6 Temmuz 2012 Cuma

Hayatımı Değiştiren Kitap

Herkesin var mı bilmiyorum ama benim var.Hayatımı değiştirmeme sebep olan kitaptır yukarıda görünen.
Şule Yayınlarından çıkmış,126 sayfa olan ve 5 öyküden oluşan bu kitaba çok borçluyum.

Bu kitabı 109. sayfasına kadar okumuştum.Yani bitmesine az kalmışken Hollanda'da yaşayan bir tanıdığa okuması için emanet etmiştim.Kitap 2 sene sonra elime geçtiğinde sene 2007 idi.
Benim için o sene hatta o yaz pek kolay geçmiyordu.Soru işaretlerinde boğulmak üzereyken elim bu kitaba gitti.
Aslında ayracım 109. sayfada olmasına rağmen en baştan başladım okumaya.Ve ne olmaya başladıysa o an başladı.
İkinci öykü yani kitaba adını veren öykü İnsan Ne ile Yaşar benim var olan soru işaretlerimi tek tek cevapladı.
Kararsızlığımı aldı ve yerine daha kararlı bir ben bıraktı.
Öyküden sonra biletimi alıp Japonya'da buldum kendimi.
Sonra birkaç arkadaşıma da verdim bu kitabı ama onlar sevmedi pek.Ya da hayatları değişmedi.
Her zaman derim her kitabın bir mesajı vardır.Ama o mesaj herkese değildir.Tolstoy'un mesajı banaydı ve tam zamanıydı.
Bu yüzden Tolstoy'a gönül borcum olduğunu düşünürüm.Başka eserlerini de okudum,henüz okumadıklarım da var ama sadece bu öyküyü yazmış olduğu için bile benim kıymetlilerimdendir.

Alın okuyun!
Ama size bir mesaj yoksa içinde bana kızmayın olur mu?

23 yorum:

  1. en kısa zamanda bu kitabı alıp okuyacağım :)
    söylediğini o kadar iyi anlıyorum ki,
    sanki bazı satırlar, tam da bizim için yazılmış gibi.
    bende bi kitapta okuduğum tek bir cümle ile,
    hayatım için çok önemli kararlar almıştım.
    ve hiç pişman olmadım :)

    YanıtlaSil
  2. Senin hayatının değişmesinin sebebi o an içinde olduğun kararsızlığa çare olmuş olması..
    İlk okuduğunda bir şeyler değişmemiş mesela..
    O yüzden bir kitabın okuyandaki etkisi, okuduğu zamanla, o andaki psikoloji durumu ile yakından ilgili. Dediğin gibi her okuyan kendinden bir şey bulamayabilir.

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle haklısın her kitabın bir mesajı olduğu ancak herkese olmadığı konusunda. Kitabı ben de okumuştum ve beğenmiştim, ancak o kadar. Hayatımı zerre kadar etkilememişitir.

    Yine benim hayatımı değiştiren, şu son 3 sene içindeki düşüncelerimin şekillenmesine zemin hazırlayan,daha doğrusu bu düşünme olayını başlatan ve belki de ben oluşumu sağlayan kitap da Martin Eden olmuştur.

    YanıtlaSil
  4. Kitap okumak için gerçekten çok etkileyici ve akıcı kitaplara ihtiyaç duyanlardanım. Ve gerçekten bu kitabın bende de yeri bir başkadır. Hatta geçenlerde teyzem bana kitap öner dediğinde bir çırpıda hemen ağzımdam İnsan ne ile yaşar? çıktı...

    YanıtlaSil
  5. ben bu zatı muhteremin bütün kitaplarını okudum.sağlam adamdır :)isteyene her daim mesaj çıkar onun kitaplarından :) bu arada blogunun yeni takipçisiyim ve çok beğendim,japonya'ya kucak dolusu sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Illa mesajin bize olmasi gerekmez:) senin icin bu kadar anlamliysa, hakikatten merak ettim, icinden bize mesaj cikmazsa bile, buyuk bir yazarin kitabini okumus oluruz:)

    YanıtlaSil
  7. Sen tavsiye ediyorsan eger okunacakar listesınde öyleyse. Mutlaka bizede bir mesajı olur elbet:)

    YanıtlaSil
  8. Basligi okudum kafami kaldirdim kitapliga baktim. Kitap bana ben kitaba baktim. Icimdeki merak depresti aldim elime evirdim cevirdim siradakilerin onune koydum. En kisa zamanda..

    YanıtlaSil
  9. Blogunu (ve dolayısıyla maceralarını) takip etmek hoşuma gidiyor. vikitap sitesi de sayende öğrendiğim ve bayıldığım oluşumlardan biri oldu. kütüphane listemi hazırlarken "insan ne ile yaşar?"ı okumaya başladığımı ama yarım bıraktığımı hatırladım. her kitabın bir mesajı var; okumasını bilene :)
    türkiye'de iyi eğlenceler.

    YanıtlaSil
  10. Beğendiğim bir kitaptır benim için de. Tabi benim hayatımı değiştiemedi ama bazen dediğin gibi bir kitap sorunun cevabına ulaşmanda yardım edebi,liyor.

    YanıtlaSil
  11. merak ettim =) siparis listeme ekleyecegim hemen.
    Iyi tatiller bu arada. Ne kadar kalacaksin turkiye de? ^^

    YanıtlaSil
  12. Listeye alındı, okunacak ;) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Mutlaka alıp okuycam, inşallah banada bir mesajı vardır bu kitabın....

    YanıtlaSil
  14. İnsan ne ile yaşar çok güzeldir, bende de yeri ayrıdır, anlamı derindir. Zamanında yakın arkadaşlarımdan birine vermiştim sonra geri gelmedi ne çok üzülmüştüm ama sonra tabi yeniden alıp kütüphaneme eklemiştim.İnsanın her zaman elinin altında bulundurması gereken kitaplardan biri bence

    YanıtlaSil
  15. mutlaka okuyacağım hatta bana mesajı olup olmadığını yazarım. Mesajı olmasa bile tolstoy okumaya değer. Beni takip edersen orada da paylaşırım.
    http://uyuyanguzelfazi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. Bazen kitapları nezaman hangi şartlarda okuduğumuzda kitabın başarısı kadar etkiliyor gerçekten. Sizin içinde güzel bir zamanlama olmuş ne hoş :)

    www.minikyengec.com bende beklerim :)

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Yazılarını takip etmekten büyük zevk alıyorum, maceralarını da...

    Zamanında İnsan Ne İle Yaşar? kitabıyla birçok kez karşılaştım ama kısmet olmadı okumak hiç. Okuma Listeme aldım... :)
    Hak veriyorum sana bazı kitaplar hayatımızı değiştirecek kararlar verdirebiliyor. Tabii ki her okuyucuya değil...

    Türkiye'ye hoşgeldin, İyi tatiller... :)

    YanıtlaSil
  18. Okumuştum ben de lisedeyken. Güzel bir kitaptı.

    YanıtlaSil
  19. Bu yazına ba-yıl-dım. Ne kadar güzel anlatmışsın. Merak ettim mutlaka okuyacağım.

    YanıtlaSil
  20. "Her zaman derim her kitabın bir mesajı vardır.Ama o mesaj herkese değildir.Tolstoy'un mesajı banaydı ve tam zamanıydı." ne güzel demişsin. Buna bende inanıyorum ve umarım birgün o* kitabı bulurum :)

    YanıtlaSil
  21. Bence böyle kitap larn yarısı saçmalık diğer yarısı da yalan

    YanıtlaSil
  22. Benim de en sevdiğim durup durup baştan oludugum kitaptır💕 Tolstoyun her yazdıgı okunur ama bu kitap bir başka 💕

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül