1 Kasım 2011 Salı

Kurobe Barajı

 Geçtiğimiz hafta kouyou(kızaran ağaçlar) görmek için Matsumoto şehrine gittik.Bizden yaklaşık 400 km uzakta bir yer.Pazar gecesi yola çıktık.Çünkü biz gece yolculuğunu çok seviyoruz.Hele ben arabada uyumaya bayılıyorum.Pazartesi sabahı Matsumoto şehrine vardık.İlk hedefimiz Kurobe barajıydı.
 Kurobe barajı 2 dağın ortasına kurulmuş.Baraja gidebilmek için 2 ayrı güzergah var.Toyama bölgesinden(Japon denizi tarafıı) ya da Nagano bölgesinden gidilebiliyor.Biz daha çok araca binebilmek için Nagano bölgesinden başladık.
 Ogizawa istasyonundan başlayacak maceramız için biletlerimizi aldık.Bu arada 1425 metredeyiz.
 Varmak istediğimiz son nokta teleferik olduğu için 'Daikanpo' istasyonuna kadar biletimizi aldık.Gidiş-dönüş kişi başı 5650 yen.(130 lira civarı)Japonlar için de biraz tuzlu bir rakam.
 Baraja ulaşım bir çok araç ile sağlanıyor.İlk önce dağın içinden geçen elektrikli otobüs ile başlıyor maceramız.Bu otobüsler tamamı ile eco imiş.Doğaya ve çevreye verdikleri zarar sıfır'mış.Japonya'da sadece 2 yerde bulunuyor.İkisi de baraja gitmek için kullanıyor.Yani biri bu taraf diğeri dağın diğer tarafındaki yolda.
 Bu fotoğrafı dönüşte çektik ama elektrikli otobüs ile 15 dakika sonra varılan durak burası..Otobüsün içinde tünelin yapım aşamaları falan anlatılıyordu.Dağın içinden geçerek Kurobe barajına varmış bulunuyorsunuz böylece.Burada size 2 seçenek sunuluyor.5 dakikalık yürüme mesafesi ile direk baraja giden yolu  ya da manzarası çok güzel olan 220 basamaklık yolu seçeceksiniz.
 Biz sabahın köründe  220 basamaklı yolu seçtik.Kaç kere mola verdiğimizi hatırlamıyorum.
 Tam merdivenleri bitirdiğiniz anda böyle bir manzara karşılıyor sizi.Aldığınız ilk nefeste ama değermiş diyorsunuz.
 1425 metre ile başlayan yolculuğumuzun ikinci durağında 1508 metreye ulaştık.
 Bizim varacağımız son nokta okla gösterdiğim yer olacak.Baraja varılan diğer yol ise fotoğraftaki dağın arkasından varılan yol oluyor normal olarak :)
 İşte kısa yolu seçenleri görüyorsunuz direk baraja vardılar.Biz tepeden bakıyoruz onlara nefes nefese :)
 Ama söyleyin şimdi bu manzara için değmiş değil mi :) siz hangi yolu seçerdiniz?
 Barajda mini tekne gezisi de yapmayı planlamış Yoshi ama benim canım hiç çekmedi.Çünkü amacım bir an önce teleferiğe varmaktı :)
 Demir merdivenlerden inerek barajın üzerindeki köprüye vardık.Kamera görünce şımarmak bizim içimizde var :)Benim olduğum fotoğrafta arkamda kalan alan bir sonraki durağımız hedef orası :)
 İşte yukarıda anlattığım durak Kurobeko durağı.Bu araca ne denir bilemedim.Teleferik?Şekli itibari ile ilginç bir araçmış.Altta daha net görünüyor.
 Yine bir dağın daha içinden geçerek vardığımız durak 'Kurobedai'.1828 metreye ulaştık böyleceBu araç ile yolculuğumuz 5 dakika sürdü.Vardığımız yerde restoranlar vardı.Yemeğimizi yedikten sonra hemen teleferik sırasına girdik :)
 Bu fotoğraf vardığımız en sonuncu noktadan çekildi.Ortada duran bina restoranların olduğu durak.Dağ tarafı ise vardığımız ilk nokta.Epey yol almışız değil mi?
 Minicik görülen teleferikler :) 10 dakika sürüyor bu yolculuk.Bu sene 2. teleferik maceramız olmuş oldu.İlki doğum günümdeydi burada tık tık. Bu teleferiği özel yapan bir durum ise bağlantı direkleri yok.Yani tamamen ipler üzerindesiniz.Yukarıdaki fotoğrafta yolun tamamı görülüyor hiç direk yok :)
 İşte bütün yolculuk bu manzara içindi.2316 metredeyiz.Aslında Kurobe barajında çok uzun süre kırmızı yapraklı ağaçları görebiliyorsunuz.Biz tepeler için geç kalmışız.eteklerindeki şölene yetişebildik.Arabamız karşıdaki dağın arkasında şaka gibi :)
 Sola döndüğümüzde manzara budur.Sıra sıra dağlar azıcık serin,azıcık ürkütücü ama süper bir ortamdı.
 Hemen koyduk kameramızı bol bol poz verdik.Burdan sonra aynı yolu geri gittik.Teleferik-dağın içindeki araç-köprünün üzerinde yürü ve....
 ... dönüşte kısa yolu seçtik.Direk tünelden 5 dakika yürüyorsunuz ve hemen istasyona varıyorsunuz.Bu baraj yanlış hatırlamıyorsam 6 yılda tamamlanmış.Bir çok kişi ölmüş yapılırken onların anısına heykel vardı ama çekmemişiz fotoğrafını.
Ve arabamıza bindik geri dönüyoruz.Dediğim gibi dağın eteklerinde görüntü süperdi.Dönüş yolunda maymunlara bakındık ama göremedik :( Giderken görmüştük ne güzel.

Gece Matsumoto şehrinde kaldık yani gezimiz daha bitmedi :) arkası gelecek beklemede kalın.


16 yorum:

  1. o araç taksim kabataş arasında da var ismi füniküler :))

    YanıtlaSil
  2. ne güzel anlatmışsın .... orda olmak vardı dedirten cinsten :)

    YanıtlaSil
  3. Resimlere doyamadım, harika görünüyor :) Keşke ben de gidip görebilsem bir gün :)

    YanıtlaSil
  4. ben olsam hiçbir yolu seçmezdim:))anladın sen onu:))

    YanıtlaSil
  5. Tek kelimeyle ba-yıl-dım !!
    ve devamını bekleyenlerdenim.

    Ülkü

    YanıtlaSil
  6. güzel bir gezi olmuş..2.bölümü merakla bekliyorum..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir geziymis caniim orda olmak istedi resmeen:) ve fotograflar kartpostal gibi :)

    YanıtlaSil
  8. gitmiş kadar olduk neredeyse, her ayrınıtıyı vermişsin ne güzel :)

    YanıtlaSil
  9. ya çok tontiş bir çiftsiniz, tütüütüü :) Ben de uzun yolu seçerdim ama 220 kere dırdırlanırdım. İyi ki de onu seçmişsiniz manzara süper :)

    http://thisismynotebook.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. hani bir dileğiniz vardı dua istemiştiniz oldu mu ?inşallah deyimde:)

    YanıtlaSil
  11. Adsız
    tesekkur ederim :)

    Butu
    tesekkur ederim ama gercekten gidilip gorulesi yerler

    Marjo on makeup frenzy
    hadi gel ;) ben rehberin olurum senin

    Sermoon
    ah ah bilmez miyim ;)

    Ulku
    tesekkur ederim beklemede kal geliyor devami ;)

    Gul/inn
    yarina geliyor ;)

    Ozgem Metin
    tesekkur ederim

    Elif Ayvaz
    tesekkur ederim ;)

    Charcoaloddity
    ayni duyguyu yasatmaya calistim azicik becermisim he ;)

    This is my notebook
    tesekkur ederiz ;)

    Nabrut
    Uzun vadeli bir dilek simdlik bilmiyoruz.Istemeye devam;)
    tesekkurler

    YanıtlaSil
  12. Resimler harika yorum daha bir harika.
    Tesekkurler bu guzel paylasim icin.

    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. Bayıldım tüm fotoğraflara!!Keşke bende orada olsaydım da böyle gezebilseydim orları ya :(

    YanıtlaSil
  14. adamlar neler yapmış, bir kez daha taktir ettim japon zekasını..

    YanıtlaSil
  15. keyfli bir gezi olmuş anlaşılan :)) fotolar çok güzel.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül