyle bir yazıya merhaba demek biraz garip ama başınız sağolsun. Çok ilginç geldi cenaze törenleri. Dünya küçük olduğu kadar bir o kadar da değişik .

    YanıtlaSil
  11. Hosgeldiniz :)
    Umarim eglenirsiniz :)
    evet kucuk ve degisik :)
    Tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  12. başın sağolsun canım, caponbalığının da. şimdi birşey kafamı karıştırdı aslında, bayadır takip etmeme rağmen seni, şimdi anlamadığımı farkettim. capon balığını ben senin ev arkadaşın sanıyordum -ve kız sanıyordum :D- meğer sanırımki senin erkek arkadaşınmış bi de nişanlıymışsınız, hay Allahım kafam karıştı, şunu biraz anlatsan :)

    YanıtlaSil
  13. sagol canim :)))))
    cok guldum yaw yok ben yalniz yasiyorum
    capon baligim evet nisanlim :) seneye yaza dugun istiyoruz insallah

    YanıtlaSil
  14. Ohh oh Allah tamamına erdirsin o zaman :)

    YanıtlaSil
  15. İlginç geleneklerin içinde yaşamak zor, başarından dolayı tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  16. Basiniz saolsun allah sabır versin ne diyecegimi bilemidim cok uzgunum

    YanıtlaSil
  17. Basiniz saolsun allah sabır versin ne diyecegimi bilemidim cok uzgunum

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül