16 Mart 2015 Pazartesi

Büyüklere Boyama Kitapları


Büyüklere boyama kitabı son zamanların gözde etkinliği oldu. Ben de bir süredir bu kitaplarla oyalanıyorum. Zaman zaman instagram paylaşımlarımda görülüyor zaten.
Şimdilik elimde iki kitap var. Biri Türkiye'den (sevgili Betül'ün hediyesi) diğeri ise Japonya'dan.
Hem benzer hem de farklılar.
Esrarengiz Bahçe bu akımı başlatan kitap. Japoncası, ingilizcesi, rusçası, türkçesi ve korecesini gördüm. Yani hemen hemen her ülkede basıldı kendisi.

Peki nedir bu kitapların amacı derseniz. Bence terapi gibi. Açın sevdiğiniz müziği, alın içeceğinizi, kurulun rahat bir yere ve başlayın boyamaya. Zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız. İlaçsız terapi yani.
Benim için hamileliğin son günlerinde acayip kafa dağıtıcı, rahatlatıcı bir etkinlik oldu. Hatta annem bile zaman zaman kitabın başına geçiyor. Onun sayfası ayrı :)




Kitapla ilgili sorulan sorulardan biri de ne ile boyadığım. Ben kesinlikle sulu boya ya da keçeli kalem ile boyamayı düşünmem. Kesinlikle arka sayfaya geçer. Ki zaten keçeli ile boyayanlardan bazıları bu konuda yorum yazdılar. Arkadaki desen kullanılmaz hale gelmiş.
Aslında bu kitabı kuru boya ile boyamak gerekir ama her markada parlak, canlı bir görünüm elde etmek mümkün değil gibi.

Benim elimde Tombow irojiten vol:1 olduğu için bunları tercih ettim. Tabii daha profesyonel bir kuru boya olduğu için ben çok memnunum kendisinden.


Renkler canlı, birbiri ile çok güzel karışıyor hatta diyebilirim ki karıştıkça güzelleşiyor.


Ve tabii ki canlı, parlak bir bitiş sağlıyor. Ama çocuklar için olan kuru boyalar da aynı işi görecektir. Biraz daha cansız görünebilir sadece.



Sonrasında deneme amaçlı bir sayfasını Zebra sarasa Clip kalemlerimle boyadım. Ve resmen bayıldım. Nasıl canlı, nasıl güzel oldular. Bir de benim sarasalar sınırlı üretim kokulu olunca da bu sayfa bildiğiniz missss kokuyor :) Bonuslu yani :) Hatta annem de sayfasını bunlarla boyuyor. Zebra Sarasa jel kalemlerin normal serisi Türkiye'de de mevcut. Kırtasiyenize ısrarla sorun ama kokulular sadece Japonya'ya özgü ve hepsi sınırlı üretim bulmak mümkün değil.



Ve kesinlikle arkaya geçmiyor. Buyrun kanıtı :)


Elimde farklı tonlar olduğu için karıştırmalar da yapabildim. Bir jel kalem olarak bence süper ötesi iş çıkardı. Tabii bütün kitabı bu kalemlerimle boyamayı düşünmem :) Ama sanırım bu sayfayı çerçeveleyeceğim :)

Bir de video çektim. İlginizi çeker belki. İyi seyirler :)

Esrarengiz Bahçe adlı kitabı online olarak kitapçılarda bulabilirsiniz.

Four Seasons kitabı ise ne yazık ki sadece Japonya'da mevcut.


23 yorum:

  1. çok güzel görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  2. Sizden görüp araştırmıştım. Kargomu bekliyorum şu an :D

    YanıtlaSil
  3. Ay harika bu! En kısa zamanda bakmam gerek! :) birde bu kuru Kalemlerin Türkiye de bulabilir miyiz? yoksa burada bulabileceğim önerdiğiniz bir şey var mı?

    YanıtlaSil
  4. sergüüülllll !! bi fikrim var doğumdan önce senin şu engiiiiinnnnnn kırtasiye bilgilerini ürünleri gruplandırarak bizimle paylaşsan nasıl olur ??? mesela ahmet boyası şöyle mehmet böyle ama mehmet ahmete göre şöyle şöyle fln gibi nasıl olur ??? eski videolarında takip etmeye çalışıyorum ancak ayrı postlar olduğu için okadar kafa karışyırıyor ve zaten rengarenk şeyler olduğu için hepsi kendine okadar aşık ediyor ki ne alacağımızı-almamız gerektiğini bilemiyoruz ne dersin ???

    YanıtlaSil
  5. birkaç gündür benim de aklımda. minik minik birşeyler de çizmeye başladım kendi kendime. yarın hem kendim hem de annem için alacağım boyama kitabı. ben keçeli kalemle boyamayı düşünmüştüm ama arka sayfaya geçme ihtimalini hiç göz önünde bulundurmadım. kuru boya ya da jel boya deneyeyim ben de :) sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Çook güzeller. Bayıldım resmen ya.Hele zebra sarasalar ile boyanan süper olmuş.Haketmiş çerçeveyi hakikaten. Güle güle boya. Bebek de sağlıcakla gelsin inşallah . Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. sayende ben de alıcam bunlardan. d&r sepetinde bekliyorlar satın alınmayı :)

    YanıtlaSil
  8. Sergul abla Ben sahsen sarasalarla boyamaya kiyamazdim biterler falan diye 😃

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten güzel olmuş, eline sağlık. :)
    Ben keçeli kalemle bilgisayardan aldığım çıktıları boyuyorum. Tabi normal düz kağıda değil de biraz kalın ve hafif kaygan kaliteli kağıda çıktı alıyorum. Kitaplarımda ben de keçeli kalem kullanamam, kıyamam batırırım diye.

    YanıtlaSil
  10. İlk kez görüyorum bu boyama kitaplarını ve şu an benım neden Yok dedim;)

    YanıtlaSil
  11. acaba tombow boyalrı nereden temin edebiliriz ?

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten çok hoş duruyor. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. boyama bana çok iyi geliyor..meditasyon.terapi gibi.. bayılıyorum..
    çok güzeller bunlar da

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bi kitaba benziyor. Kaç gündür kız kardeşime ne hediye alsam diye düşünüyordum. Sayende bulmuş oldum. teşekkürler. :D

    YanıtlaSil
  15. Merhaba kaç renk almak lazım? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Sergül merhaba; four seasons adlı kitabı online olarak Türkiye'ye gönderebilecek siteler mevcut mu? Desenler muhteşem😍

    YanıtlaSil
  17. Sergul hanim merhabalar blogunuzu coooookkkk begendim. Tip fakultesi 6.sinifta okuyorum ve senelerdir hayatim kirtasiyelerde gectigi icin kirtasiye urunlerine ba-yi-li-yo-rummm. Zebra clip sarasa kalem yazilarinizi agzimin suyu aka aka okudum desem yalan olmaz sanirim :)
    Ben de esrarengiz bahce boyama kitabini aldim ve hem canli duracak hem de arkaya gecmeyecek bir kalem arayip duruyordum. ZebraSizin yazinizi okuyunca cok mutlu oldumm. Sarasa clipler kurtaricim olacak insaallah. Ama fiyati bana biraz pahali geldi Turkiyede kargoyla beraber 10lusu 38lira :( Hayirli bayramlarr sizi takipteyim:*:* (Not: Kırtasiye urunleriyle ilgili bir klasor aaniz mumkun mu acaba. Blogda bulmakta biraz sıkınti cekiyorum da. Aramaya kirtasiye, kalem, stabilo vs yaziyorum ama kirtasiye urunleriyle ilgili tum yazilari da bulamiyorum sanirim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. merhaba inanılmaz güzel nereden aldınız acaba?

    YanıtlaSil
  19. ben ,kaliteli kağıda fotokopi çekip keçeli kalemle boyadım,kitap sayfaları çok ince ve arka sayfadaki çizimler heba oluyor,water color kalemlerle de denedim,daha sonra fırça ile sulandırınca renkler daha canlı oluyor

    YanıtlaSil
  20. Turkiyede her sey daha pahali oldugu icin pro boya kalemleri de cok pahali ve doviz arttikca da daha da pahalilasiyo. Amazonda 130 dolar (dolar kazanan icin 130tl gibi dusunun) olan 120lik pro kalemler turkiyede 700tlye satiliyo. Yani kufur etmemek icin zor duruyorum.
    Bunun disinda; emeginize saglik.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül