21 Mayıs 2015 Perşembe

Japonya'da Doğum


 Bu yazıda tamamen kendi deneyimimi anlatıyorum. Bu yüzden ülkenin bütün geneli böyle midir bilemiyorum.
Geçen yaz Türkiye'ye geldikten 5 gün sonra hamile olduğumu öğrendim. Bu yüzden hamileliğin başları Türkiye'de geçti.
Hamile olduğumu öğrenince Söke Devlet Hastane'sine gittim. Bir süre sonra döneceğim için özel doktora gitmeyi düşünmedim.
Türkiye'de bulunduğum süre içerisinde düzenli kontrollere gittim. İkili test yapıldı. Bütün kan tahlillerim iyi çıktığı halde ilaç takviyesi verildi. Tatilimin planlanmış dönüş tarihi bebek küçük olduğu için ileri tarihe atıldı. Bu yüzden biletimi uzatıp 18 haftalık olunca Japonya'ya döndüm.

Japonya'ya gelir gelmez, ertesi gün daha önce de gitmiş olduğum doğum&kadın kliniğine gittik.
Biz devlet hastanesi yerine özel kliniği tercih ettik. Babadan oğula kalmış ve çevrede popüler bir klinik.

Girişte danışma kısmından numara alıp, sıra beklemeye başladık. Hemşire bizi çağırıp, elime bir kağıt bardak tutuşturunca ben 4,5 aylık hamile olduğumu söyledim. Benim kafamda idrar testi =  hamilelik testi olduğu için gerek olmadığını düşündüm. Ama durum böyle değilmiş, hamileliğim boyunca hatta doğumdan sonra bile idrar testi yapmaya devam edildi.

Her kliniğine gittiğimde önce sıra alıyor ve sonrasında tuvalete gidiyordum. Tuvalette küçük bir pencere ve önünde kağıt bardaklar ve kalemler bulunuyor. Orada idrarınızı pencereye bırakıyorsunuz. Tabii önce bardağa ad soyad ve sıra numaranızı yazıyorsunuz. Tuvaletten çıkınca orada tartılıyor ve tansiyonunuzu ölçüyorsunuz. Tansiyon aletinden çıkan kağıda kilonuzu ve ad soyad yazıyorsunuz. Buradan çıkan bilgiler belediye tarafından verilmiş deftere kaydediliyor.

İlk kontrolde hamilelik kesinleşince klinikten size bir kağıt veriliyor. O kağıtla belediyeye gidiyorsunuz. Belediye hamile kaydınızı yapıyor. Ve size bir defter ve testler için kupon defteri veriyor. Böylece hamileliğiniz boyunca yapılacak genel testleri belediye karşılamış oluyor. Siz ödemiyorsunuz. Defter ise bebek 6 yaşına gelene kadar bütün kayıtları tutulacak şekilde düzenlenmiş.  Annenin de hamilelik kaydı tutulmuş oluyor ayrıca.

Bizim klinikte ilk kontrolde elimize bir plan tutuşturdular. 42 haftalık bir plan. Hangi hafta hangi kontroller ve kurslar var yazılmış.  Ben 18 haftalıkken geldiğim için bazı testler Türkiye'de yapılmış olduğu halde, yeniden testler yapıldı. Sonuçlarım iyi çıktığı için ilaç takviyesi verilmedi. Türkiye'de bu olay tam tersi olmuştu.

Japonya'da 23 haftaya kadar kontroller 4 haftada 1 oluyor.  24 haftadan 35 haftaya kadar 2 haftada bir ve 36 haftadan itibaren haftada 1'e düşüyor. Ve her kontrolde ultrasona giriyorsunuz. Dünyada en sık muayene Japonya'da yapılıyormuş. Bazı ülkeler ultrasona sık girilmesine karşıymış, ama Japonya'da tam tersi anladığım kadarıyla.

8-12 haftaya kadar olan süreçte kanınız alınıyor ve çeşitli testler yapılıyor.

27-28. haftada tekrar kanınız alınıyor ve yine testler yapılıyor.

Ve 36. haftada kan testi tekrar yapılıyor.

Japonya'da şeker yükleme testi yok. Gebede böyle bir risk yok ise ve ailesinde şeker hastası yok ise yapılmıyormuş. Bu yüzden bana yapılmadı.

Beni en çok şaşırtan ve korkutan ise 37. haftada yapılan kasık bölgesi röntgeniydi. Evet belden aşağısının röntgeni çekildi. Hamilelerin röntgen ışını almaması gerekir diye biliyorum, bunu doktora sorunca sadece 1 kerenin bir zararı olmayacağını söyledi. Bebeğin yerleşip, yerleşmediğini görmek için çektiklerini söyledi.

Ama şöyle bir şey var. Japonların vücudu dünyada doğuma en elverişsiz hatta en riskli vücut yapısıymış. Vücutları dar, küçük ve zayıf olduğu için birçok anneye erken doğum yaptırılıyor. Yani sezeryanla alınıyor bebek. Ve japon gebelerin en fazla 10 kilo almasına izin veriliyor. Daha fazla kilo alırsa doktorlar kızıyormuş.

24-35 hafta arasında ultrason uzmanı yarım saate yakın bir kontrol yapıyor. Bebeğin bütün hesaplamaları yapılıyor. Her detaya bakılıyor.

Benim ilk hamileliğim olduğu için Türkiye'de bu süreç nasıl işliyor bilmiyorum. Ama beni şaşırtan bir başka detay ise 41 hafta boyunca asla nasıl doğum olacağı konuşulmadı. Belirli haftalarda doğum hemşiresi ile konuşmalar yapıldı. Nasılsın, sorun var mı, öğrenmek istediğin bir konu var mı, psikolojin nasıl, kilo durumu, nasıl beslendiğim gibi konuşuldu.

Bizim klinikte 5 doktor bulunuyordu. Her defasında o gün kim varsa, sıra kime düşerse o muayene ediyordu. Ben dayanamayıp doğumu hangi doktor yaptıracak diye sorduğumda ise o gün hangi doktor varsa o cevabını verdiler. Yani hamileliğiniz boyunca 1 doktora bağlı devam etmiyorsunuz. Tabii talep edebilirmişsiniz ama biz etmedik.

Annemin de burada olduğu son hafta kontrollerinde dahi doğum  şeklinden konuşulmadı.

Ultrason muayenesinden sonra aynen şöyle deniyordu.

Bebek iyi, kilosu yerinde, bebek yerleşmiş sorun yok. Sizin sormak istediğiniz bir şey var mı? Haftaya tekrar gelin :)

Annem çıldıracak gibi oluyordu :) Ne zaman doğar, nasıl doğacak demedi mi bir şey diye soruyordu.
41 haftalık olduğumda ertesi güne yatış verdiler. O zaman bile sezeryan lafı edilmedi. Çünkü Japonya'da çok büyük bir oranda normal doğum yapılıyor. Annenin ya da bebeğin sağlığı için endişe edilmediği sürece sezeryan seçenek dahilinde olmuyor.

Benim doğum hikayem ve yaşadıklarım da bir başka yazıya kalsın :) Buraya kadar okudunuz mu? Vallahi bravo :)

*Yukarıdaki fotoğraf bizim kliniğin bekleme bölümü. Orada çağırılmayı bekliyorsunuz. Hangi doktor çıkacak şansınıza diye :)

28 yorum:

  1. vallahi okudum sonuna kadar :) ama şeker yükleme testi yapılmadığı iyi olmuş. erken doğuma sebep oluyor. bende erken doğum yaptm. şeker yüklemesinden önce herşey normaldi.ve etrafımdaki herkes erken doğum yapıyor. bence sebebi bu ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de korkuyordum şeker testinden. Sorulsaydı istemeyecektim yapılmasını

      Sil
  2. Hangi doktorun doğum yaptıracağını bilememek endişe verici gibi duruyor :) Tüm masrafları belediyenin karşılaması harika :) evet bende sonuna kadar okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanlış olmasın :) her şeyi belediye karşılamıyor biz yine ödeme yapıyoruz. Bazı genel testleri ödüyorlar sadece

      Sil
  3. Seker yuklemesi yapilmamasi cok iyi. Turkiyedeki bazi doktorlar yaptirmayin deyince olay olmustu (örn : canan karatay) cok guzel bi deneyim. Alah anali babali buyutsun. Isteyenlere de versin saglikli bir sekilde. Yoshi enisteye selamlar :)

    YanıtlaSil
  4. Normal doğum en güzeli....anne içinde bebek içinde.....bende doğum yapmama 2 hafta kala rahatsızlanmış ve akciğer röntgeni çekilmiştim....aynı soruyu sorduğumda çelik yelek giydiricez bir şey olmaz demişlerdi....Allah nerde varsa hepsini kurtarsın ve isteyenlere de aratmasın....kocaman öpücük Efsun'umuza ve sana...Yoshi'yede selamlar....

    YanıtlaSil
  5. Hııım anladım :) açıklama için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. ben de okudum hem de büyük bir keyifle, değişik yerlerdeki böyle tecrübeleri öğrenmek çok keyifli

    YanıtlaSil
  7. okudum gerçekten. şeker yüklemesine burada canan karatay da karşı çıktıkça diğer doktorlar ona bas bas bağırıyor, kadının var bi bildiği işte. sağlıkla büyüt yavrunu. bana da dua et sergül :'(

    YanıtlaSil
  8. Hehe sonuna kadar okudum tabikide :)

    YanıtlaSil
  9. Bende okudum sonuna kadar :) Doğum hakkında konuşmamak tedirgin ederdi beni ama bilmeden gitmek daha iyi olabilir:) bilemedim hangisi :) Tekrardan tebrikler görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  10. Bloğunuzdaki makalelerinizi oldukça faydalı bulduk, KONTÖR34 firması olarak bloğunuzu yakından takip etmekteyiz.Başarılarınızın Devamını Diliyoruz

    YanıtlaSil
  11. Sonuna kadar okudum ve çok beğendim :) Senin hikayelerinden hiç sıkılmıyorum :) Ama Japonların rahat olmaları hiç hoşuma gitmedi. Türkiye'de de ilaç takviyesi çok kötü... Bu benim yorumum ;) Başka hikayelerde görüşmek üzere.... :)

    YanıtlaSil
  12. Norvec'te sadece tek bir ultrason yapiliyor o da 17.haftada. Bunun disinda hicbir ultrason kontrolu yok, ikili test yok (anne 38 yasinin uzerinde degilse), doktor muaynesi bile yok, tum kontrolleri ebeler yapiyor. Tabii ki sezeryan anne yada bebegin hayati icin bir tehlike yok ise kesinlikle opsiyon degil. Ben hamileleigimin 7 ayini Norvec'te gecirdim, ama ikili testi yaptirmak istedigim icin (maalesef Norvec'te ozel kliniklerde de mumkun degil, zaten tum saglik sistemini devlet yonettigi icin ozel klinik hemen hemen hic yok ulkede) Ingiltere'ye giderek yaptirabildim. 7 aylik hamile ilken Ingiltere'ye yerlestik ve dogumumu burada yaptim. Burada Norvec'e nazaran kontroller vs. daha sik ve doktorlar da isin icinde kesinlikle. Ama tabii dogum icin normal dogum tesvik ediliyor eger ki anne sezeryanda israrci degil ve anne/bebek icin bir risk yok ise. Dogumu da ebeler takip ediyor; gerektiginde doktorlar da dahil oluyor.
    Ben Norvec'i fazlaca ilkel bulmustum; Ingiltere tam gerektigi gibiydi. Japonya'da bu kadar sik ultrason ve ozellikle rontgen kismina sasirdim ama tabii ulkenin kadinlarinin vucut yapisiyla baglantili olmasi mantikli.

    YanıtlaSil
  13. peki sezeryan mı normal doğum mu oldu sizin? :)

    YanıtlaSil
  14. Dogum hikayenizi bekliyorum sabirsizlikla hatta video olursa daha guzel olur...tabi siz isterseniz....

    YanıtlaSil
  15. aaaa sona geldim en merak ettiğim kısım arkası yarın olmuş beklemedeyiz efenim :)

    YanıtlaSil
  16. bende hepsini okudum gayet ilgililer belediye işin içinde her daim bence bu da güzel bişey =)

    YanıtlaSil
  17. Ben de hamile olmadığım ve çocuk istemediğim halde sonuna kadar okudum. Sen çok güzel anlatıyorsun hem de Japonya'ya ilgim var bunları bilmek hoşuma gidiyor.

    Allah'a şükür nurtopu (ya ne güzel laf bu, Efsun'a da cuk oturmuş) gibi bir evladın oldu, bu süreci merak ediyordum. Devamını da severek okurum (ne bileyim okuya okuya sanki gerçek hayatta tanıdığım bir kişi gibi, merak ediyorum ne yaptı ne etti diye).

    YanıtlaSil
  18. Doğum,hamilelik, çocuk, annelik ile hicbir ilgim olmamasına rağmen bende okudum sırf meraktan :) üstelik devamını daha çok merak ettim :D
    Yurt dışı hayranlığı mi ne denir bilmiyorum ama insana kesinlikle değer veriyorlar birey olarak, var olana da, var olacak olana da, takdir ettim :)

    YanıtlaSil
  19. Tabii ki de sonuna kadar okudum..yazılarınız çok güzel ve anlaşılır olduğu için hep sıkılmadan okuyorum..başka ülkelerde günlük hayat hep merak ettiğim bir konu..Japonya ile ilgili güzel bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  20. iyide Seker testi kötü bir sey degilki nelere takiliyorlar anlamiyorum pekmezin sulandirilmis halini yarim saate bir 3 kere iciyorsun ne varki bunada ...paket paket cikolatayi yiyorsun onlar erken dogum yapmiyorda Seker yüklemesimi yapiyor ....ben cok sansliyim Almanyada yaptim dogumu amerikada dahil bence en güvenli ve en kontrollü yer Almanya . türkiyede özel hastanelerden bile daha konforlu bir hastanede dogum yapiyorsunuz ...sonra röntgen filmi 1 kere bile cok zararli keske izin vermeseydiniz yada göbek bölümüne celik bir yelek koymalilardi.

    YanıtlaSil
  21. Bende amerikada yaşıyorum benimde kontrollerim çok sık hatta aynı sıklıkta diyebilirim yazıdakiyle:) Ama ilaç kısmı burda da çok yaygın bebeğe bir şey olacak diye devamlı ilaç kullandırıyorlar. Ama ben hiç kullanmadım bakalım :) şeker testi burda da Yapılıyor. Bazı şeyler aynı bazı şeyler de farklı ama benziyorlar bence :)

    YanıtlaSil
  22. Bir hemşire adayı olarak farklı ülkelerde doğum süreci nasıl işliyor merak ediyordum. Benim açımdan çok bilgilendirici oldu teşekkür ederimm :) ;) Allah anali babalı büyütsün ins. :)

    YanıtlaSil
  23. Şeker yüklemesi ile ilgili yorumlar hangi bilimsel kaynağa dayanıyor acaba.Bence zararlı demekle olmuyor. Şu sıralar sabah programlarında duyup inanıp şeker taraması yaptırmayan bir çok sorunlu gebelik var maalesef.Belli risk faktörleri varsa orta riskli grupta tarama yapılmalı.Örneğin 25 yaş üstü olmak, ailede şeker hikayesi olmadı vs.. Yapılan testteki şekerin bebeğe ve anneye bir zararı bilimsel olarak kanıtlanmamış.Bu testi yaptırmayıp tespit edilemeyen gebelik şekeri çok kötü sonuçlar doğurabilir. Sağlık bakanlığı Canan Karatay'ın söylediklerine karşılık tamamen bilimsel kanıtlara dayalı tarama testinin gerekliliği ile ilgili kılavuz yayınladı geçen aylarda. Bir de bunu yaptırmayıp açlık tokluk şekeri baktırırım diyenler var fakat bu yöntem gebelikteki şekerin tanısında yeterli değil. Zaten çoğunlukta karbonhidrat ağırlıklı beslenen ve gebeliğinde aşırı kilo alan kadınlarımıza tarama yapmak sağlıklı gebelik , bebek ve doğum açısından gereklidir.

    YanıtlaSil
  24. Ay cok ilginc biraz da korkutucu acikcasi, sonuna kadar okudum tabii ki ve ilerisi icin iyi bir kaynak olabilir. Tesekkur ederim 😊

    YanıtlaSil
  25. 2014 te ikiz hamileliğim oldu, şeker testi yaptırdım o zaman daha bu canan karatay açıklamaları filan yoktu, iyi ki yaptırmışım gebelik şekeri çıktı bende ve dahiliyeci beni diyetisyene yönlendirdi hamilelik boyunca düzenli diyetimi ve insülinimi iğnelerimi kullandım ve şeker ölçümlerimi yaptım dünya kadar iğneye ve diyete katlandım, en sevdiğim canım çeken tatlılardan çikolatadan uzak durdum, günde 8 öğün ve ölçülü yedim, bebeklerime bir zarar gelmesin diye, çok şükür bebeklerime sağlıkla kavuştum, ikiz oldukları için erken doğum riski hep vardı zaten ve 33 haftalık doğum yaptım. başka bir hastanede yenidoğan uzmanına gebelik şekeri çıkmıştı dememle maaşallah şekerden hiç etkilenmemişler demesi bir oldu. lütfen yalnış yönlendirmede bulunmayalım, anne karnında yüksek şeker bebeklerde tahribata yol açıyor demişti doktorum kontrol altında tutmalıyız. üstelik ailemde şeker hastalığı hikayesi falanda yok, dr larımın dediğine göre demekki eğilimim varmış ve 15 yıl içinde şeker hastası olma ihtimalim %70 filan

    YanıtlaSil
  26. 2014 te ikiz hamileliğim oldu, şeker testi yaptırdım o zaman daha bu canan karatay açıklamaları filan yoktu, iyi ki yaptırmışım gebelik şekeri çıktı bende ve dahiliyeci beni diyetisyene yönlendirdi hamilelik boyunca düzenli diyetimi ve insülinimi iğnelerimi kullandım ve şeker ölçümlerimi yaptım dünya kadar iğneye ve diyete katlandım, en sevdiğim canım çeken tatlılardan çikolatadan uzak durdum, günde 8 öğün ve ölçülü yedim, bebeklerime bir zarar gelmesin diye, çok şükür bebeklerime sağlıkla kavuştum, ikiz oldukları için erken doğum riski hep vardı zaten ve 33 haftalık doğum yaptım. başka bir hastanede yenidoğan uzmanına gebelik şekeri çıkmıştı dememle maaşallah şekerden hiç etkilenmemişler demesi bir oldu. lütfen yalnış yönlendirmede bulunmayalım, anne karnında yüksek şeker bebeklerde tahribata yol açıyor demişti doktorum kontrol altında tutmalıyız. üstelik ailemde şeker hastalığı hikayesi falanda yok, dr larımın dediğine göre demekki eğilimim varmış ve 15 yıl içinde şeker hastası olma ihtimalim %70 filan

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül