9 Mart 2010 Salı

Japon Balıklarım

Sonunda oldu hankoma kavuştum.Hanko Japonya'da imza mühürü olarak çevirebilirim sanırım.Japonya'da bizdeki gibi imza sistemi yok.Hanko dedikleri mühürleri kullanıyorlar.
Bunlar çeşit çeşit genelde soyadı kullanılıyor. Çook çeşitli fiyat ,desen ve ölçü aralığı var.
Aslında devletin bununla ilgili bir kuralı yok ama genel kullanım alanları belirli.
10 mm-12mm-13,5 mm- 15 mm -16,5 mm- 18 mm ölçülerinde oluyor genelde
Ve 3 çeşit olarak genelleyebiliriz.
Heryerde kullanabileceğiniz,bankalarda kullanılan ve isme özel yapılan ve büyük belgelerde kullanılan hankolar.
Benim kendi adıma hankom yoktu düne kadar.Ablamın hankosunu alıyordum banka işlerim için aynı soyadı olduğumuz için sorun yok.Nikahtan sonrada Yoshi'nin hankosunu ve en ucuzlarından aldığım Kato hankomu kullanıyordum.


Alışverişmerkezlerinde her hankocu gördüğümde gider bakardım :) dün artık bi adım daha ilerledik sonunda kendi hankoma kavuştum.Birsürü modelin içinde tabii ki Japon balıklısını aldım.Biliyorsunuz ben kocamı capon balığım diye seviyorum :) Yoshi bunu çook benimsedi artık japon balığı gördüğümüz her yerde aaa ben diyor :) Ee japon balıklı hanko görünce diğer modellere bakmak olmazdı.
Katakana harfleriyle Serugyu-ru yazıldı :) KİMSE BİRŞEY DEMESİN JAPONCA ADIMDAN NEFRET EDİYORUM :))))
Sergül olan adım Serugyu-ru oluyo yaaaaa offf yaralıyım



İşte benim I-phone kabım :) Tabii ki Japon balıklı .Telefonumu aldıktan hemen sonra internette kılıflara bakarken Yoshi bunu buldu diğer süpeer modelleri es geçip kocam her daim yanımda olsun diye bunu da balıklı aldım.



İşte bu da evlendiğim Japon balık :)
Not: Hankocudaki bayan çok güzel bir model seçtin dedi. Çünkü Japon balık Japonca'da Kingyo demek.Kingyo yazarken kanjide Kin -Altın ve para demek aynı zamanda yani diğer bir anlamı altın balık-paranın balığı gibi bir anlamıda var.Ve İmzamin altınlı,paralı balık olması para yönünde bana şans getirebilirmiş
AMİN :)




20 yorum:

  1. Ben senin ablanın da orda olduğunu bilmiyordum Serrose çok şaşırdım!
    Ne kadar değişik uygulamalar var ama sen ne güzel alışmışsın bak artık bir hankon da var hem de çok şirin :)
    Bu arada japon balığı ve fok balığı hamurları unutmadım aklımda ;)

    YanıtlaSil
  2. Aaaaa ne güzel bir şey buu :)) benim de olsa keşke hankom, sürekli mühürümü basardım ya çocuk gibi :P Iphone kabı da çok şekermiş :)

    YanıtlaSil
  3. Hankon çalınır ya da kaybolursa ne oluyor onu merak ettim ben..imzanın çalınma gibi bir durumu yok nasılsa taklit edilebilir ama o da mahkemelik olursa iş anlaşılır tabi ki..

    YanıtlaSil
  4. ne kadar değişik ve farklı bir kültür.gülegüle kullan sergülcüm

    YanıtlaSil
  5. Serrose'cum bu arada söylemeden geçemicem, umarım kızmazsın :) Başlığı görünce aaaa yoksa bebek mi geliyor diye düşündüm bi an :P

    YanıtlaSil
  6. güle güle kullan çok ciciler hihi benim de oda numaralı bi damgam var bi ara her yere onu basıyodum hehe sanki proje imzalıyorum :)

    YanıtlaSil
  7. ne güzel! böyle günlük şeyleri daha sık yazmalısın :) ne kadar ilginç! çok hoşuma gitti. altın balığın da hayırlı olsun serrose... :)

    YanıtlaSil
  8. Türkiyede olsa hankonun hemen sahtesini yaparlar.Hatta sahte hanko satıcıları,hanko dolandırıcıları filan olur.Hiç bir banka hankoya güvenmez burada:P

    Japon Balıklı herşeyin hayırlı olsun:))

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Hahaha amin:) Ne güzel birşeymiş bu böyle, ben de her ders, ders defterine imza atıp durmaktan bıktım valla...

    YanıtlaSil
  10. hayirli olsun sekerim yeni hankon.Cok ilginc bir sistemmis sayende ogrendik saol sekerim bizi bilgilendiriyorsun ;)

    YanıtlaSil
  11. heheheh adın süpermiş :)))

    YanıtlaSil
  12. Bende bir hanko edinebilir miyim mesela..ofiste cok işime yarar..görüldü..şrak birde hanko..initilallar yerine...

    Haa birde serpil sormuş..ya çalınırsa..

    YanıtlaSil
  13. hehehehehe seriguru seriguruuu:))):)))

    YanıtlaSil
  14. Nonicim

    Ablam benden once geldi buraya.zaten benim hikayemde onun yuzunden basladi :)Onun hayaliydi :)
    Evet evet bekliyorum ne zamana musait olursan :)

    Marjocum

    hehehe yaptiralim sana da :) bende basiyorum her yere :) baligin elleri dahil :) bu benimdir hesabii :)
    sagol canim


    Haydins

    Canim hemen sordum.Calinma veya kaybolma durumunda herhangi bir risk yok.Cunku zaten heryerde satiliyor.Kendi adina ozel yapim olanlar,devlete kayitli olanlar zaten yaninda ozel bir kimlikle kullaniliyor.Olaki calindi hemen bankaya telefon acip (ayni kredi karti,bankamatik gibi) hankom calinmistir bilgisi veriyorsun.Daha sonra yeni hanko kaydi yaptiriyorsun.


    Hilalland
    tesekkur ederim

    Marjocum
    Cok kizdim coook :))) yok daha azcik daha zamani var hele bi Tanyasum dogursun biraz alistirsin bizi :D saka bir yana surpriz olmazsa daha var zaman :)


    Muge Hestbaek
    Tamamdir :) yazmaya devam :) tesekkur ederim :)


    Hersheylercim

    hehehehe bende basiyorum :) zevkli bise


    Mihrace
    tesekkurler

    Oykucu
    hehehe dogru diyorsun :) burda yok oyle bir alan :)
    Tesekkur ederim

    Sevgiler

    Asli
    yaptiralim sana da bir hanko :) hemen

    kutsal hatun
    tesekkur ederim canim.Devam devam ogrenecek cook seyimiz var birbirimizden :D


    tugbatugba
    sussssss buz gibi sogurum senden :p:p:p:p


    Tanyasum

    yaptirayim canim benim ne yazsin? :)
    yazdim cevapladim :D


    vamos bien

    seni bulucam seren -seni tenhada bulucam --Kacccc bendeeeenn gemi diregiii :DDDDD

    YanıtlaSil
  15. Darısı ablamla benim başıma ama onlar buraya gelmiyorlar benim de sevgilimle USA'e gitme durumumuz yok ühüüüü :(

    YanıtlaSil
  16. Simdi merak ettim, benim kizlarin adi "Halenur Bilge ve Işık Zeynep" simdi onlarin adi japonca nasil birsey olur? Senin kisacik ve guzelim adin ne hale gelmis oyle yahuu...

    YanıtlaSil
  17. Simdi merak ettim, benim kizlarin adi "Halenur Bilge ve Işık Zeynep" simdi onlarin adi japonca nasil birsey olur? Senin kisacik ve guzelim adin ne hale gelmis oyle yahuu...

    YanıtlaSil
  18. Nonicim
    Amin canim amin.nasip neler olacagi belli olmaz.

    Hamarat Hanim

    Halenur Bilge -Harenuru Biruge
    Zeynep -Zeineppu

    Gibi bisi oluyor :D

    YanıtlaSil
  19. Efes'in tadını beğendi mi? :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül