16 Temmuz 2013 Salı

Çöp Yıkamaktan



Çöp yıkamaktan bulaşık yıkamaya sıra gelmiyor bu ülkede.

Zaten gönlümce bir bulaşık makinesi bulamıyorum.Bir de üzerine çöpleri yıkamak zorunda kalmak çok sinir bozucu.Hadi yıkadın diyelim yine iş bitmiyor.Evden çıkan çöpleri milyon parçaya ayırmak da çok can sıkıcı.Çöp günleri desen ayrı bir dert.
Tamam dünya için güzel bir şey yapıyoruz.Buna seviniyorum ama o zaman bunu biraz daha pratik hale getirelim.
Vallahi sıkıldım!
Pet şişeler 3 ayrı parçaya bölünüp atılıyor.Evde çöp içinde yaşıyoruz resmen.Belirli köşelere koy çöp bidonu.Gidip atalım rahat rahat.Yok olur mu öyle kolaylık,pratiklik.Ya gününü bekleyeceksin ya da toplanıp yükünü bilmem kaç km ilerideki alışveriş merkezine götüreceksin geri dönüşüm çöplerini.

Sinirliyim,gelmeyin üzerime!
Bu çöp olayı belediyeye göre değişiklik gösterse de hepsi birbirine yakın derecede kıl!

Japonya'da bulaşık makinesi videom bile var.İzleyin neden dertliyim.


Bu da Japonya'da geri dönüşüm çöpleri üzerine videom.İyi seyirler


27 yorum:

  1. Çöpleri yıkamak mı :))
    Heves etmeyeceğimiz bir şey yazdın sonunda :))

    Burda (istanbul) her mahallenin bir günü var. yıkamadan ayrılan dönüşümler belediyenin verdiği poşetlerde biriktiriliyo ve günü gediğinde belediye araçla topluyo atıkları, sonra yeni poşet veriyo. tek yapmamız gereken araba anons ederek geçerken çöpü aşağıya indirmek.

    YanıtlaSil
  2. Biraz uğraştırıcı olsa da yaptığınız iş çok güzel. Ben Gemlik de yaşıyorum burada da belediye haftada bir gün topluyor. Ama bu uygulamaya çok az insan katılıyor. Belediye poşeti de veriyor. İnsanlar sadece çıkan geri dönüşüm çöpleri biriktirecek yıkamak falan da yok ama o bile zor geliyor. Bir de üstüne belediyenin çöpler için koyduğu poşetleri alıp başka yerlerde kullanıyorlar.

    YanıtlaSil
  3. neden o kadar küçük makineler, büyüğü yok mu?
    ben tencereleri bile makineye atıyorum ...

    YanıtlaSil
  4. Dünya için iyi bişeyler yaptığını bilmek paha biçilmez yine de :) Allah sabır versin.. Keşke öyle şeyler İstanbulda da olsa da biz de yapsak valla..

    YanıtlaSil
  5. GERÇEKTEN SİNİR BOZUCU :D AMA GÜZEL BİRŞEY YAPILMIŞ TÜRKİYE'DE DE BÖYLE BİRŞEY OLSA YA İSTANBUL'U PİSLİK GÖTÜRÜYOR..

    YanıtlaSil
  6. Çöpleri yıkamak tabi ki sinir bozucu bir durumdur kesinlikle haklısın! Türkiye'de böyle bir şey olsa çok uyulacağını sanmıyorum. Allah kolaylık ve sabır versin :)

    YanıtlaSil
  7. çok deertli gördüm seni :)

    YanıtlaSil
  8. ay Allah kolaylık wersinn çok can cıkıcı hakkaten :\
    insan alışweriş yapmak istemez yahu :)

    YanıtlaSil
  9. Çok yazık, Japonya gibi bir ülkede bu tür bir makine? Geçen sene burada 900 TL ye bulaşık makinesi aldım yuvamı yıkılmaktan kurtardı resmen :) Bulaşık kavgaları bitti.
    Türkiye'den ya da başka bir ülkeden almak çok mu masraflı oluyor? Ya da uyum sağlamıyor mu? (ülkede kullanılan elektriğe vs)
    Çöp yıkama olayı gerçekten mantıklı ama ben o çöpleri bir de elde (!) yıkarsam kesinlikle atmaya kıyamam, evim çöp eve döner :D

    YanıtlaSil
  10. Hakikaten bir şeyi zorlastirmakta üstlerine yok bir de üstüne bir doz inat ve daha iyisi olamaz ekleyip servis ediyorlar

    YanıtlaSil
  11. Hakikaten Hic pratik degiller inat ve bundan iyisi olamaz da ekleyip değiştirmemeye kendilerini endeksliyorlar, pes diyorum yani

    YanıtlaSil
  12. Allah kolaylık versin bacım ne diyeyim bende atık yağları toplar oldum son zamanlarda...

    YanıtlaSil
  13. merhaba sergül hanım.

    Bir bebeğiniz olsa herşey daha kolaylaşır sanıyorum. Yaşam yük olmaktan çıkar,keyfe dönüşür sanki...
    Birde aidiyet konusunda yazdıklarınız çok hüzün vericiydi.Durumu çok güzel ifade etmişsiniz. Geçen yıl yazmışsınız ama bugün olsa yine aynı cümlelerle ifade ederdim diyorsunuz. Yine, bir bebek sizin aitlik hissinizi güçlendirecek,her mekana kolayca çapalayacak gibime geliyor. Alış-veriş ritüeliniz çok güzel ama fazlaca iç sıkıntınız varmış gibi hissediyorum. vakit kaybetmeden hemen şimdi bir bebek düşünmenizi tavsiye ediyorum. Yüzü güzel, kalbi güzel insanlar,inanın herşey çoook bambaşka olacak.Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  14. Allah kolaylık versin canım :)

    YanıtlaSil
  15. Bu da Türkiye'den bi uygulama
    http://video.ntvmsnbc.com/zor-isler-28-mart-2013.html#zor-isler-18-nisan-2013.html

    YanıtlaSil
  16. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül