25 Şubat 2012 Cumartesi

Gezi Defterlerim #2


Bu defteri daha önce gezi defterlerim yazısında görmüştünüz.Bu defteri Kurobe barajı ve Matsumoto kalesi gezimizde kullanmıştım.
Defter tam bitmemiş olduğundan geçen gün gittiğimiz Hamanako gölü anılarımı da aynı deftere yazmaya karar verdim.

Öncelikle çektiğimiz fotoğraflardan bazılarını yazıcıdan çıkardım.Gerisi renkli kalemler,bantlar,etiketlere kalmış.
Benim bu yaptığıma scrapbooking denilemez sanırım.Böyle bir soru gelmişti benim ki defter süsleme :) Scrapbooking daha planlı daha düzenli bir iş gibime geliyor.Tema belirle,renk belirle falan.Ama çok farklı da değil.Bilemedim şimdi.
Defteri bitirdikten sonra bir defterde bir çok başlık olması azıcık kafamı karıştırdı.
 Ne yapsam diye düşünürken aklıma Japonya'ya ilk geldiğimde aldığım bu etiketler aklıma geldi.Türkiye'de hiç görmedim belki vardır.Ben ilk geldiğimde japonca kitaplarımda kullanıyordum.Ne nerede bulmak çok kolay oluyordu.
Bu etiket çift taraflı etiket yani şöyle görülüyor


Etikete karşılıklı yazacağınız şeyi yazıp sayfanın en ucuna yapıştırıyorsunuz.Böylece etiket o konunun ayracı oluyor.
Umarım anlatabilmişimdir.

Son geziyi de ekledikten sonra hala boş sayfalar kaldı.Yani bir gezi anıları daha yazılacak bu deftere.
Sonra sıra yeni gezi defterinde :)

Sizlerden başlamak isteyenler vardı kimler yazdı bakalım gezi defteri?


17 yorum:

  1. Çok güzel bu ama. :D Yazmak da çok eğlencelidir kesin.
    Çok gezemiyorum ben malum okul, sınav falan var. Yazın gezdiğimi de günlüğüme yazıyorum. Ama ben de o biletleri falanı filanı saklıyorum. Mektup dosyasının içine koydum. :D
    Etiket de çok kullanışlıymış, keşke burada da olsaydı. :D

    YanıtlaSil
  2. Ben hic yazmadim ama bu yazindan sonra defter secip baslicam sanirim:) insana yasam enerjisi veriyosun:)

    YanıtlaSil
  3. Çok sevimli bu işler, ben de gezi yaparsam kesin yazacağım...Şehir içi günlük gezilerim için scrapbooking gibi bişe ben de yapıyorum, gittiğim yerin peçete, kart, şeker kağıdı gibi şeylerini ve sinema bileti gibi şeyleri yapıştırp kendime o günü hatırlatmış oluyorum, blogda bunu ve diğer defterlerimi paylaşacağım hatta başlığı haberin olsun:)))Serroseye ithafen ! olacak;)))nasıl?

    YanıtlaSil
  4. Gezdiğin yerleri anılarını boyllece kalıcı hale getiriyorsun,mir de o kadar güzel yapıyorsun ki insanın bir an önce defter alıp geziye çıkası geliyor

    YanıtlaSil
  5. Kırtasiye malzemelerine takıldı gözlerim ve geri alamadım hala :D Çok tatlı olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Cıvıl cıvıl bir defter ancak kapağından ötürü de iştah açıcı :D

    YanıtlaSil
  7. Bunlarla böyle ince ince ugrasıp ortaya her defasında çok ttlı şeyler cıkartıosun bayılıyorum.

    YanıtlaSil
  8. Defterlerdeki önemli notların olduğu sayfaları etiketleme fikri müthiş... bayıldım... işteki günlük not defterimde de uygulayacağım... teşekkürler...sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Japonya'ya ilk gittiğinde aldığına göre 4,5 yıl olmuştu değil mi ^^ O etiketler geldi türkiye'ye geçen sene gördüm ilk kez ortalama 4 yıllık bir arayla takipteyiz buna da şükür. Her kırtasiye postu Japonya'ya gidip kırtasiyelerde kaybolma isteği uyandırıyor. Bir gün yapacağım ama ne zaman -.-

    YanıtlaSil
  10. Bir süre önce farkettim blogunuzu.. Ne yazık bana.. Kırtasiye aşkı falan süper şeyler.. Fotoğrafın arka planında bir inhaler takıldı gözümw.. daha da yakın hissettim (bende daha başlangıç safhasında mevsim geçişlerinde tetiklerniyor.. ablam ve annemde var bundan)

    İyi bloglar.. Sağlıkla.. :)

    YanıtlaSil
  11. Bir süredir takip ediyorum blogunuzu.. Ne yazık bana.. Kırtasiye aşkı falan, süper şeyler bunlar..
    Benim dikkatimi ilk fotoğrafın arka planındaki inhaler çekti..

    Henüz başlangıçta benimkisi, mevsim geçişlerinde tetikleniyor.. (ablam ve annem kullanıyor bundan)

    Neyse efenim.. İyi gezmeler, iyi yazmalar.. Sağlıkla..

    YanıtlaSil
  12. isotnur
    evet cok zevkli oluyor yazmak.
    sadece gezi anilari degil de mesela severek satin aldigin seylerin fislerini bile saklayabilirsin :)
    Bak varmis Turkiye`de de.

    Euphoria
    Ay ne mutlu bana tesekkur ederim.Hemen basla :)

    Baykus Gozuyle
    Baslik super 4 gozle bekliyorum :)
    Kesinlikle okuyunca o gunun unutulmus detaylari hatirlaniyr.


    Lulu
    O zaman hemen defter alip cikiyoruz sokaklara :)

    Red riding hood
    Tesekkur ederim :)

    ScaffoldingPole
    evet ben de cok seviyorum bu defterimi :)

    Merve Yildiz MY. Fashion
    Tesekkur ederim :)

    semaca
    fikir vermesine sevindim.Sevgilerimle

    Luine Nessa
    evet 4.5 yil oldu.Gelmis olabilir.Bu yazidan sonra bunu dusunmustum belki vardir Turkiye`de artik diye.
    Tesekkur ederim bilgilendirdigin icin.
    En kisa zamanda insallah diyorum.

    MeduSa
    Evet bende de alerjik astim var malesef :( Hosgeldin bloguma bu arada :)
    Amin hepimze insallah

    YanıtlaSil
  13. bu da blog dünyasında ilk yorumum olsun öyleyse :))

    defter, kalem, kağıt, bant ve bilumum rengarek kırtasiye malzemesi aşığı biri olarak o masaya bayıldımmm :))

    tam anlamıyla gezi için kullanılmasa da liseden beri biriktirdiğim böyle ajandalarım var benim de... mesela akşam gittiğimiz bir pizzacıda çıkıyor ortaya ve yanımda kim varsa başlıyor yazmaya... pizza seçimlerimizden tadlarına, yan masada oturan ilginç çiftlerden o gün ağzımıza takılan bir şarkıya kadar çeşitli şeyler yazıyor herkes :) ve arasına oraya ait bir cisim (peçete, kolanyalı mendil) tutturuluyor renkli ataçlarımla... ve 10-12 senelik anılar açılıp okunuyor zaman zaman... tadına da doyum olmuyor :)
    fotoğraflarla hafızayı canlandırmak da iyi fikirmiş ;)

    belki üyesinizdir ama;
    www.postcrossing.com
    projesini de seversiniz diye düşünüyorum.

    elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. ilk yorumu yazdıktan sonra gördüm ki zaten postcrossing üyesiymişsiniz :)

    YanıtlaSil
  15. Rengarenk kalemlermiş, bantlarmış, bunları kullanmakmış, günlükmüş, geziymiş, fotoğrafmış. Anıları biriktirmekmiş. Aşığı olduğum şeylerden bahsediyorsunuz, ama ben yapmayı beceremiyorum malesef. Günü gününe o kadar düzenli olamıyorum.. Sonraya kalınca da bir anlamı kalmıyor bence. Ama yaptığınıza bayılldım. 8)) Kim bilir, belki ben de bir gün o motivasyonu bulurum kendimde. :))

    YanıtlaSil
  16. Çok özendim şimdi :D Hatta başladım bile :D

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül