14 Eylül 2012 Cuma

Shimizu Şehri

Türkiye'ye gitmeden  gelmeden önce gitmiştik Shimizu şehrine.Fotoğrafları hazırlayıp bırakmışım,yazmamışım.Dolayısı ile detayları çok net hatırlamıyorum.Aklımda kaldığı kadarı ile yazalım bakalım :)

 Shimizu şehrine daha önce Yoshi'siz arkadaşlarımla gitmiştim.Deniz kenarında bir alışveriş merkezi ve onun önünden kalkan çeşitli yat turları vardı.Bizim evden oraya trenle ulaşım sağlanabildiği için trenle gittik.Böylece Yoshi rahat rahat içebildi birasını :)
 İşte bahsettiğim alışveriş merkezi S-Pulse Dream Plaza.Shimizu şehrinin sanırım futbol takımı meşhur bu sebeple alışveriş merkezinin içerisinde takımın mağazası vardı.Alışveriş merkezine bağlı dönme dolabı çekmemek olmazdı.Biz o gün fotoğrafta görünen cafe/restorana gitmiştik.
 İşte Japon balık :) Araba sürmeyeceği için mutlu mutlu içiyor birasını :)


Restoran Fransız tarzındaydı sanırım(emin olmamakla beraber) o yüzden biraz değişikti menüsü.Bunlar o gün seçtiğimiz şeyler.
Ben ginger ale içmişim :)


 Bu da restoranın manzarası.
 Komik bu Japonlar :) Dönme dolaba ilgiyi arttırmak için kabinlerden birini çiftler için özel düzenlemiş.Kalpli sticker ve perde detayı görebildiklerimiz.Bir de pet ile gelenler için kabin oluşturulmuş.
 Bu da Shimizu'ya geliş sebebimiz olan yat.Biz -emin olmamakla beraber- 30 dakikalık tura binmiştik sanırım.Binerken hava bulutlu ama iyiydi.Ama turun ortasında öyle bir karardı ki ortalık korkmadım desem yalan olur.
 Bu yüzden turun devamını içeride geçirmek zorunda kaldık.Bu arada toplam 4 kişiydik koskoca yatta :) 2 biz 2 de görünen Japon bayan.
Yol boyunca çevrede görünen yerlerin,fabrikaların bilgileri dinletildi bize.Tabii gitti hepsi :) Yat eski olduğu için retro bir havası vardı.
 Aklımda kalan bu fabrika oldu.Bu kum 10 yenin yapılışında kullanılıyormuş.Hatta paraya rengini veren madde buymuş :)

10 yen nasıl merak ettim diyenler buraya tık tık 

İşte böyle güzel bir gündü demek isterdim ama malesef günün sonunda çooook ıslandık (donumuza kadar lafı eksik anlatır halimizi diyeyim siz anlayın) Üstelik o gün 2012'nin ilk sandaletini giymiştim ve arabasız gitmiştik!
Öyle çok yağmur yağdı ki tren bir anda durdu ve 10 dakika boyunca hareket etmedi.Bu da bir ilkti benim için.Yani bu anlamda unutamadığım bir gün olmuştu :)

Özlemiş misiniz gezi yazılarını?

Shimizu balık market yazısı için buraya tık tık 




Shimizu Fish Market 2 yazısı için buraya tık tık



Aynı yeri anlatırken birinde türkçe başlık diğerinde ingilizce başlık kullanmışım.Neden böyle yaptım ben de anlamadım :)(


---------------

Yeni yazı gelsin diyenleri alalım bakalım buraya :) Yoksa yarın sabaha mı gelsin :)  diye sorunca Twitter'dakiler daha aktif ve istekli çıktı :)
Teşekkürler herkese :)

5 yorum:

  1. ablacığım bloguna yeni katılmış olsamda gerçekten güzel bir yat bu arada bütün blogunu detaylı inceledim gerçekten çok güzel yüzün var . bide kapak resmin çok hoşuma gitti . bundan sonra takipçinim :D

    YanıtlaSil
  2. Gezi yazılarını özlemiştik. Daha sık gezi fırsatınız olur inşallah.

    YanıtlaSil
  3. Nedense animelerde o tarz eğlence yerlerinde hep dönme dolaplar konu yapılıyor. Dönme dolapların japonların gönlünde ayrı bir yerimi var? bunu merak ettim.

    Arkadaşım Japonyaya geziye gittiğinde oradan 10 yen getirip hediye etmişti. Hala saklıyorum. ^^

    Gezi yazısı için teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül