21 Mayıs 2013 Salı

Japon Arkadaşa Cevap


Öncelikle Japon arkadaş konuşsun.

Bir Japon, İstanbul’da geçirdiği bir haftanın sonunda Türkler hakkındaki fikri sorulduğunda şunları söylüyor :

Türklerin evine gittiğinizde, tanımasalar da buyur ediyorlar.

Siz oturmadan kimse oturmuyor.

Siz sofraya geçmeden kimse geçmiyor. En iyi yere sizi oturtuyorlar.

Siz yemeğe başlamadan kimse başlamıyor. Zorla her yemekten tattırıyorlar.

Siz kalkmadan kimse, evin çocuğu bile sofradan kalkmıyor.

Cay, kahve, meyve, ikram bitmiyor.

Herkes sizi rahat ettirmek için uğraşıyor.

Kumandayı elinize veriyorlar. Sırtınıza, altınıza yastık konuyor. Yorgunluktan ölseler bile siz kalkmadan kimse gidip yatmıyor.

Gitmeye yeltendiğinizde bu kez bırakmıyorlar. Yataklarını veriyorlar, kendileri kanepede, koltukta yatıyor.

Sonra evden çıkıyorsunuz ayni adamlar 180 derece değişiveriyor.

Herkes arabasını üstünüze sürüyor.

Arabanın burnunu çıkarmazsanız kimse yol vermiyor.
Kornalar, küfürler. Şerit değiştirmek bile mümkün değil.

Yayaysanız ışık olmayan bir geçitten mümkünü yok gecemizsiniz.

Evde öyle, arabada böyle, nasıl oluyor? Bu isi çözemedim…


------------------------------------------------------

Bu yazı Facebook'ta ortaya çıktığından beri herkes benim fikrimi soruyor.Ben de Japon arkadaşa cevap vereyim istedim.

Sen 1 haftada bizi anlayamamışsın ben 5,5 yıldır sizi anlayamıyorum.Üstelik burada misafir de değilim.
Bak benim başıma neler geldi ve ben nasıl ikilemlere düştüm.

Japonlar Türklere en yakın ırk diye bilinirler,geldim gördüm ki alakamız yokmuş.

Bizde misafir hemen eve davet edilir,eldeki avuçtaki her şeyi ortaya dökülür ve ona ikram edilir.
Sizde kimse eve davet edilmez,edilse bile sanki ansızın gitmiş muamelesi görür.

Bizde herkes içinde geldiği için gülümser,sizde kural olduğu için gülümser.

Bizde herkes kalbindekini diline döker,sizde herkes arkanızdan konuşur.

Bizde kimse yol vermez,sizde kimse yardım etmez.

Bizde herkes özellikle yabancıya elinden geleni yapar.
Sizde herkes Japonlar utangaçtır der kaçar.

Bizde herkes dil bilmese de anlamaya çalışır.
Sizde herkes anlamıyorum der kaçışır.

Bizde kimse çekingenlik yapmamaya çalışır.
Sizde herkes utangacım yalanına sığınır.

Bizde kimse yabancıyı pratik yapmak için kullanmaz.
Sizde herkes yabancı=pratik olarak görür.

Bizde kimse yalnızlıktan ölmez.
Sizde ölüler ya kokudan ya da dolu posta kutusundan bulunur.

Ve bu liste uzar gider...

Japon arkadaşım...

Sizin de, bizim de iyimiz de var kötümüz de.

Bir haftada bir hükme varmak doğru değil.
Ben nasıl genelleyip seni kötü anlattıysam sen de benim ülkemde aynı şeyi yapmışsın.

Her ülkenin iyisi de kendine kötüsü de.

Gel sen bizi böyle kabul et!

Fikrim budur yani arkadaşlar.


28 yorum:

  1. Çok doğru bir saptama olmuş, herkesin iyisi/kötüsü baskasina farkli gelebiliyor...

    YanıtlaSil
  2. o yazı face'te ortaya çıktığında ne kadar sinir olduğumu anlatamam. Sergül abla tamda içimden geçenleri anlatmışsın,gerçekten birazcık da olsa rahatladım içim soğudu :D Yüreğine,kalemine,emeğine sağlık çok teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Sergül, doğru söylemişsin bir kültürü yerinde uzun süre yaşayarak tecrübe etmeden tanımak imkansız. Yazan Japon arkadaş kendi şaşkınlığını anlatmış, sen ise uzunca zamandır gözlemlediğin şeyleri. Aslında ben fazla art niyet görmedim o arkadaşın yazısında, söylediklerinde çok da haksız sayılmaz ama dediğin gibi her kültürün kendi iyisi ve kötüsü var. Merak ettim, kendisiyle direkt iletişim kurabildin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayir kimdir nedir bilmiyorum.Sadece Facebookta gordugum bir yaziydi.Kendisi ile iletisime gecmeyi dusunmuyorum acikcasi :)

      Sil
  4. Yazdiklarinin çoguna katılamamak elde degil, ben sadece su 30 yıllık yaşamımın 7 ayını geçirdim Japonya'da ama yazdıklarının büyük bir kısmıyla karşılaştım. Kendi aralarında bu kadar çok konuşmayan içine kapanık insanların nasıl bu kada dedikoducu olabilecegini anladıgımda çok şaşırmıştım. Yalnız yabancıya yardımcı olmak Japonlarda da çok mevcut, özellikle yol sorunca cogu bilmiyorum demeyip (ayip diye sanırım?) yolu tarif etmeye calisip, beni tamamen yanlıs yere yönlendirdigi çok olmustur. Tokyada telefonundan bize tek tek hangi duraklarda inip, hangi hatlardan istedigimiz yere gitmeyi çalısan amca bile vardi. Ama genel olarak dediklerin dogru bence de...

    YanıtlaSil
  5. Yalniz adamin da su yazdigina katilmiyor degilim, evde misafirini yere goge koymayan bir milletin disarida psikopat gibi davranmasi. Özellikle son yillarda trafikteki herkes ciddi anlamda psikomanyak gibi davraniyor, sonucta sende 10 dk.da deliye dönebiliyorsun. Insanlarin birbirne tahammülü yok, kimsenin saygısı yok. Özellikle İstanbul'da insanlar inanılmaz saygısız. 5 kisiye yol sorarsan sadece 1i sana yardim eder. 2si yüzüne bakmaz, geri kalanlari bildikleri halde yardimci olmaz. Toplu tasimanin yeni yeni gelistigi ülkemizde, Istanbul'u taksiyle gezmek isteyen bir tursitin neler yasadigini düsünmek bile istemiyoru ki, bizlere bile ne manyakliklar yapiyorlar. Yani Japon arkadas da bazi konularda çok haksiz degil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o hakli biz haksiz biz hakli o haksizdan ziyade genelleme yapmasina bozuldum biraz :D
      yoksa iyimizin de kotumuzun de farkindayim :D

      Sil
    2. Yani aslinda dedigim gibi artık öyle bir toplum olduk ki malesef genelleme yapılabilecek konular benim yazdıklarım da :/ Tahmin ediyorum ki bu arkadas Istanbul'da bulunmustur. Ve ben ne zaman Istanbul'a gitsem yukarida yazdigim tersliklerle her seferinde gezdigim her gün karsilasabiliyorum malesef :( Kardesim 3 yildir Istanbul'da yasamasina ragmen hala isyanlarda. Ankara'da bu konuda çok farksiz degil aslinda.

      Su yazdiklarinin hepsi kesinlikle genelleme kismina girer rahatça malesef..

      "Herkes arabasını üstünüze sürüyor.
      Arabanın burnunu çıkarmazsanız kimse yol vermiyor.
      Kornalar, küfürler. Şerit değiştirmek bile mümkün değil.
      Yayaysanız ışık olmayan bir geçitten mümkünü yok gecemizsiniz."

      Hatta isikta bile yayalara carpanlar çok oluyor !

      Sil
  6. Trafikte cidden canavar olabiliyoruz. Hiç bir kuralı sallamıyoruz. Yol vermiyoruz. Yayalar bile birbirini ezerek geçmeye çalışıyor. İstanbul'da durum bu, çok da yanlış sayılmaz

    YanıtlaSil
  7. katılıyorum ne güzel konuşsun sergül

    YanıtlaSil
  8. Alınma ama bence Japon arkadaş bizim toplumu senden daha iyi analiz etmiş. :)

    YanıtlaSil
  9. Her milletin iyise olabliyor kötüsü genelleme yapmamak gerek :)

    YanıtlaSil
  10. Valla, japonlar nasıl bilmiyorum ama, gerçi sizden öğreniyoruz. Trafikte bizimkilerin evde ki gibi olmadığı kesin:) Babam, Kayınpederim ve bilimum erkek, kadın şoförleri görüyoruz:) Birden bire işlerine şeytan kaçıyor:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet babam maalesef trafikte korkutucu bir hale bürünüyor özellikle pazar trafiğinde :))
      Pazar günü asla alışveriş merkezi vb lerine gitmek gerilime hazır olmak demek..

      Sil
  11. Cok fazla Turkiyede bulunmadigimdan Japon arkadasin Turkiyeyle ilgili yazdiklarina bisey diyemem, cunki bilmedigim bir sey hakkinda ne soyleyebilirim ki.

    Ama burdan okudugumuz kadariyla seni az cok taniyabildiysek sunu soyleyebilirim ki: senin bu acik goruslulugune hayranim Serrose. Ne Japon arkadasi yazdiklari icin yargiliyorsun, ne de Japonyayi analizlerine ragmen kotuluyorsun. Cunki dedigin gibi her ulkenin iyisi de kotusu de vardir. Onemli olan zaten genelleme yapmamak. Cok guzel bir insan oldugun icin tesekkur ederim Serrose. Bence bir cok insana ornek oluyorsun :)

    Sevgiler, Defne

    YanıtlaSil
  12. yine ne güzel yazmışsın tebrikler ...

    YanıtlaSil
  13. Japon amca haklı bence...Senin bahsettiğin ve şikayet ettiğin Japon evde de, sokakta da aynı. Hep aynı karakter hep aynı huy. Ama Türkiye özellikle İstanbul aynen dediği gibi. evde beyefendi hanımefendi, sokakta birer ayıyız ben de dahil buna :)

    YanıtlaSil
  14. Çok ama çok haklısın , onlarda sütten çıkmış ak kaşık kesinlikle değil , hele şu yabancı= pratik olayına öyle çok katıldım ki

    YanıtlaSil
  15. Sergül abla çok güzel yazmışsın eline koluna gördüklerine sağlık. İnsanlar olaylara her zaman tek taraflı yaklaşıyor bu japon arkadaşımızı okuyup Türk milletine kötü yorum yapanlar çok fazla. Ama 1 kişiye bakıp tüm ülkeyi yakmak saçma. Dediğiniz gibi her ülkenin iyisi de var kötüsü de. Arkadaş trafikte kötü insanlara denk gelmiş demek ki. Ellerine sağlık.

    Türkiye'den sevgilerle, Kübra.

    YanıtlaSil
  16. Ben bu kadar savunmacı olmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Her gün trafiğe çıkıyorum ve insanların ne kadar tahammülsüz, kaba ve hoşgörüsüz olabildiklerini gayet net görüyorum. Başka ülkeler için bir genellemede bulunamayacağım ama Türkiye'de şu açık nettir ki çoğu insan başkalarının can ve mal güvenliğini düşünmeden yola çıkıyor. Bence Japon turist bey durumu gayet güzel ifade etmiş; hoşgörü ve misafirperverliği bu kadar yüceltmiş ve benimsemiş bir ülkenin insanlarının trafikte bu kadar değişmesi çok enteresan... Belki bu değerler bir şekilde hayatımızın her alanında özellikle trafikte olsa "trafik terörü" diye atıfta bulunduğumuz şey ortadan kalkar; kaza ve ölümler bir nebze azalır...

    YanıtlaSil
  17. Ben bu kadar savunmacı olmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Her gün trafiğe çıkıyorum ve insanların ne kadar tahammülsüz, kaba ve hoşgörüsüz olabildiklerini gayet net görüyorum. Başka ülkeler için bir genellemede bulunamayacağım ama Türkiye'de şu açık nettir ki çoğu insan başkalarının can ve mal güvenliğini düşünmeden yola çıkıyor. Bence Japon turist bey durumu gayet güzel ifade etmiş; hoşgörü ve misafirperverliği bu kadar yüceltmiş ve benimsemiş bir ülkenin insanlarının trafikte bu kadar değişmesi çok enteresan... Belki bu değerler bir şekilde hayatımızın her alanında özellikle trafikte olsa "trafik terörü" diye atıfta bulunduğumuz şey ortadan kalkar; kaza ve ölümler bir nebze azalır...

    YanıtlaSil
  18. Adam kötü birşey dememiş ki serrose evde ki hareketlerini çoook övmüş dışardaki hareketlerini de eleştirmiş sen ama oldugu gibi japon nefretini kusmuşsun adamın eleştridgi şey 3 tane övdüğü şey 300 tane :/

    YanıtlaSil
  19. Madem bu kadar sevmiyorsun neden japonya hakkında yazıyorsun onu da anlamadım ben senin yerinde olsam hiç birşey yazmadım :/

    YanıtlaSil
  20. Ne var ki bunda japon arkadaş nasıl yaşadığı gördüğü bir şeyi yazmışsa serrose de aynısını yazmış sizi rahatsız eden nedir anlayamadım..

    YanıtlaSil
  21. hem blogunu hemde youtube kanalini severek takip ediyorum. bi cok kere japonlarin karakterlerini, davranislarini bu adamin yazdiklarindan cok daha sert bi dille elestirdigini gordum. adam sadece bi hafta gecirdigi ulkedeki gozlemlerini yazmis ki hepsi dogru. sen hoslanmadigin seyleri blogunda, kanalinda insanlarla paylasiyosun bu adam facebookta paylasmis. buyuk ihtimalle senin yaptigin elestirilerini japonlar bilse onlarda kizar...

    sonuc olarak kizman cok normal:)

    YanıtlaSil
  22. Malesef Türk kültürede artık dejenere olmaya başladı.Eski saygı yok,eski bayramlar yok,eski komşuluklar yok.Apartman oturan insanlar birbirlerini tanımıyor artık.Evlenmek bile artık paraya pula kaldı.İnsanların bir birlerine saygısı,tahammülü kalmadı.Trafikte kimse kimseye yol vermiyor.İnsan değeri Türkiye'de tartışılacak bir duruma geldi.Televizyonlarda hergün kadın cinayeti haberleri...var da var.İyiyi kötüyü yazarsak,sende haklısın bizde.İşte dünya böyle,ne yapabilir.Osmanlı zamanın,hastası olan evlerde camın önüne kırmızı çiçek koyarlarmış,hastayı rahatsız etmemek için ordan geçen satıcılar yada sokakta oynayanlar çocuklar başka bir mahalleden geçermiş.İşte böyle bir millet,nasıl bir millete dönüştük.Yorum sizin!

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül