12 Ağustos 2009 Çarşamba

Deprem

Bu sabah yatağa saat 4:30 gibi gittim.Ben hemen uyuyabilenlerden değilim.Henüz uyuyamamışken balkonumuza (klima borusu boşluğuna) serçe yuva yapmıştı.10 gün önce falan.Hiç gürültü yapmazlar sadecesabah 9 gibi tak tak tak yapıyorlar bizim alarmımız oldular.Balık 9 'da uyanıp işe gidiyor.
Yatağa gittikten bir süre sonra saat 5 'e gelirken gürültü yaptılar.Ben korkup sıçrayınca ,sesin ne olduğunu algılayamadım.Çünkü dışarıda deli gibi yağmur yağıyor hatta tayfun vardı.Balık kuşlar dedi korkma yat dedi.Tam yattım tekrar sallanmaya başladık,öyle bir an hayatımda hatırlamıyorum.Sanırım 20 saniye sürmüş bana 20 dakika geldi. İçeriden sesler geliyor,birşeyler yerlere düşüyor,kargalar sürü halinde bağırarak uçuyor,yağmur deli gibi yağıyor rüzgarın bile sesi değişmişti sanki.



Sallantı durduktan sonra bile bir süre kalkamadık yataktan.İyice emin olduktan sonra dışarı baktığımızda korku filmi gibiydi.Hava alacakaranlık,her yerde siren sesleri ,itfaiye ve ambulanslar bir yerlere gidiyorlar.


Ben hemen telefona koştum annemleri aramak için.Aradım hat düşmedi işte o an ben ağlamaya başladım :(



Hemen Sermoon'umla konuştuk o da hissetmiş, bize uzak oturmasına rağmen.Balığın telefonu çaldı annesi ,abisi aradılar.Herkes beni merak etmiş ne de olsa ben yabancıyım.Ben o sırada koltukta oturmuş ağlıyordum :(


Saat 6 ya kadar haberleri izledik.O sırada annem msn'ini açtı onunla konuştum rahatladım.Ardından artçılar oldu hafif ,hafif .O an neden bilmiyorum hemen bloga yazmak istedim ve yorumlarınızla beni yalnız bırakmadınız çoook teşekkür ederim.
Evimizde, çevremizde hiç hasar yok çoook şükür.Sadece bazı şeyler yere düşmüş,poşet çaylar,ses sistemi hoparlörleri vs.
Japonya genelinde ise otoban çökmüş,3,300 ev hasar görmüş (çatıdaki kiremitleri düşmüş),
100 kişiden fazla yaralı var ve bazı dükkanlar zarar görmüş.60 cm büyüklüğünde tsunami oldu.
Aslında benim yaşadığım bölge de çoooook büyük bir deprem bekleniyor.Önümüzdeki 30 yıl içinde olması muhtemel.
O zaman ölüm ve kayıplar çook daha fazla olacakmış.Şimdi ki küçük depremler büyük depremin tetikliyicisiymiş.Büyük depremle beraber çok büyük tsunami de bekleniyor.Allah sonumuzu hayır etsin ne diyelim.
Normalde depremlere alıştım,küçük olanlarına yani.Bu benim hissettiğim ilk büyük deprem.99 da Bursa'da idim ama uyuyordum hatta hasta olduğum için daha derin bir uykudaydım anlamadım.2007 de ablamı ziyarete geldiğimde Japonya'ya 7 küsürlük depremde de uyuyordum anlamadım.Bu yaşadığım 3. büyük deprem ama ilk uyanık olduğum o yüzden bu kadar etkilendim :(
Tekrar teşekkür ederim herkese
Fotoğrafları bugün evimin balkonundan çektim hiç dün tayfun varmış gibi duruyor mu??????

28 yorum:

  1. çok geçmiş olsun...zaten geçti gitti değil mi...

    YanıtlaSil
  2. serrose'cum geçmiş olsun tatlım, yüreğim ağzıma geldi okurken.. ben de büyük depremi yaşayanlardanım, ilk büyük depremimdi, o duyguyu hala hissedebiliyorum, yer altından çekiliyormuş gibi.. neyse neyse güzel şeyler düşünelim.. iyi olmana çok sevindim, önümüzdeki 30 senede Japonlar'ın depremi tahmin edip önceden bildirecek bir cihaz geliştireceklerine eminim ;) O olmasa bile kesin evlerin yıkılmaması, zararın en azda kalması için kendilerini daha da geliştirirler. 7 şiddetinde bir deprem yaşamak için açıkçası en güvenli yer Japonya, ya Türkiye'de olsa :/

    YanıtlaSil
  3. Canım çok geçmiş olsun!Allah kimseye yaşatmasın ya!

    YanıtlaSil
  4. Sergülcüm geçmiş olsun çok çok.17 Ağustos depremini bizzat Adapazarı'nda yaşamış biri olarak çok iyi anlıyorum seni.Ama şanslısın yaşadığın ülkenin altyapısı bu depremleri kaldırabiliyor.Ya İstanbul'da olacak olan.Yaklaşık bunun kadar ama kayıplar böyle kiremit düşmesi gibi olmayacak.Düşünmek bile istemiyorum.Tekrar geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  5. Ay çok geçmişler olsun canım, biz ailemizden 4 kişiyi kaybettik Allah kimselere yaşatmasın :(

    YanıtlaSil
  6. Canımm çok büyük geçmiş olsun. Allah kimseye yaşatmasın , can kaybı olmasın. Korkuyla izledim haberleri. Dilerim hep hafif geçer.

    YanıtlaSil
  7. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    YanıtlaSil
  8. yazını çok geç gördüm..o yüzden yorumum da geç kaldı..
    depremle uykudan uyanmak çok korkunç bişey. 17 ağustos depreminde ben öyle olmuştum. şimdi seni okuyunca o günlere gittim. Allah'ım hiçbirimizi korkutmasın. Korusun Rabbim hepimizi...

    YanıtlaSil
  9. Büyük geçmiş olsun. TVde deprem haberini görünce aklıma hemen siz geldiniz. 99 da Gölcük'te depremi yaşamıştım. Sizi çok iyi anlıyorum. Ama japonya'da daha emin ellerdesiniz. sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. geçmiş olsun canım dün haberleri izlerken aklıma sen geldin hep.

    YanıtlaSil
  11. Çok büyük geçmişler olsun, Allah tekrarından korusun...

    YanıtlaSil
  12. Çok geçmiş olsun.gerçekten uykudan uyanmak daha kötü oluyor.İnşallah hep hafif geçer...

    YanıtlaSil
  13. gülüm yaaa, çok büyük geçmiş olsun :(

    YanıtlaSil
  14. çok geçmiş olsun.
    bende çok korkuyorum depremden:(

    YanıtlaSil
  15. SENİ ÇOK İYİ ANLIYORUM OKURKEN SANKİ BEN YAŞAMIŞIM GİBİ OLDUM ALLAHIM SENİN VE HEPİMİZİN YARDIMCISI OLSUN

    YanıtlaSil
  16. Tekrar çok geçmiş olsun canım bende 99 depremini Avcılarda yaşadım binanın gelelinde birşey yok ama cam eşyalarımızın çoğu tuz buz olmuştu Ama Allaha şükürler olsun ki canımız sağ Allah kimseye böyle bişey tekrar yaşatmasın
    Öpüyorum seniii
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. canım ya çoook çoook geçmiş olsun.. 99 senesindeki kasım depremini ben de 7 . kattaki işyerimde hissetmiştim. tarif edilemez bir panikti gerçekten. allah kimseye yaşatmasın

    YanıtlaSil
  18. Canım çok geçmiş olsun.Çok korkunç birşey.Allah kimseye yaşatmasın inşaallah.

    YanıtlaSil
  19. canımm.hasar olmamasına sevindim.doğal afetlere elden bir şey gelememsi çok kötü.önlem almaktan başka çare yok,o da korkuyu engellemiyo tabi.kendine dikkat et canım.tekrar geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  20. güvenli bir yerdesin serrosecim, hiç korkma. İyiki ev de yalnız değilmişsin, daha çok korkardın. Çok geçmiş olsun tekrar.

    YanıtlaSil
  21. ahh kuzummm sen çok mu korktun!!!
    sen esas türkiyede kork depremden,japonyada binalar en azından ona göre tasarlanmış.canım
    çok geçmiş olsun,ama 30 seneye kadar lütfen memlekete dön:)))

    YanıtlaSil
  22. Çok geçmiş olsun:((
    Aynı büyüklükte depremleri Türkiye'de göstermesin,halimizi bi de o zaman düşün...Siz yine iyi durumdasınız..
    Neyse bi daha yaşamazsınız umarım böyle büyüklükte bir şey,tekrar çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  23. Geçmiş olsun. Ben Ankarada çok da büyük olmayan bir deprem hissetmiştim de aklım başımdan gitmişti... Allah daha büyüğünden korusun hepimizi.

    YanıtlaSil
  24. Canim cok cok gecmis olsun, korkunu tahmin edebiliyorum... 99 depreminin gobegindeydim bende ve nasil bir sey oldugunu yasmayan anlamaz !!! Cok cok gecmis olsun Serrosecum...

    YanıtlaSil
  25. geçmiş olsun bende 17 ağustosu hala unutamayanlardanım tatilde iken antalyadada bir sarsıntı oldu hissettim hemen yüzüm beyazlıyor böyle durumlarda

    YanıtlaSil
  26. serrosem bu postunu yeni gördüm. eyvah dedim yine mi deprem olmuş japonya'da dedim. bir yandan internetteki haberlere bakarken tarihe bakmayi akil ettim, allahtan.
    sonra zaten tatilde olduğunuz aklıma geldi. nasreddin hoca misali önce kaybettim, sonra buldum. hazır gelmişken ananen bir okuyup üflesin sizi. iyi tatiller...

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül