6 Haziran 2011 Pazartesi

Imkansızın Şarkısı


Murakami günden güne daha da kıskandığım bir yazar olmaya devam ediyor.Bu kitabını yavaş okumamın en büyük sebebi çevirmen meselesiydi.Çeviride beni olumsuz yönde etkileyen bir şey olmadı aslında.Beni geren kitabın fransızcadan türkçeye çevrilmiş olması.İyi ihtimalle japoncadan fransızcaya,fransızcadan türkçeye çevrilmiştir.Kötü ihtimal ise kafamda yazdığım jpncadan ingilizceye,ingilizceden fransızcaya ve sonra bize.Offf kabus gibi :(
İnşallah japoncadan türkçeye çeviren çevirmenlerimiz ÇOĞALIR (keşke ben de olabilsem)
Evet uzun bir girişten sonra kitaba dönebiliriz.Kitap gerçekten güzel klasik Murakami yolcuğuna çıkıyorsunuz.Kulağınızda şarkılar,damağınızda tadlar ve her detay gözünüzde canlanıveriyor sizi sıkmadan.Murakami'nin müzik bilgisi karşısında eziliyorum her kitabında.Aslında bu okuduğum 2. kitabı oldu çok bilmiş geldi tavrım kendime :)Bundan sonrası da gelecek!

Her şey bir yana bir kitap daha silindi listeden MUTLUYUM :)

Murakami ile tanışmak için Sahilde Kafka'dan başlayın bence çünkü direk japoncadan çevrilmiş.Ve koskaca kitabı soluksuz bitirdiğinizde Murakami zehrini almış olacaksınız  :)

Şimdi filmini bulmam lazım bakalım aynı şeyleri mi hayal etmişiz :)

İyi okumalar

10 yorum:

  1. Bazen bir kitap yeter bir yazarı tanımaya.Kendine haksızlık etme:))

    YanıtlaSil
  2. japoca cevirmen çok zor yetişiyor malesef sırf 1 yıl harf eğitimi sürüyormuş çok eksik var bizde japonca gibi zor dillerin egitimi ne yazıkki zayıf hala..

    YanıtlaSil
  3. Murakami ne zamandır okumak istediğim bi yazar ama kitabına hiç rastlayamadım malesef. Netten sipariş işine mi girişsem napsam? Her yerde Twilight, Elif Şafak'lar görmek sıkıcı olmaya başladı artık :)

    YanıtlaSil
  4. Şansa bak ben de aynı kitabı okuyorum şu an:) Hatta geçenlerde blogda da biraz bahsetmiştim. Ben ingilizcesini okuyorum o yüzden çeviri rahatsız etmedi. Henüz bitmedi ama şimdilik çok beğendim.

    YanıtlaSil
  5. İmkansızın Şarkısı, Murakaminin tek aşk romanıdır. Kitabıda , filmi de çok sevdim... Filmi özellikle izlemeni tavsiye ediyorum. Görsellik muhteşemdi... Ve kitap tek satır atlamadan filme aktarılmıştı...

    YanıtlaSil
  6. Defne Soysal
    :) peki dogru soyluyorsun :)

    esved
    yani zor ama imkansiz degil bir dilek belki gercek olur

    Eternal
    :)) vallahi hemen edin cok seveceksin ;)

    Erihu

    yaa neden senin blog yazilarin readerda guncellenmiyor ki bir dolu yazmissin.Hemen geliyorum okumaya.Aa ne guzel tesaduf olmus ;)Turkcesi de rahatsiz etmiyor aslinda.Ben dusunup gerdim kendimi :)

    Lale ablacim
    Hemen bulup izleyecegim ;)Hadi bakalim umarim ben de severim

    YanıtlaSil
  7. Artık okuyabilirim

    YanıtlaSil
  8. Başlığı görünce balıklama daldım posta :) Geçen bir sitede filmine rastlamıştım ama henüz izleyemedim.Siz izlediniz mi? Kitap kadar güzel miydi?
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. old but gold
    Ben filmi de izledim,ama kesinlikle once kitap sonra film derim.Film pek hosuma gitmedi beni :s
    sevgilerimle

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül