10 Haziran 2014 Salı

Zar Adam



Allah'ım
Allah'ım
Allah'ım diye söze başlamak istiyorum. Ne akmayan, ne bitmek bilmeyen bir kitap bu.
Hangi psikolojide olursam olayım sarmadı beni.
Bir arkadaş tavsiyesi ile almıştım. O kadar övmüştü ki!
Ben hiç sevemedim. Hikaye mi, çeviri mi ne çekmedi beni bilmiyorum.
Olmadı, olduramadım!
Bitmesine az kala daha hızlı okunur oldu. Dikkat edin aktı demiyorum.

İnstagram'da paylaşınca genelde herkes hem fikir. Çoğunluk sevmemiş bu kitabı. Olasılıksız kitabına benzetenler oldu. Bence benzemiyorlar. Olasılıksız çok akıcıydı. Hikayesini de sevmiştim.

Şimdi kara kara bu kitabın devam kitabını nasıl okuyacağım diye düşünüyorum. O da kitaplıkta bekliyor. Uzun süre elim gitmez diye düşünüyorum.

Bu arada eklemeliyim. Kitabı daha çok erkek okurlar sevmiş. Bana da tavsiye eden bir erkekti. Şu sonucu çıkarıyorum kadın psikolojisine ve zekasına uygun bir kitap değil sanırım.
Hayatımızın akışını bir zara teslim etmek bize erkekler kadar çekici gelmiyor sanırım!

Siz okudunuz mu?


Okuduğum Kitaplar yazılarım için buraya tık tık

19 yorum:

  1. seneler önce tavsiye üzerine almış, inatla okumaya çalışmış, hatta inadım sayesinde yarıdan fazlasını da okumuştum. en sonunda bitirmeden pes edip attım elimden. yok gitmiyor, sevemedim ben de. hala duruyor kitaplığımda, arasında ayraç ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pes etmedim belki degisir mi diye ama sonuc ortada

      Sil
  2. Olasiliksizi sevdiysen muhtemelen ayni yazarin Empati kitabini da seversin. Okumadiysan tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olasiliksiz`i sevmistim ama hala satin alamadim Empati`yi. En kisa zamanda diyelim :)

      Sil
  3. Bu kitabın sarmadığını bir kaç yerde okumuştum. Bu yüzden hiç başlamadım kitapları yarım bırakmayı seviyorum. "Olasılıksız"ı yarım bırakmak zorunda kalmıştım mesela. Evirip çevirsem de bir türlü okuyamamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yarim birakmayi hic sevmiyorum bu yuzden yillar alsa da bitirmeye calisiyorum :) Olasiliksiz`i sevmistim ben.

      Sil
  4. Son cümlenize kesinlikle katılıyorum :) Hayatımızın akışını bir zara teslim etmek bize erkekler kadar çekici gelmiyor sanırım!

    Sevgiler, bol kitaplı günler :)

    YanıtlaSil
  5. Okuduğum en sıkıcı kötü kitaplardandı, son sayfaya kadar işkenceydi resmen. Bir de yanılmıyorsam (utanmadan:P) bu kitabın devamı niteliğinde ikinci bir kitap daha yayınladılar.

    YanıtlaSil
  6. Okuduğum en sıkıcı kötü kitaplardandı, son sayfaya kadar işkenceydi resmen. Bir de yanılmıyorsam (utanmadan:P) bu kitabın devamı niteliğinde ikinci bir kitap daha yayınladılar.

    YanıtlaSil
  7. Benim icinde akici gitmemisti ama dusunce tarzi cok ilgimi cekmisti bas karakterin. Hayati bir zara teslim etmek bazi yerlerde cekici gelmedi degil. Ama kesinlikle bir olasiliksiz kadar akici olamz. Bu arada ben ilk once empatiyi sonra olasiliksizi okudum. Empatide akici ama olasiliksizi yururken bile okudugumu bilirim. O derece yani :)

    YanıtlaSil
  8. sergül abla bu kitabı bende seneler önce lisedeyken almıştım. abartısız 3 4 defa başladım. ama bir türlü sonunu getiremedim. yalnız değilmişim bu konuda :) gerçekten çok sarmayan bir kitap. :)

    YanıtlaSil
  9. 2-3 sene önce çok fazla tavsiye edildiği için okumaya başlamıştım ben de ama yok o kadar sıkıcı ki dayanamadım yarılamadan bıraktım ki normalde kitapları yarım bırakmayı hiç yediremem kendime. Ama yok yani bu kitap okunmuyor, kesinlikle bir olasılıksız değil, olasılıksız da empati de epey akıcıydı ama malesef zar adam için aynısını söyleyemiyorum :)

    YanıtlaSil
  10. bir polemik konusu olmasın ama,
    insan sevmediği , içine girmediği bir kitabı bitirmeye neden direnir...
    ders kitabı mı bu...

    bunun bir açıklaması olmalı....
    ömür bu kadar uzun mu....

    varlığından haz alınmayan birinden nasıl hızla uzaklaşmayı düşünürsek
    ve genellikle bunu uygularsak, kitap konusunda bu direnç neden...

    insan mı kitaptan değersiz yoksa kitap mı insandan değerli...

    yoksa gençliğin ve zamanın sonsuz olduğunu mu düşünüyorsunuz....

    47 yaşın gerçekliği ve 40 yıllık hakiki okurluğun tecrübesiyle hatırlatmak isterim , doğru yapmıyorsunuz...
    iyi dileklerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cok haklısınız bunu ben de düşünüyorum.

      Ama bazı kitaplar sonradan açılır. Bir de kitabın bana göre olmasını beklemem, benim kitaba göre olmam gerek. Bazen bazı psikolojilerde her kitap okunmuyor. Bu yüzden denedim.

      Bu kitap olmayacak dediğimde %80'i okumuştum. Orada da bırakmak istemedim.

      Ama haklısınız hayat istediğim bütün kitapları okumama yetmeyecek!

      Teşekkürler

      Sil
  11. Bu kitap bizdede uzun süredir öylece duruyor,hiş katını açmak istemiyorum doğrusu.Bu yazdıklarınızdan sonrada artık elim hiç gitmez :)
    Rica etsem,Japonyada yediyiniz yada sevdiyiniz abur cuburlar hakkında bir post hazırlarmısınız?Bir abur cubur meraklısı olarak değişik ülkelerin şeylerini yada değiıik insanların zevklerini öğrenmek hoşuma gidiyor :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. alınacaklar listemdeydi üzerine çizik attım. teşekkürler sergül ;) www.atolyenott.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. Bende bu kitabı arkadaş tavsiyesi ile almıştım çok övüldüğü için sonuna kadar umutla okudum. Devam kitabını da almıştım ama okumadım. Yaktım ikisini de. İlk kez kitap okuyan biri bununla başlarsa bir daha asla kitap okumaz :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül