11 Temmuz 2016 Pazartesi

Neden Ben?



 diye soruldu bana.

Hayatımda bildiğiniz ve bilmediğiniz birçok zor zaman yaşadım.

Hayattan vazgeçtiğim
bir daha asla dediğim çok oldu.
Ağladığım, bağırdığım da oldu 
ama hiçbir zaman 'neden ben' demedim.

Tamam Allah'ım vardır bir bildiğin
bu benim sınavım
ve bu geçecek her şey çok daha güzel olacak dedim hep.
Ve öyle de oldu.
Canımı acıta acıta geçse de günler, sonunda hep daha hayırlısı oldu!

Efsun'u kaybetmek hariç

Dünyanın öbür ucunda bir hastanede
kucağımda cansız bedeniyle kızıma sarılırken
bu sefer diyemedim
bu benim sınavım
geçecek bitecek diyemedim.
Neden ben de demedim

Neden Allah'ım dedim
Neden?
Bu çok zor
bu çok can yakıcı
bu çok dayanılmaz bir sınav
dedim

Hala daha da diyorum
Son zamanlarda hayat daha zor geçiyor.
gün geçtikçe geçmiyor ve ben kaybetmeye başladığımı hissediyorum.

Deniyorum,
bugün instagramda eklediğim videolarıma bakıp ne mutlu diyebilirsiniz!
Hatta öyle görünmeme, öyle düşünmenize sevindim.
Umut var demek ki!

Ama işin aslı sadece gitmek istiyorum artık.
Bu dünya ile bağımı kesmek.
Alacağımı aldım, göreceğimi gördüm.
İçimde kalan bir şey yok.
Kızım olsun bana yeter.



27 yorum:

  1. Dün gece ben de aynı şeyi uzun uzun düşündüm.. Şu anda canımı alsalar ''hayır, olamaz'' diye çırpınır mıyım ? Yoksa teslim mi olurum diye. Kesinlikle teslim olurdum. Aynı dönemde yaşadığımız acılar, düşüncelerimiz o kadar aynı ki. Kesinlikle düşüncelerimi okur gibiyim. Efsun'la aynı dönemde annemi çok erken denecek bi yaşta kaybettim. Düşünüyorum hep beni daha en fazla ne üzebilir, acıtabilir diye.. Sanırım hiç bir şey. Bu düşünce bile beni boşluğa düşürüyor. Herkes ne kadar iyi görünüyosun, tahminimizden kolay atlattın diye düşünürken ben kendi kendimi kemiriyorum, bilmiyorlar :) Geçer mi, geçmez mi kestiremiyorum. Sadece bakıp izliyorum.Göreceğiz.. Senin de dediğin gibi''kavuşmamıza - 1 gün daha ''

    YanıtlaSil
  2. senim öyle güzel bir kalbin var ki inancınında sağlam olduğunu biliyorum her geçen gün daha da inanıyorum inancının sağlamlığına sınavın zor ama yaradanı sorgulamak ne haddimize lütfen bir daha gitmekle yok olmakla ilgili cümleler kurma öyle dolu öyle büyük bir yerin var ki hayatımızda sen aslında bazılarımızın gerçekten daha fazla hayata tutunma sebebisin ne olur bizede kendinede ilaç derman çare olmaktan vazgeçme sen sabırlısın güçlüsün bunu hep söylerim seni ve annemi örrnek aldığımı çünkü şu hayatta senden ve annemden daha güçlü birini tanımadım... ne olur bırakma kendini rabbim hergün gücüne güc katsın sabrını esirgemesin senden inan şuan gözlerim dolu o kadar çok seviyorum ki seni gerçekten kardeş olsak bu kadar olmaz herhalde sağlık ve sevgiyle kal bunlar olduktan sonra korkacağın bişey olmaz

    YanıtlaSil
  3. Acını en dernden hissediyorum kardeşim, Rabbim sabrını artırsın inşallah...

    YanıtlaSil
  4. Rabbim sizlere sonsuz sabır versin dayanma gücü versin ablacım

    YanıtlaSil
  5. Sevgili sergul bu yazini okuyunca yine yorum yazma ihtiyaci duydum sana yine icim acidi yazinla niye diyorum hic tanimadigim bir insan icin boyle uzulup bu kadar dua ediyorum onun icin.Bu kadar farkli yasam tarzlarimiz olmasina ragmen neden bu kadar yakin hissediyorum kendime bi yazi okumustum gecmis te hic tanimadigin bi insani gorursunde bazen daha once gormedigini bildigin halde cok tanidik gelir meger dunya yaratilmadan evvel daha ruhlar alemin deyken tanismis olan ruhlarimizdan dolayi boyle hissedermisiz ben seninle taaa ruhlar alemindeyken tanistigima inaniyorum ve bu inancta olduguma da sukrediyorum.sergulum ya bu inac ta olmasaydik ya olum den sonra bi hayatimiz olduguna inanmiyo olsaydik ya senin kizina bir daha kavusmak gibi bir tesellin olmasaydi nasil dayanilirdi olume olum var biliyoruz dogduk olucez bizi yakip kavuran hasret coook yaksada biticek kardesim. Kavusucam diye tesellimiz var elhamdulillah.Gecicek sergulum gunler kus olup ucucak ne anladin 30 yillik hayatindan bi 30 daha varmi onunde biinmez imtihan iste dunyalik olanlar bile bizi bu kadar zorlarken ahiret imtihanimizda yakiyo boyle ama sonunda kavusmak varsa en sevgiliye ve kaybettigimiz canlara beklemeye deger guzel kardesim.Serap ben istanbuldan uzuuun zamandir yol arkadasin ama sessiz olanlardan

    YanıtlaSil
  6. unutulmuyor da alışılıyormuş...aynı durumdaki yakınlarımın yıllar sonta söyledikleri cümleler bunlar. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Belki de hala sana ihtiyaci vardir bu dunyada ki insanlarin..er yada gec aldigimiz nefes bitecek..guzel dusuncelerinle umut olacagin , simsicak gulumseyisin ile isitacagin buz gibi kalpleri dusundukce..hayir sevgili sergul..Alacagini almadin daha ..ustelik bundan daha onemlisi yol gosterecegin aci dolu insanlara verrcegin isigin bitmedi daha..az gayret daha..biliyorsun ki umut bizim turumuzun tek silahi..bir gun kizina kavustugunda arkanda yollarina isik verdigin onlarca insan yaninda olacak..guzel gozlerin o gune kadar hep boyle sevgiyle baksin ...(zor biliyorum ..hatta bu satirlari okurken icinden ben bunu istemiyorum bile diyebilirsin..ama sen benim bu hayatta gordugum en savasci kadinsin..ustelik senin savsin kendinle..asla yenemeyecegini dusundugun kayiplarinla..yenemezsin belki ama inan bana degistirebilirsin..)

    YanıtlaSil
  8. Marvin Gaye'in son sözleri gibi olmuş: "bu iyi oldu. ben yarışımı tamamladım, içimde daha fazla bir şey kalmadı"
    ne dersek diyelim hepimiz bitmesini istediğimizde ölecek kadar şanslı olamıyoruz. acılar içinde kıvransak da, çaresizlikten göz pınarlarımız da kurusa; düşünce denen şeytanı susturup yaşamak zorundayız galiba. ama acılı yoldan mı yoksa az acılı yoldan mı ? boynumuzu büken yolculuğumuza bi tanecik hayal eşlik etmeli o zaman. içimiz yanarken hayallerimize attığımız adımlar biraz olsun okşamalı yüreğimizi.
    naçizane içimden geçenleri benim yüreğimden seninkine uçurdum, bazen utandığım için yazıp yazıp siliyorum :) haddim değilmiş gibi geliyor, çünkü acılarımız farklı, ben seninkini bilemem ki hangi yüzle yazarım diyorum. ama yazmam da gerek çünkü denemek istiyorum bu güzel insanın kalbine dokunmayı. belki bi faydam dokunur, dertleşmiş sayarsın hani olmaz ama belki yüreğin ferahlar biraz, o umutla yazmalıyım diyorum. tekrardan sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  9. Keşke her birimizin elinde bir sihirli değnek olsa acılar geçse bitse gitse :( Rabbim sabırların en büyüğünü versin sana

    YanıtlaSil
  10. Ne söylesek ne kadar anlıyorum desek size teselli edici gelmeyecek biliyorum. Ama siz Allah'ın en güçlü kullarından birisiniz buna inandım. Ne kadar çabaladığınızı görüyoruz hepimiz. Sakın mücadeleyi bırakmayın. Şems-i Tebrizi ne güzel söylemiş "Hayat bu, bir bakarsın her şey bir anda son bulur. Hayat bu, son dediğin an her şey yeniden can bulur.”
    Allah dayanma gücünüzü arttırsın.

    YanıtlaSil
  11. sergül lütfen türkiye tatilini olabildigince uzun tut canım .. istersen bir süre şu kurs olaylarından sonra japonyaya dönme .. zannedersem biraz da gurbette olman seni çok yıkıyor ..annen, kardeşlerin ve sevenlerinle daha çok vakit geçirebilsen çok daha iyi olabilir senin için ..beni hakkaten şu son 7-8 aylık ruh halinle yazdıkların çok korkutuyor :(

    ARA VER JAPONYAYA .... 6-7 ay belki de 1 yıl ..yoshi de anlayacaktır ..kolay değil senin yaşadıkların ki hiçbirimiz anlayamayacaz bunu ama ruh halin kara delik misali bundan çıkamayacaksın çok belli bu durum :(

    annen, teyzen , ablan şu yazdıkarını okuduklarında ne hissediyorsa inan bizler de onu hissediyoruz o kadar bağladın kendine bu kadar erken ve anlamsız şekilde vedalaşmayalım :(

    ..devam edebil hayata ..sebep yarat kendine ..

    YanıtlaSil
  12. Canim bu dünyada herkesin bir sinavi Rabbim kimseyi sevdikleriyle sinamasin insaallah. Insaallah sende bu zor sinavi atlatirsin. Ve ayrica lütfen sacma sapan yorumlara takilma okuma hatta direk sil. Konudan ayri bir sey söyleyecektim lütfen Müze gezilerine devam et senden japonlarin eski tarihi müzelerine gidip video ve fotograflarda bekliyoruz canim

    YanıtlaSil
  13. Lütfen...Maalesef dayanmak sart.Kim icin biliyor musun?Annen için. Onu en iyi sen anlarsin...

    YanıtlaSil
  14. bir insanın çabalamasını izlemek ortak olamamak uzaktan seyirci kalmak da zormuş... burdan ne yapabilirim acaba diye düşünmek en azından dualarına eklemek biraz uzun süre haber alamayıp bi foto attığını gördüğünde erkek kardeşin gece eve gecikmiş haber alamamışsın da anahtar tıkırtısını duymuşsun gibi bir oh çekmek hiç anlayamadığım duygular hala bunlar çünkü senin ruhun gerçekten gelip bi şekilde bizi buldu özel bişeyler var sende tarifi zor bırakma ipin ucunu be sergül umut var hep var göremeyince bekleyip de gelmeyince yok sanıyoruzya aslında köşeyi dönmemizi bekliyor... dayan.... biraz daha

    YanıtlaSil
  15. Sergül Hanim merhaba.. Sizi cok severek ve begenerek takip ediyorum. Inanciniza ve dusuncelerinize gercekten hayranim. Hayata tutunma cabaniz, sizin deyiminizle sinavinizi gecme cabaniz gercekten bana ve eminim ki herkese umut veriyor. Bilmediginiz seyler soylemeyecegim sadece size olan hayranligimi dile getirmek istedim. Lutfen yanlis anlamayin. Ben o kadar eminim ki.. Siz bu sinavi basariyla atlatacaksiniz. Her sey Allah'tan.. Size,esinize ve ailenize Allah'tan sabir diliyorum. Iyi gunler..

    YanıtlaSil
  16. Sergül hanım iyi günler Japonya merakımdan dolayı videolarınıza baktım keyif aldım fakat sonlara doğru çocuğunuzun vefat ettiğini anladım öncelikle başınız sağolsun inş o masum sizin kucağınıza birgün tekrar verilecek hemde sonsuz şekilde biz buna inanıyoruz.Eğer kabul ederseniz Bediüzzaman hazretlerinin çocuğu vefat eden bir talebesine yazdığı mektubu sizinle paylaşmak istiyorum.Yıllar önce kardeşim vefat ettiğinde validem okumuş "sıkıntım ondan bire indi"demiş.Kabul ederseniz 3-4 sayfalık bir parça e mail olarak size gönderebilirim yusufkocak15@hotmail.com.......yusuf/burdur

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar Sergül hanım. Kardeşiniz olabilecek yaştayım acınızı kalbimde hissetsem derinden üzülsem de çocuğum olmadığı için sizi çok iyi anlıyorum gibi boş konuşmayacağım. Sadece şunu söylemek istiyorum. Farklısınız ve lazımsınız. Yanlış anlamayın. Demek istediğim bu dünyaya sizin gibi insanlar lazım. Yaşadıklarınızın iyi bir yanı var demeyeceğim tabiki ama siz yoğurulup pişip iyileşince kim bilir belki biri için iyi olacak.. Ve belki bu yaşadıklarınız sizin ebedi cennetinize vesile.. Umarım anlatabilmişimdir. Dualarım sizinle..

    YanıtlaSil
  18. sergül cüğüm .lütfen öyle söyleme.

    YanıtlaSil
  19. Yillar once cok karanlik bir donemden gectim. Yigilip kalip olmemi teklif etselerdi kabul ederdim. Umut cok ilginc yerlerden geliyor bazen. Benim icin bu Dale Carnegie'nin How to Stop Worrying and Start Living kitabi oldu. Aslinda "endise" kelimesi kitabi anlatmaya yersiz kaliyor. Zaten endiseli degil, umutsuzdum. Butun self help kitaplarini bir kitapta topla deseler, son kalan bu kitap olurdu herhalde.
    Sizi tanimiyorum ama hep aklimdasiniz. Dualarim sizinle.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Sergül. Uzun süredir blog yazılarını takip ediyorum.İlk oladarak söylemek istediğim seninle gurur duyuyorum. Sen bu dünyada tanıdığım en güçlü insanlardan birisin. Güzel bir hayat yaşa. Hep mutlu ol. Dualarım ve güzel dileklerim her zaman seninle.

    YanıtlaSil
  21. Salam Sergul xanim.Sizi 3-4 ildir izleyirem.ozume cox yaxin bilirem.bloqunuza gunde 3-4 defe girib oxuyuram you tube Facebook instaqram her yerde sizinleyem sessiz takibci deyek.cox guclu qadinsiz Allah dahada guc versin size.sebrli olun insAllah sizi cox sevirem.ama nece gundur yoksunuz merak etdim sizi Her sey yolundami?

    YanıtlaSil
  22. Ne soylesem olmaz.Tarifsiz bir aci olmali.Hayatta hicbir sey evlattan daha değerli degil.Uzgunum.Allah sabır versin...

    YanıtlaSil
  23. Ne soylesem olmaz.Tarifsiz bir aci olmali.Hayatta hicbir sey evlattan daha değerli degil.Uzgunum.Allah sabır versin...

    YanıtlaSil
  24. Size sabredin demek bana düşmüyor. Çünkü haddim değil. Videolarinizla ve buradaki yazılarımızda takip ediyorum. Belki çokça duymuşsunuzdur. Siz gerçekten güçlü bir kadinsiniz. Yalniz da degilsiniz. Inancinizi asla kaybetmeyin. Allah sevdiği kullarini acı vererek sinarmis. Dualarimiz hep sizlerle. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  25. Çatık kaşlarla sana diyorum ki o duyguyu biliyorum, sabırlı OL! o ağırlık azalacak, uzmanların tavsiyelerini hatırla. Acını çocuğuna olan sevgiyle yoğurup zehirleme kendini, asıl olan neydi karıştırıp zayıf düşersin. Can yakan ayrılıktır ama sen hissetmesen de seninle bir şekilde bağı olanların yanan canı için GÜÇLÜ OL. Allah tır verir en güzeli ve en güzel duyguları, kaynağıdır hayatın, yine verir en sevdiklerinin en güzelini güzelce sabredersen, Allah ın izniyle kavuşursun nefis yükünden uzak cennetlerde en sevdiklerinle. Senin verdiğin borçtur zamanı gelince bedelini fazlasıyla alacağın. Nefistir seni zayıf düşüren, Güven yıkılma hemen, karşı koy inadına. Allah sabır versin, acını hafifletsin dilerim

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül