1 Temmuz 2016 Cuma

Bu Kadar / Bilmem Anlatabiliyor muyum?




yapmadığım bir şey yazının sonundan başa dönüyorum :)
biraz kafam karışık
toparlayamadım tam ama siz beni anlarsınız :)


Birkaç gündür 'bu kadar' kelimesine takmış durumdayım.

bu kadar zor
bu kadar kolay
bu kadar uzun
bu kadar kısa
gibi gibi

kelimeye buradan bakınca pek bir şey ifade etmiyor.
ama ne zaman bir insan hakkında
'bu kadar' lı cümleler kuruyorsunuz işte o zaman başlıyor.
daha doğru işte o zaman dikkatimi çekti

birine ne kadar çok 'bu kadar' lı cümle kuruyorsanız
o kadar büyük oluyor onunla ilgili hayal kırıklığınız

'bu kadar' ... olmasaydın keşke!

bu kadar ... mışsın

üzüldüm ya!
durduk yere hüzünlendim kelimenin basitleştirdiği insanlara.

bir de 'buraya kadar' var o da başka bir yazı olsun!

hayatınızda 'bu kadar'lı cümleleriniz az olsun inşallah!

yorum kısmına bu ara size 'bu kadar' dedirten ne varsa yazar mısınız?

tabii bu kadar güzel
bu kadar iyi 
bu kadar başarılı falan da var da
benim baktığım yön
bu kadar basit
bu kadar kötü
bu kadar itici 
bu kadar düşüncesiz
gibi 
cümleler
siz yoruma istediğiniz taraftan bakabilirsiniz :)

43 yorum:

  1. Bu kadar deyince, ister istemez aklıma olumsuz şeyler geliyor benim, hele ki şu sıralar. Neden bu kadar acı, bu kadar yanlış, bu kadar acımasızlık, bu kadar vs vs. Ama böyle olumsuz olumsuz konuşupta canını bi de ben sıkmak istemem ama yazasım geldi içimden. Güzel günler görelim Sergül ablacım, güneşli günler... :) Haydi öptüm..

    YanıtlaSil
  2. nasıl desem böyle farklı yazılar görünce daha mutlu oluyorum fikirlerini önemsiyorum yazıların kelimelerin ardına saklı iyi kötü ne varsa çıkarıyorsun hiç kelimelerin ardında bişeyler arama çabam olmadı sanırım düşününce gerçekten mantıklı söyleyip kestirip atıyoruz oysa ki kelimeleri anlamlarını değerlendirmeden kelimelerin anlamını yitirdiği insanları düşünmeden farklı bir açı yine farklı bir düşünce ve sen seviliyorsun böylelikle bizide düşündürüyosun :) bayılıyorum sana sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bu kadar kotu olabilir mi insanlar diye dusunuyorum bazen. Ya da bu kadar bencil, konusurken dusunmeden yapan bu eylemi. Yillar gecse de hatirladigim o hayal kirikligim "bu kadar" deger verdigim icinmis meger.

    YanıtlaSil
  4. keşke hayat bu kadar acımasız olmasaydı..umut etmek bu kadar zor olmasaydı..Yolda yürüyebilmek,durakta otobüs bekleyebilmek,uçağa binebilmek bu kadar pahalı olmamalıydı..sana güzel şeyler yazmak isterdim ama güzel bir ülkede yaşamıyorum şu anda..özür dilerim bunun için.Ekmek almaya diye çıkan ama bir daha eve gelemeyen bir çocuğun hayatı bu kadar ucuz olmamalıydı misal..Sevgiliyle el ele yürümek bu kadar ayıp sayılmamalıydı belki.İnsanlar bu kadar sevgisiz olmasaydı özünde sanırım başta söylediklerimin hiç biri keşkelerim olmazdı belki de..
    Ama yine de güzel insanlar var biliyorum.Kalbinde sevgi merhamet olanlar..Onları da görüyorum.Ve hani umut etmeye imkansız değil de zor dediysem sebepleri onlar.Ben görür müyüm bilmem ama bir gün sevgi kazanır öyle değil mi?Sonuçta iyiler hep kazanmaz mı?Sen de hep bu kadar güzel bir yüreğe sahip biri olarak lütfen buna inan..Sonuçta inanmak başarmanın yarısıdır.Ve bu kadar sevgi dolu bir insan belki geç belki güç ama mutlaka başarmalıdır.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Anlayış ve saygı benim için önemli dengelerdir sergül ablacım ... kendim için ve değer verdiğim insanlara karşı dengesiz davranışlarda hep derim bu kadar mı saygısız ve anlayışsız olunur ... bu kadar saygılı ve anlayışlı günlere inşallah ....

    YanıtlaSil
  6. Bu kadar kirmamaliyim cevremi diyorum ben.Bu kadar özür dilememeliyim artık ya da bu kadar beni onemsemiyordun,boylemiymis dostluğumuz.Sanırım en çok da bu sonuncusunu��

    YanıtlaSil
  7. Ben bu ara hatta hayatımın bir çok zamanında yazıkki bu kadar vicdan yoksunu diyorum bence insan olmanın en büyük lütfu vicdan ve ne yazıkki çoğu insan için bu kadar vicdan yoksunu işte diyorum ilk aklıma gelen bu kadar'ım buydu benim ama gerçekten çok acı veren bir kelime en az bu muydu gibi bence bu muydu içinde bir yazı gelsin naçizane fikrim örneğin bu muydu benim değer verdiğim insan yada bu muydu benim bu kadar çok istediğim şey gibi sonradan değerini yitirenler için

    YanıtlaSil
  8. Bu kadar güçlü bir kadını tanıdığım için şanslıyım

    YanıtlaSil
  9. Bu kadar içtenlik ..bu kadar doğallık sendeki.kendine hayran bırakıyorsun :-) :-) :-) bu kadar...

    YanıtlaSil
  10. Bu kadar tedirgin
    Bu kadar belirsiz
    ...

    YanıtlaSil
  11. Bir sınavı kazanmak Bu kadar zor. Elalemin bi baltaya sap olamadı demesi bu kadar basit. İnsanoğlu bu kadar dar görüşlü, bu kadar kibirli...

    YanıtlaSil
  12. Bu kadar çok değer vermeseymişim keske.kendini bişey sandı :(

    YanıtlaSil
  13. Ben diyorum ki nasıl bu kadar su gibi yazıyorsun şu yazıları ablam 😊 Ve biz bu kadarların iyilerine odaklanalım... 🌸🌸

    YanıtlaSil
  14. Bu kadar kolaymış gitmeler ve bu kadar düşünmezmiş giden arkada bıraktığını.

    YanıtlaSil
  15. Her gün onlarca insanın ölüp gibi ülkemde herşey bu kadar umutsuz diye düşünüyorum epeydir...

    YanıtlaSil
  16. Bu kadar dedirten o kadar çok hal ile karşılaşıyorum ki sergülcüm...bu haller yumağının içinde bağulmamak için debeleniyorum...insanlar nasıl bu kadar kıskanç, içten pazarlıklı, kuyu kazıcı, çekemeyen ve çekilmeyen,kötü yürekli, bencil....diye uzayıp gidiyor listem...her geçen gün daha bir göze batar oluyor "bu kadar"lar...En yakınındaki bile yeri geliyor nasibini alıyor ve buna daha çok şaşırıyorsun. çok doğru bir tespit olmuş gerçekten.

    YanıtlaSil
  17. Ben bu kadar mı diye soru sorar halde buluyorum kendimi bu aralar.. Bu kadar basit mi?? Ve ekliyorum bir canlıyı öldürmek yok etmek bu kadar kolay mi??? ormanları yakmak içindeki canlılara zarar vermek, insanları göz kırpmadan öldürmek :(

    YanıtlaSil
  18. iyiki bukadar guclu bukadar samimi bukadar vicdanli bukadar guzel bir insansin. ve iyiki yol arkadasinim.kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Başka insanlara değil de, zaman zaman kendine de kuruyor insan böyle cümleleri. Mesela ben "keşke bu kadar vurdumduymaz olmasaymışım", "keşke bu kadar ön yargılı olmasaymışım" diyeli daha 24 saat bile olmadı...

    YanıtlaSil
  20. Bu kadar uzun süreceğini ilk başında hayal bile edemediğim bir ilişkim, bu kadar canımı acıtabileceğini hiç düşünmediğim insanlar var mesela..

    YanıtlaSil
  21. 'Bu kadar BENCİL... ' bencil insanlara tahammülüm yok ve son 3 gündür yine bencil biriyle boğuşuyorum

    YanıtlaSil
  22. bu kadar acınası...bu kadar kederli...

    YanıtlaSil
  23. Ben sana diyorum "bu kadar güçlü" , "bu kadar güzel" mesela:) hep iyi "bu kadar" dersin insallah:)

    YanıtlaSil
  24. helal sana sergüll

    YanıtlaSil
  25. Bu kadar yorucu. Hem işte çalışmak hem örgün bir bölümde yüksek ortalama yapmaya çalışmak. Para kazanmak için ek işler yapmak sevgilimi mutlu etmek için zor ve yorucu yemekler yapmak.Geceleri dağılmış evi toplama uğruna uyuyamamak ve kimseye yaranamamak.Heralde bu kadar yorucu anca bir evin annesi olmak gibi birsey ama değilim sadece hayallerimin peşinden koşan bir genç kızım. Yorgunum yorgun.

    YanıtlaSil
  26. Aci insanin icini bu kadar cok yakabilir mi? Benimkini yakiyor...her sabah kalbim sıkısık uyaniyorum...Annem gozumun onunde eskiye gidiyor...daha 58 yasinda ama demans hastasi, hastalik hizli ilerliyor.Caresizlik bu kadar kotu birsey iste... En buyuk korkum birgun benide unutmasi...Hic isyan etmedim hep dua ettim ama icim yaniyor bagira bagira agliyorum...

    YanıtlaSil
  27. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  28. Bana en iyi gelen,içimi bir başka yapan insanın hem bana 'bu kadar' yakın hem de bi o kadar uzak olması... :(

    YanıtlaSil
  29. Bu kadar kötü yürekli insanların olabilmesi çok büyük hayal kırıklığı. Birde bu kadar kötülüğü ve zorluğa karşı güzel insanların, iyi dostların bu kadar güzel olabilmesi sanırsam :)

    YanıtlaSil
  30. Bu kadar değersiz miymişim

    YanıtlaSil
  31. Neden bukadar zor bir sınav kazanıp bir yerlere peki neden bukadar kolay insanları harcamak yarım saniyelik bomba kulakları sağır eden bir ses ve bitti herşey sonrası boşluk neden bukadar kolay hayal kurmak neden bukadar zor gerçekleştirmek neden bukadar imkansız TÜRKiye !!!

    YanıtlaSil
  32. Hayat bu kadar güzel.bu kadar kötü;bu kadar iyi,bu kadar acimasız,bu kadar boş,bu kadar dengesiz olmamalı derken;bu kadarları kenera koyup her an ölebilim deyip anımı yaşıyorum.Rabbime sıgınıyorum halimi ona diyorum.O beni benden daha iyi biliyor......

    YanıtlaSil
  33. Bu kadar üzmeye değer mi?

    YanıtlaSil
  34. "Bu kadar ... " bana yolun sonunu animsatiyor. Bu kadarmış. Elimden gelen bu kadarmış. ..

    YanıtlaSil
  35. Bu kadar vefasız olmamaliydi insanlar 😞

    YanıtlaSil
  36. "Bu kadar" değer verdiğimiz insanlar neden bizi "bu kadar" üzüyor?

    YanıtlaSil
  37. Bu kadar mı zor insanın insana değer vermesi ?

    YanıtlaSil
  38. Uzun zamandır devamlı etrafa bakıp bu kadar aptallık olmaz dıyorum oluyormus onu goruyorum

    YanıtlaSil
  39. Uzun zamandır etrafıma bakıp bu kadar aptallık olmaz diyorum oluyormuş onu görüyorum

    YanıtlaSil
  40. Bu kadar bencil olmasa insanlar...daha güzel olur ilişkiler...

    YanıtlaSil
  41. 9 gün boyunca bayram yoğunluğu yüzünden giremedim nete. ve seni çok özledim Sergül cüm.
    bu kadar kıymetlisin benim için. mucuk

    YanıtlaSil
  42. Her bu kadarmış dediğim de yere düşüşlerim, hatalarım, yara bere için de kalan dizlerim gelir aklıma. Ama o yara bere için de ki dizlerimi nasıl sardığım, hatalarımı nasıl telafi edip bir daha tekrarlamadigim, bir daha ki sefere böyle kolay düşmemek için nasıl hayata kenetlendigimi de hatırlarım ne kadar güçlü olduğumu...

    YanıtlaSil
  43. Bu kadar iki yüzlü, bu kadar acımasız... En çok kullandığım kelimelerdi taa ki "Buraya kadarmış" diyene kadar.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül