22 Eylül 2008 Pazartesi

Mahatma Gandhi`nin duasi

Tanrım!
Güçlülerin yüzüne gerçeği söylemek için
ve zayıfların alkışını ve sevgisini kazanmak için
ve yalan söylememek için bana yardım et.
Eğer bana para verirsen mutluluğumu alma
ve eğer bana güçler verirsen muhakeme yeteneğimi çıkarma.
Eğer başarı verirsen alçak gönüllüğü çıkarma.
Eğer bana alçak gönüllüğü verirsen saygınlığımı çıkarma.
Görünenin diğer yüzünü tanımama yardım et.
Benim düşüncelerime katılmıyor diye bana karşı olanları hainlikle suçlayarak,
onların karşısında suçlu duruma düşmeme izin verme.
Kendimi sever gibi diğerlerini de sevmeyi
ve diğerlerini yargılıyormuş gibi kendimi de yargılamayı öğret bana.
Başarılı olduğum zaman sarhoşluğuma izin verme.
Ne de başarısız olursam olayım, umutsuzluğa düşmeme izin verme.
Daha ziyade, başarısızlığı başarının öncesindeki bir deneme olduğunu hatırlamamı sağla.
Hoşgörünün, güçlerin en büyüğü olduğunu
ve intikam arzusunun zayıflığın ilk görünüşü olduğunu öğret bana.
Eğer paradan yoksun bırakırsan, bana umudu bırak.
Ve eğer beni başarıdan yoksun bırakırsan,
başarısızlığı yenebilmek için irade gücünü bırak bana .
Eğer beni sağlık bağışından yoksun bırakırsan, inancın lütfunu bana bırak.
Eğer insanlara zarar verirsem, özür dileme gücünü ver bana .
Ve eğer insanlar bana zarar verirse, affetme ve merhamet gücünü ver bana.
Tanrım! Eğer ben seni unutursam sen beni unutma."

Mahatma Gandhi


Hayatini anlatan bir kitap okumustum cok etkilenmistim.Ve bu duasi hayatin ozeti gibime gelir hep.
Hepimizin dualari kabul olur insallah.

Fotografi yatak odamdan cektim sabaha karsi 5 siralariydi.Kameram yeteri kadar guzel yansitamamis ama bir kere daha inandim Allah`a ve onun mukemmel bir gucle dunyayi yarattigina.

Serrose

11 yorum:

  1. Süper. Bende de rahiplerin duası var çok güzel bu tarz. Kopyaladım bunu pcme sağol canım.

    YanıtlaSil
  2. Mahatma Gandi nin hayatı hep çekici gelmiştir bana. İndira Gandi hiçbir bağı olmamamsına karşın , ondan etkilenip bu soyadı almıştır. Manzara süper. Uzakta görünen mavilik denizmi?*

    YanıtlaSil
  3. Doğruyu söylemek gerekirse resimde çok birşeyi seçemedim...

    YanıtlaSil
  4. Cwcim :)

    begenmene sevindim :)


    Lale ablacim foto kafalari karistirmis o mavilik hatta lacivertlik gokyuzu hayatimda ilk defa cok koyu lacivert bir gokyuzu gordugumden cok etkilendim :)

    Bir hayat dolusu
    kusura bakma makinem prof degil ben de usta fotografci degilim.Fotografta gokyuzu bulutlar isiklar ve komsu binalar var benim ilgimi ceken orada lacivert gokyuzuydu :( yansitamamisim :)

    YanıtlaSil
  5. Evet siz söyleyince tekrar baktım. Bu sefer zihnimde daha çok canlandı.
    İlk başta denize benzettim ama denizin öyle bir renk verebilmesi için yakamoz aradım.

    Ama şimdi daha farklı gözüküyor.

    YanıtlaSil
  6. Ben bunu okumamıştım daha önce içime nasıl huzur verdin bilemezsin. Tüm dilekleri senin için diliyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. süper bi dua çok begendim

    YanıtlaSil
  8. Hayatımın belirli dönemlerinde sürekli açıp ve tekrar tekrar okuduğum bir dua. İnsanlığımı hatırlatıyor bana.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül