6 Ekim 2016 Perşembe

En Sevdiğini Kaybetmek








8.5 aylık kızımı kaybedeli 9 ayı geçti bile. 
Efsun'un ölümü kesinleştiğinde 9 saniye bile yaşayamam sanıyordum, 9 ay geçti bile.
Ama nasıl geçti bir de bana sorun.
Artık bu konu üzerine yazmak, konuşmak istemesem de her gün birinden mail geliyor.
Benim de bebeğim öldü, benim nişanlım öldü, benim annem öldü...
geçecek mi, siz ne yaptınız, nasıl dayandınız diye.

tek tek cevap yazamıyorum çünkü ben bu konu üzerine konuşabilenlerden değilim.
canım o kadar acıyor ki başkasının acısını paylaşabilecek cesaretim, enerjim yok açıkçası.

belki birine faydası olur diye kafamdakileri toparlayıp yazmak istedim.

Sevdiğinizi kaybettiniz
hayat sizin için bitti sanıyorsunuz, hayır bitmiyor. Bu sizin sınavınız, hem kendiniz için, hem öbür dünya için (eğer inanıyorsanız) bunu en iyi şekilde atlatmanız gerekir.

Her birimiz ayrı yaratıldık. Sevinçlerimiz, hüzünlerimiz, acılarımız hepsi birbirinden farklı.
Bunları yaşama şekillerimiz de farklı
İLK OLARAK KİMSEDEN SİZİ ANLAMASINI BEKLEMEYİN!
Kimse sizi anlamayacak! Eşiniz, anneniz, babanız, arkadaşlarınız HİÇKİMSE sizi anlamayacak, bunu onlardan beklemediğiniz zaman bu sebeple üzülmeyeceksiniz.
Sadece siz bileceksiniz ne kadar acıdığını.

ACINIZI KIYASLAMAYIN, KIYASLATTIRMAYIN!
Benim de kuşum öldü, benim de dedem öldü, benim de nenem öldü!
AYNI ŞEY DEĞİL. Ölüm aynı olabilir ama aynı değil. Evlatlarını kaybetmiş 2 annenin acısı da aynı değildir. Sizin acısınız size özel. Bu yüzden kıyaslama yapmayın.

ELALEM BASKINI UMURSAMAYIN!
Çoook konuşacaklar, memnun olmayacaklar.
Evde otur, evden çık, ağla, ağlama, süslen, süslenme, gül, gülme, ye, yeme
HERKESİN SÖYLEYECEK BİR ŞEYİ OLACAK
kimsenin üzerinizde baskı kurmasına izin vermeyin.
Sizin önceliğiniz, kendinizi iyileştirmek. Size ne iyi geliyorsa onu yapın.
Hayatınızda ilk defa 'çok bencil olun'. Sizin öncelikle kendinizi iyileştirmeniz, kurtarmanız gerekiyor.
Evde kalmak iyi geliyorsa, evde kalın
Duvarlar üzerinize geliyorsa, evden çıkın
Konuşmak istiyorsanız konuşun, susmak istiyorsanız susun.
SADECE SİZİN NE YAPMANIZ GEREKTİĞİNE BAŞKALARI KARAR VERMESİN!

Mutlaka profesyonel destek alın.
Maddi olarak zorlayacak olsa bile en azından 1 kere bir doktora görünün.
Yola ilaçla ya da ilaçsız mı devam edeceksiniz doktor karar versin.
Ama kendinizi bırakıp, ilaçların sizi uyuşturmasına izin vermeyin.
Kaybettiğiniz insan sizi öyle görünce mutlu olmayacaktır. Tabii ki ihtiyaçsa alın ama içinizde birazcık bile ihtiyacım yok duygusu varsa o duygunun peşinden gidin!

ÇİVİ ÇİVİYİ SÖKMEZ HER ZAMAN
Daha evladınız mezara girmeden yenisini yapın demeye başlayacaklar.
O insanı öldürmek gelecek içinizden, biliyorum.
AMA SAKIN SAKIN SAKIN HAZIR HİSSETMİYORSANIZ YENİ BİR BEBEK DÜŞÜNMEYİN.
Bu karar annenindir!
Babanın, kayınvalidenin, komşunun, arkadaşın, elalemin değil!
Bebeğinizi kaybedince her şeye olan inancınız kayboluyor.
Buna kendinize olan güveniniz de dahil.
Önce yıkılan yerleri onarmadan, yeni bir bebeğe sığınmak o bebeğe de eziyetten başka bir şey olmayacaktır.
Ha kendinizi güvende ve hazır hissediyorsanız tabii ki hemen yeni bir bebeğe sıcak bakabilirsiniz.
AMA BU KARARI SİZ VERİN BAŞKALARI DEĞİL!

İNSANLAR BİLEREK YA DA BİLMEYEREK CANINIZI ACITACAKLAR!
Buna hazırlıklı olmak çok zor.
Ama sizi rahatsız eden bir şey varsa açıkça söyleyebilirsiniz.
Ben bu konu üzerine, son gece üzerine kimseyle konuşamıyorum.
Efsun'u kaybettikten sonra telefonla konuşamıyorum.
Efsun'u görmüş kişilerin yanında uzun kalamıyorum.
Ve gidiyorum yanlarından, telefonlarını açmıyorum.
Açık açık söylüyorum. 
Çok şükür ailem ve arkadaşlarım anlayışlılar. Ama anlayış göstermeseler de umurumda olmaz açıkçası. 
Kalbim sıkışırken orada kalmaya devam edemem sonuçta.

HAYAT DEVAM EDİYOR!
Edecek de...
Sizinle ya da sizsiz devam ediyor.
Nasıl devam edeceğine siz karar vereceksiniz.
Dua edin
dans edin
şarkı söyleyin
bağırın
ağlayın
yolculuğa çıkın
temizlik yapın
örgü örün
yemek yapın
kursa yazılın
kitap okuyun

SİZE NE İYİ GELİYORSA ONA TUTUNUN!
Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak ama kötü de olmak zorunda değil.
HAYATA GELİŞ AMACINIZI DÜŞÜNÜN!

Şu an yapmakta olduğunuz şey sizin YAŞAM AMACINIZ OLABİLİR Mi?

Bütün gün yatakta
bütün gün ağlayarak
ilaçları alıp uyuşarak 
ÖMÜR GEÇER Mİ?
böyle yapmanız, acıyı böyle yaşamanız sizin daha iyi olduğunuzu göstermez!
Böyle düşünenler de var.
Kızı ölmüş bak neler yapıyor diye onlarca kere yargılandım, hala daha yargılanıyorum!

EVET BENİM KIZIM ÖLDÜ!
O yüzden o gittiğinden beri 2 kişilik yaşıyorum hayatımı!
Sizin ne düşündüğünüz zerre umurumda değil.

Kızım bilsin
Allah bilsin
BEN BİLEYİM 
Bana yeter!

Canı acıyan, yanan, parçalanan arkadaşım!
Geçiyor mu diye soracaksın?
Bu tamamen sana bağlı!
Benimki geçti dersem yalan olur!
Ama yaşanıyor, inan bana yaşanıyor!

Kalk, tut kendinin ellerinden.
Bak yarın da güneş doğacak.
Senin için, benim için, bizim için!

Bu dünyada misafiriz bak çabucak geçecek günler ve biz kavuşacağız!
Doyamadıklarımıza KAVUŞACAĞIZ!
bunu bilir, buna inanırsak bu dünya daha çekilir gelecek bize.

YAPMA, KENDİNİN KIYMETİNİ BİL!
TOPLA HADİ KENDİNİ!

EN ÖNEMLİ SENSİN!
EN KIYMETLİ SENSİN!
ÖNCE KENDİNİ SEV
ÖNCE KENDİNİ KORU
ÖNCE KENDİNİ İYİLEŞTİR!

ALLAH HEPİMİZİN YARDIMCISI OLSUN!


84 yorum:

  1. çok iyisin biliyor musun ama insanlar seni hala yargılayacak kadar kötüler Sergülcüm. Sen ki kendi kanayan yarası devam ederken başkalarının yarasını sarmaya çalışıyorsun. Bravo sana!

    YanıtlaSil
  2. Yazınız çok güzel olmuş. Teşekkür ediyorum paylaştığınız için Allaha emanetsiniz..

    YanıtlaSil
  3. Senin acını anlayabilmemiz mümkün değil, yaşayan sensin aylarca acıyı çekmiş olan ve hala çeken de sensin. Güçlüsün ve kararların gibi doğrusun da. Kendim adına konuşuyorum, senden yaşça küçüğüm ve 9 aydır örneğim sensin. İyi bir anne, iyi bir örnek, iyi bir eş, iyi bir dostsun bana göre. İnsanlar konuşur, dünyada gereksiz bol. Senden tek ricam, gülümsemeyi unutma ve senin mutlu olmanı gönülden isteyen insanlar için, en önemlisi kendin için o güzel göz yaşlarını akıtma ablacım.

    YanıtlaSil
  4. Aylar once bu asamada bile degildin. Biraz daha iyi olmana cok sevindim.. ne yapiyorsan yapmaya devam et .. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Içimizde ki duyguları içimizden geçen fakat söyleyemediklerimizi çok güzel belirtmişsiniz 👍

    YanıtlaSil
  6. İnsanoğlu sorar, sorgular ama anlayamaz hissettiklerini. Sevdiğini kaybetmeyen hiç kimse anlayamaz söylediğin gibi. İstedikleri kadar yargılasınlar, konuşsunlar hepsi sadece lafta kalacak. Senin yaran kapanmamışken böyle özel bir postu hazırlamak kolay olmamıştır. Ne iyi insansın Sergül abla. Hayat devam ediyor dediğin gibi ve hep mutlu ol...

    YanıtlaSil
  7. Bu kadar ozgur bu kadar anlamli ve dusunceli olamazdi bir yazi senin fikirlerin ve dusuncelerin bana iyi geliyor diger herkes gibi neden bilmiyorum ama acinin ne oldugunu bana gore biliyorum.herkesin kendini avutma bicimi secimleri farkli ne olursa olsun vazgecmeyisini insanlara olan sabrini yitirmeyisini bukadar art niyetlinin tavrina gore edebinle cevap vermene hayranim rabbim cektigin acilar icin cok vok sabirlar versin dilerim gucun hic tukenmez sevgiyle kal ama ne olur inancini hicbirzaman yitirme

    YanıtlaSil
  8. çok güzel yazmışsın canım,kalemine yüreğine sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Canım Serrose, tanıdığım kadınlar içerisinde kendisini tanıyabilen ve kendisiyle gurur duyması gereken sensin! Sana imreniyorum. Bu gücün geldiği yüreğinin sesini dinlemeyi ve düşünmeyi sevmeni hiç bırakmamanı diliyorum. Seni seviyorum.

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Hep o duygu ayakta tutmuyormu zaten!vuslat var.. İyiki var..

    YanıtlaSil
  12. Can'ım! O kadar güzel yazmışsın ki.. Ne diyeceğimi bilemiyorum. Rabbim hepimizin yar ve yardımcısı olsun 🙏

    YanıtlaSil
  13. Elbet birgün birinin (yada benim) yarasına merhem olması için bir kenarda saklayacağım bu yazıyı... Çünkü herşeyim varken bile bana umut oldu...Yüreğine sağlık... Teşekkürler Sergül... Rabbim yar ve yardımcın olsun herdaim...

    YanıtlaSil
  14. Gün geçtikçe kendini nasıl toparladığına ve güçlendiğine şahitim Sergül Abla. Umarım yarınların bugünlerinden de güzel olur :)

    YanıtlaSil
  15. Sen çok güçlü bir kadınsın Sergül🙏🏻

    YanıtlaSil
  16. Umarım güzel insanlarla karşılaşır, güzel günler görür, daha iyi daha mutlu olursunuz. Gerçek acıları olan herkese dualar ve sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Allah cennete giden kulun sevdikleri orada olamasa bile onlarn suretinde melek yaratacakmis.cunku cennette uzuntu yok.yani o kisi bunu bilmeyecek sevdigi yaninda sanacakmis.kimbilir belki bu dunyada da gun gelir ayni tipatip efsuna benzer bi kzin olur.dua olsun ama Rabbim senin icin hayirli olacagi zaman versin.doya doya kokla onu

    YanıtlaSil
  18. Yüce yaradan kalbine göre versin sen cok güclü bi kadinsin allahim sana başka acilar yaşatmasın o kalbin mutlulukla dolsun

    YanıtlaSil
  19. çok etkileyici bir yazı, çünkü samimi... Ve çok doğru, herkes acısını kendince yaşar.Kıyaslanamaz.Allah sabırlar versin. Size, bana, en sevdiklerini kaybetmişlere...

    YanıtlaSil
  20. Seni seviyorum Sergül'cüm!

    YanıtlaSil
  21. Cansın!
    Canımsın!
    Yüreğine sağlık!
    Ve o elalemler !
    Duvarları en yüksek hapisane el alem neder değilmidir ?
    Seviyorum seni Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Serrose, şeker gülüşlü ablam ben çok güçlüyüm diyip hissettiklerini saklamadığın, güçsüzüm diyerek bi köşeye çekilmediğin için teşekkürler... Sonrası için ise herşey gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
  23. Sen çok özel bir insansın... hep öyleydin... öyle de kalmaya devam ediyorsun.

    YanıtlaSil
  24. CAN sin sen yaa güzel yüreğine sağlık. .. fikirlerine yazdıklarına söylediklerine herşeyi ne saygim ve sevgim sonsuzz... çok güçlü bi kadınsn ve inanıyorum Rabbim sana herseyin en guzelini nasip edicek.. hayatta hersey istediğin gibi olsun sen hep yaz sen hep söyle ben bıkmadan okuyup dinlemeye hazrim sevgiler ♥♥

    YanıtlaSil
  25. İçinin güzelliğini her seferinde gözlerinden okumamız mümkün.Bütün güzellikler seninle olsun...

    YanıtlaSil
  26. Ne de güzel yazmışsın bir çok insanın duygularına tercüman olmuşsun, yazı o kadar çok insanın hayatına parmak basıyor ki aslında anlatamam. İçinde ben de kendime ait bir şeyler buldum. Güçlüsün ama bazen insan güçlü bile olmak istemiyor. Neden bunlar benim başıma geliyor başkasının değil diye sürekli kendini hayatını sorguluyor. En azından ben böyleyim. Sergülcüm kendine çok dikkat et, çok sevgiler. Harika bir insansın !

    YanıtlaSil
  27. Çok güzel bir yazı olmuş kalemine sağlık ve Allahım hepimizin yardımcısı olsun (Ben de annemi kaybettim )

    YanıtlaSil
  28. Sen çok güçlü bir kadınsın, eminim herşey düzelecek..

    YanıtlaSil
  29. Söyleyebileceğim hiçbir şey yokmuş gibi geliyor. Yazıyorum ama yok. İnsanlar hep böyleydi; yargılayıcı. Ölümün acısını tatmamış insanlardan duyarız hep bu ağır kirli lafları. Herhangi bir umudum yok bu konuda. Hele ki böylesine bir acı hakkında. Ama buradayım, sizi gördüm, okudum, duydum. Belki de hiçbir şeyin iyi gelmediği bir zamanda yazmak iyi gelir.

    YanıtlaSil
  30. Her gun sifirdan baslamak gerekiyor hayata. Hep tek mis gibi yasamak gerekiyor, kendi kendimize yetebilmeyi, kendimizi once kendimiz eglendirebilmeyi bilmemiz gerekiyor. Ozellikle senelerdir ailem, akrabalarim ve arkadaslarimdan uzak bambaska bir ulkede yasarken, gun geldiginde konusacak kendimden baska kimseyi bulamazken hayat bana bunlari ogretti ama ne oldu? Suanda cogu kisiden guclu goruyorum kendimi ve bu konuda bi bakima sansli hissediuorum kendimi. Evet, onceleri hayatimdaki herkesi kaybetmis gibi hissettim, bunaldim, dibe vurdum ama sonrasinda kendi basima bi seyler yapabildigimi gordukten sonra cogu kisiden bikac adim onde goruyorum kendimi suan because I am the survivor! Artik aci ne sekilde gelirse gelsin, acir ama olduremez!!

    YanıtlaSil
  31. Bugün aklımdaydin.Sana dua ettim.Yüreğini ne kadar şeffaf açmıssın bize.Ne kadar temiz ne kadar iyisin.Allah sabırların en büyüğünü sana versin.Hep gül...

    YanıtlaSil
  32. Şuan her ne yapıyorsan devam et kimseyi tabiikide duyma. Önceye göre çok daha iyi gördüm seni. Çok sevindm buna inşallah daha iyi olucaksın

    YanıtlaSil
  33. Sergül ablacım seniseverek takip ediyorum ve sonuna kadar sana hak veriyorum mücadelende sonuna kadar yanındayım ve yaşama tutunmak verdiği çabaları içtenlikle takdir ediyorum. Rabbim yüzünün ve kalbinin güzelliğini yaşamının her anına versin inşallah ��

    YanıtlaSil
  34. Sergül ablacım seni severek takip ediyorum ve sonuna kadar sana hak veriyorum mücadelende. Sonuna kadar yanındayım ve yaşama tutunmak verdiği çabaları içtenlikle takdir ediyorum. Rabbim yüzünün ve kalbinin güzelliğini yaşamının her anına versin inşallah 😊

    YanıtlaSil
  35. Seni çook seviyorum Sergülcüm. Rabbim sabrını artırsın. Her zaman dualarımdasın.

    YanıtlaSil
  36. Canım Sergül ablacım seni çok seviyorum Allah sana sabır versin.sen çok ama çok güçlü bir kadınsın senin her zmaan yanındayız seni çook ama çok seviyoruz❤️

    YanıtlaSil
  37. Nasıl her bir kelimen doğru, saygı duymak, sessiz kalmak, bu konuda soru değil taziye bile yazmak tahammül edilemez,
    her yara kendine has, her yarayı farklı merhem iyileştirir ya da kan akışını durdurur, bir tek söz, bir yanlış davranış , hele eleştiri haddini aşıp daha da yaralayabilir. Bu yüzden bazen sessiz olmak, yanıbaşında olup omuz vermekten öteye geçmemeli yaklaşımlar. Allah sabrını dirayetini arttırsın, güçlüsün ve öyle kalmalısın sana ihtiyacı olan ailen, sevdiklerin için.Çok sevgiler ..

    YanıtlaSil
  38. Sen gerçekden yüreği kocaman bir insanın...

    YanıtlaSil
  39. Rabbim bir daha boyle Tarifsiz acı yasatmasın inşallah,yaşayanlara da sabır ihsan etsin size de musmutlu olabileceginiz günler dilerim Hak'tan kızınız için de aklıma geldiği her namazda dua ediyorum Rabbim yoluzda ışık etsin melek evladinizi💖

    YanıtlaSil
  40. Bu yazıyı yazdıgın duygularıma tercuman oldugun ıcın tesekkur ederım

    YanıtlaSil
  41. 8 aylık kızım Haziranda melek oldu Benim de Sergül hanım.Yaşamaya çalışıyorum. Çünkü benim kalbim onunkiyle birlikte durmadı.Yaşamak zorunda olduğum için yaşıyorum. Nefes almak yaşamak değilmiş. Yaşamak, yaşama sevinciyle nefes almakmış. Bazı gün kabul ediyorum bazı gün dibe vuruyorum. Hergün mutlaka ağlıyorum. Ama bir şekilde yaşıyorum işte. Çok şey söylüyorlar kimi iyi geliyor kimi kötü. Ama cevap verecek enerjim bile yok. Kavuşma umudu ayakta tutuyor sanırım. Herkesin yasını yaşayaşı farklı.Sadece sabır dileyin dua edin. Beterin beteri var demeyin haline şükret demeyin. Başkasının acısından kendime mutluluk çıkaramıyorum çok insani gelmiyor. Yazınız iyi geldi. Sevgiler bol sabır dilerim.

    YanıtlaSil
  42. Çok güzel ve duygulu bi yazı olmuş cidden... Size nasıl bunları yazmak iyi geliyor bana da yazdiklarinizi okumak iyi geliyor sanki dertlerinizde yanınızda ağlıyorum sevinçlerini de kahkaha atıp geziler de yanınızda yuruyorum ... O kadar içten yazıyorsunuz bi çırpıda okumamak imkânsız ...Yureginizden dökülenler beni o kadar etkiliyor ki anlatamam karanlık gunlerin ardından ışıklı gunler gelecek inşallah allahım hepimize yardim etsin ... Sizi çok seviyorum

    YanıtlaSil
  43. Ohh diyebileceğimiz kadar kalbi rahatlatan bir yazı bize göre ama duygular böyle kaleme alınır işte hayatına sağlık canım.

    YanıtlaSil
  44. Ohh diyebileceğimiz kadar kalbi rahatlatan bir yazı bize göre ama duygular böyle kaleme alınır işte hayatına sağlık canım.

    YanıtlaSil
  45. Ohh diyebileceğimiz kadar kalbi rahatlatan bir yazı. Hayatına sağlık canım benim dualarımdasın allah yardımcın olsun

    YanıtlaSil
  46. insanların böyle hiçbir çıkarı yokken (çıkarı olsa bile yapması da ayrı bir şey ama) bir insanın canını yakması benim aklım hayalim almıyor umarım hayat sizin için daha güzel bir almaya başlayabilir :( :'(

    YanıtlaSil
  47. Herkese Merhaba,acım çok taze.Link'inizi acılı ve acımı yakından bilen bir arkadaşım göndermiş.Önce ciddiye alıp okumadım.Yattım ama uyuyamadım.Kalkıp yazılarınızı okudum.
    Yazdıklarınız ve yorumlar beni az da olsa etkiledi.Az diyorum çünkü bebeğimi kaybettim ama vebeğim 42, ben 66 yaşındayım.Yeni bebek şansım yok.Acımı unutmak da istemiyorum.6,5 ay önce oğlumun bir yurt dışı seyahati dönüşü leğen kemiğindeki ağrı şikayetiyle başlayan kabuslu günler,haftalar ve aylarımız 2 ekim günü oğlumun vefatıyla daha da artarak devam ediyor.Onca çabalar, işe yaramadı.Oğlum,aslanım,yiğidim,güzel,iyilik timsali bir evlat,baba eş ve dost olan yavrum elimizden kayıp gitti.Anne,baba ve genç ağabey kaybetmiş bir insanım.Acıların her türlüsünü tattım.Ama bu farklı.Çok acıtan bir acı.Şu saat olmuş,hala uyuyamadım.Bir evladım daha var.Kaybettiğim evladımdan da bir kız torunum.Onlar için yaşamak istiyorum.Yoksa gerçekten hayatıma son verebilirim.Ama tek ağabeyini kaybetmiş bir oğlum henüz 12 yaşında çok sevdiği babasını kaybeymiş bir kız torunum var. Onlar için yaşamam gerektiğine inanıyorum.Buna çaba göstereceğim.Fakat yavrumun acısını nasıl dindireceğimi bilemiyorum.Sabah erken veya gecenin herhangibir saatinde uyanıp eşim ve ben hıçkıra hıçkıra ağlıyoruz.Çetinim olmadan yaşamayı nasıl becereceğiz bilemiyoruz.Çok acıtıyor çok.
    Ben birisinin evladını kaybetmesine hiç dayanamazdım.Her gece yatağa girmeden evlatlarımın sağlıklı ve huzurlu yaşamaları için dua ederdim.Neden bizi buldu demiyorum.Bu acıyla nasıl yaşarım bilemiyorum.Yanıtınız için şimdiden Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  48. Çok güzel bir yazı olmuş, çerçeveletip asılası... Rabbim iç huzurunu, dayanma gücünü arttırsın. Çok hızlı yol alıyorsun maşallah, hızla iyileşiyorsun. Eminim Efsun seninle gurur duyuyordur.

    YanıtlaSil
  49. Çok güçlüsün Sergül abla. Yazın gerçekten çok güzel. En önemli şeysin. İnsanların dediklerini umursasaydın belki çok daha kötü hissederdin ama sen takmamaya çalıştın ve en güzelini yaptın. Biz seni her zaman dinlemeye hazırız. Bizim konuşmak, dertlerini anlatmak istediğin zaman buradayız.

    YanıtlaSil
  50. Allah razı olsun. Sevdiğini yitirme durumunu okuduklarım arasında en iyi anlatan sensin. Özellikle kimsenin seni anlayamayacağı kısmı çok doğru. İnsanların anlamasını beklememek gerekiyor. Diğer tavsiyelerinde bence çok çok doğru. Nokta atışı ve hepsi hedefi vurmuş.

    Allah'tan sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
  51. Acıyı çeken anlar.acıyı da çeken bilir. Biz sadece izleyip yazabildik. Ama inan uzakta olsakta hep dua ettik sizin için. Rabbim sabrina sabır katsin. Iyisin, yüreğin çok güzel uzaklardan seviliyorsun ve duamdasin.

    YanıtlaSil
  52. Harika bir yazı.. başka tür acılar için de geçerli çoğu yazdıklarınız.. teşekkürler 🌹
    Allah sabır versin

    YanıtlaSil
  53. Sen dünyanın en iyi annesi en iyi insanisin. Tevbe süresi 413 ayetinde 'La tahzen ! inneallahe meana' diye geçmektedir yani,Üzülme,allah bizimle beraberdir. Dediğin gibi iki kişilik yasa,efsun icin gez dolaş hisset, mutlu ol. Dünya öyle kısa ki aslında. Ömrümüzun bir 30 yılı geride kaldı bile ,ne nasıl olacak derken. Yaralarin,yaralarim,yaralarimiz ne kadar kanayacak ne kadar acitacak bilmiyorum,hiç kimse bunu bilemez herkesin acisi dediğin gibi kendine özel ! Sabret,sabredin çünkü önünüzde bu kısa ayrılığın acısını çıkartmak için koca bir sonsuz,sorunsuz sadece mutlulukla yaşanacak bir hayat var !İnsaallah.

    YanıtlaSil
  54. Sen dünyanın en iyi annesi en iyi insanisin. Tevbe süresi 413 ayetinde 'La tahzen ! inneallahe meana' diye geçmektedir yani,Üzülme,allah bizimle beraberdir. Dediğin gibi iki kişilik yasa,efsun icin gez dolaş hisset, mutlu ol. Dünya öyle kısa ki aslında. Ömrümüzun bir 30 yılı geride kaldı bile ,ne nasıl olacak derken. Yaralarin,yaralarim,yaralarimiz ne kadar kanayacak ne kadar acitacak bilmiyorum,hiç kimse bunu bilemez herkesin acisi dediğin gibi kendine özel ! Sabret,sabredin çünkü önünüzde bu kısa ayrılığın acısını çıkartmak için koca bir sonsuz,sorunsuz sadece mutlulukla yaşanacak bir hayat var !İnsaallah.

    YanıtlaSil
  55. hayatımda senin kadar güçlü bir kadın tanımadım. hep böyle ol.

    YanıtlaSil
  56. sergulcugum seni tanımam o zor gunlerinde oldu senin yaşadıklarını anlıyorum desem yalan olur ama senden öyle bi güç alıyorum ki sen çok güçlü bi kadınsın.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  57. seni seviyorum sergül. <3

    YanıtlaSil
  58. "Bu dünyada misafiriz bak çabucak geçecek günler ve biz kavuşacağız!
    Doyamadıklarımıza KAVUŞACAĞIZ!
    bunu bilir, buna inanırsak bu dünya daha çekilir gelecek bize."
    Ağladım burda. Off. Allahim sabir versin. Yardim etsin. Bir daha yasatmasin. Seni seviyorum efsun. Seni cok seviyorum efsun.

    YanıtlaSil
  59. Ah be Sergül abla, seni gördükçe bir yerde adın geçtikçe, paylaşımlarına denk gelince hep aynı şeyi yapıyorum. Allah sabır versin, çektiğin acının ecrini versin, üzerinden sıkıntını alsın, kalbine ferahlık versin, sana yaşama kolaylığı versin diye dua ediyorum. Acıların en büyüğünü yaşadın şüphesiz. Allah yardımcın olsun hem senin hem tüm kaybı olanların. Çok güzel yazmışsın demeyeceğim. Sanki ne de güzel acı çekmişsin der gibi geliyor bana. İnşallah böyle yazılar yazmana gerek kalmayacak, uzun, sağlıklı, mutlu ve en önemlisi huzurlu bir hayatın olur bundan sonra. Allah yardımcın olsun. Her zaman dualarım seninle olacak...

    YanıtlaSil
  60. Öyle dokunaklı öyle samimi yazmışsın ki...Allah gönlünde ne varsa onu versin inşallah öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  61. Sergül'cüm bir kere daha ne kadar harika bir insan olduğunu gösterdin, bunları yazmanın ne kadar acı verici olduğunu ancak tahmin edebiliriz ama sen yine de başkalarına faydalı olabilmek için yazmışsın, çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  62. Acı bitmiyor içinde ama yaşıyoruz farkında olmadan geçen zamanlarla... anda mutlu zamanda mutlu olmalı zehire gerek olmamalı... sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  63. Rabbim senin yüzünü güldürsün her daim seni seviyorum Sergül...Allah seni korusun❤️

    YanıtlaSil
  64. Yazinizi aglayarak okudum. Cok guclu bir insansiniz. Bilmenizi isterim ki sadece sevdiklerini kaybedenlere degil, baska turlu acilar yasayanlara guc veren bir yazi bu. Yalniz ilaclarin uyusturdugu dusuncesinin ilaclarin isleyis mekanizmasini dogru yansitmadigini dusunuyorum. SSRI sinifina giren antidepresanlar seratonin hormonunun geri emilimini arttirir. Boylece uzuldugumuz icin noronlarimiza eksik iletilen seratonin dogru bir sekilde iletir. Bu durum sizin acinizi degistirmez ama aciniza nasil yaklastiginiz ve onunla ne sekilde mucadele ettiginizi degistirir. Hucreler arasi iletisimin dogru ya da dogruya yakin gerceklesmesini saglar. Bu da olaylari saglikli degerlendirmenizi saglar. Bu uyusmak asla degildir. Yalniz bu ilaclarin cesitleri ve dozlari cok iyi ayarlanmalidir. Bu sadece doktorunuzla alinacak bir karardir vre etkilerinden memnun kalmadiysaniz baska bir SSRI denenebilir. Belli bir sure bu ilaclari kullandiktan sonra ilaci yavas yavas burakinca (cok yavas) beynimiz seratonin geri emilimini kendiliginden dogru duzeyde gerceklestirir. Bu surec uyusma degil, yuksek aciyla.mucadelede bize destektir. Ne yazik ki tek basina asla yeterli degildir. Kirilan ayagi onaranin bastin olmadigi gibi bu ilaclar sadece aciyla daha kolay mucadele etmenizi saglar.ilac kullandoginiz zaman acinizi hissedemediginizi uyustgunuzu dusunuyorsaniz dogru ilaci dogru dozda kullanmamis olabilirsiniz. Hem size hem okuyanlara bunu anlatmak istedim cunku doktoru onerdigi halde bu ilaclardan kactigi icin depresyonu cok agir gecirenler olabilir. Lutfen tekrar degerlendirsinler. Ilac ve terapi bir arada, egzersizle birlikte,depresyon icin bilinen en iyi caredir.

    YanıtlaSil
  65. Onceki yorumuma ek: ilaclarin kendisini uyusturdugunu dusunen bit kisinin dogru ilac dogru dozda kullanmamasi ihtimali var ancak ilaca ihtiyac duymuyor olma ihtimali de var. Herhalukarda ilacin sizi uyusturdugunu dusunmeyin. Insan yine acisin cekiyor ama aglma.krizine gorekcekse ilac alimca krize girmeden, "ben nasil kendimi toplarim" diye dusunmeye baslayabiliyor. Bazi insanlar icin bu bile cok zor, o yuzden ilaclar yardimci olabilir.

    YanıtlaSil
  66. Sergül kızım, tam çıkarken dikkatimi bu paylaşımın çekti. Yazıyı açtım ve okudum. Şu cümlelerin en doğrusuydu. Kimse sizi anlamayacak! Eşiniz, anneniz, babanız, arkadaşlarınız HİÇKİMSE sizi anlamayacak, bunu onlardan beklemediğiniz zaman bu sebeple üzülmeyeceksiniz."

    Bunu yazabiliyorum zira ben de aralıklarla iki oğlumu kaybettim. İlki birinci bebeğim 13 günlük, ikincisi ise 22 sene sonra 13 yaşındaki oğlumu kaybettim kötü bir şekilde. Üstünden 25 sene geçti. Kapandım kendi dünyama. Üstelik onun ölümünden sonra 10 sene diyaliz hastası eşime baktım, sonra boşanan kızımla yaşamaya başladım. Eğer o olmasaydı kötü şeyler yapabilirdim. Tıpkı bir robot gibiydim. Şimdi yazıyorum. Acılarımın malzemesiyle onları anılarla beziyor, kurtulmaya çalışıyorum. Başın sağolsun kızım. Ne diyebilirim ki bunun üzerine :((

    YanıtlaSil
  67. Serrose sen harika bir insansin.keske senin gbi dusunebilse insanlar.

    YanıtlaSil
  68. Ben yazılarını ilk defa bu akşam okumaya başlamıştım. Karışık olarak seçiyordum. Bu sayfayı açıp başlık ve resminizi gördüğümde kendimi tutamadım ve ağladım. Söyleyebileceğim tek şey Allah sana bol sabır ve metanet versin. Çektiğin acılar seni olgunlaştırsın ve daha bilge yapsın. Acını yüreğimin ta içinde hissettim..

    YanıtlaSil
  69. Destek hissettim.Bir anne olmasam da ya da bir yetişkin.Genç halimde sanki yanımda olan biri varmış gibi hissettim bir anlığına da olsa.Bunun için bile teşekkürler.

    YanıtlaSil
  70. merhaba sergül, seni ve ablanı severek takip ediyorum, son günlerde sıcaklarda istanbulda evlerden çıkamıyoruz, sizi izliyorum. Eğlendiğim hüzünlendiğim yeni şeyler öğrendiğim zamanlar oluyor.Teşekkür ederim.
    Allahım sana ve sevenlerine yardımcı olsun ,acını yürekten hissediyorum, dualarımdasın.Sevgiler Türkan

    YanıtlaSil
  71. Acınız sahiplenin, kaçmayın yaşayın acınızı çığlık çığlığa da olsa, suspus da olsa acınızı yaşamaktan korkmayın. Kaybettiğimiz kadarız.
    bunu okuyunca kalbimden size geçen tek şey sizin için; bütün güzelliklerin sizi bulması, bütün güzellikler sizi bulsun efendim.

    YanıtlaSil
  72. Canim benim amin rabbim hepimizin yardımcısı olsun sen dimdik sapasağlam bir annesin dediğin gibi bu bir sınav inanıyoruz şükürler olsun yine dediğin gibi yaşamaya devam etmek gerekiyor

    YanıtlaSil
  73. Őlűm Ilahi taktirdir .Canım ablam,Rabbim sana ve eşine sabır versin. Yűzűndeki tebessum ,yasama sevinci asla solmasın.♡

    YanıtlaSil
  74. 2 ay once en sevdiğimi -babami kaybettim. belki durumlarimiz farkliydi ama hissettiklerim tam anlamiyla ayni. 2 ay geçti ve ben 2 dakika bile yaşayamam sanmiştim. olamaz nasil olurduki 47 yaşinda dağ gibi sapa sağlam babam . beni ayakta tutan şey sadece annemin" benim sana ihtiyacim var. sana da bir sey olursa ben ne yaparim " demesi oldu. şu an kizim ve annem icin hayatdayim ustelik 23 yasindayim. bundan snr ne olucak. neler yasiycam hic bilmiyorum. tam bosluktayim. çok aciyor. çok yakiyor. ama hala dayaniyorum

    YanıtlaSil
  75. İnstgramdan görüp bir kez daha geldim okumaya. O kadar haklısın ki yazdıklarında. Bazen haklı bile olmak istemiyor insan sadece anlaşılmak istiyor ama ne fayda. Kişi fıtratı gereği midir bilinmez hep kendisini düşünüyor. Ya da şöyle oluyor başka insanların derdine çare olmalıyım. O zaman da ne mi oluyor? Kendini unutuyor daha fazla acı çekiyor. Velhasıl ı kelam konuşasım var be Sergülüm. Bu arada özlemişim seni yazıyor musun birşeyler? Kendine iyi bak yol arkadaşın Merve.

    YanıtlaSil
  76. Bugün bir kez daha okudum bu yazını ve bir kez daha teşekkür ettim icımden sana...sen hep yaz sergül💜seviyorum senii

    YanıtlaSil
  77. Bana yas dönemimde bir kişi dahi bunları soylese kocaman sarilirdim ona. Kalk Sergül sarilmamiz lazim

    YanıtlaSil
  78. Seni anlamam mümkün degil ama yaralı kalbinden öpüp sana sımsıkı sarılıyorum sergül kalbin daima ferah olsun..

    YanıtlaSil
  79. Bu yazıyı kaç kere okudum bilmiyorum, sen her paylaştığında açıp baktım bir kere. Ama ölümün acısını tadınca bir başka okudum bu sefer.Yazdıkların daha tanıdık geldi. Kavuşacağıma olan inancım daha da arttı. Dediğin gibi kaybımla benim ve Allah'ın arasında imtihanımız, gerisi teferruat. Var ol��

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül