31 Temmuz 2011 Pazar

Çamdan Gelin

 6  5 yaşından hayal meyal bir an hatırlıyorum.Ananemin annesi bizim evde 'çamdan gelin' diye şarkı söylüyor ve çamdan gelin büyük bir sini(büyük tepsi) içerisinde dönüyor.Büyülenmiştim.
Bu anımı ananeme anlattığımda ben yaparım sana dedi.Çam ağacı dalları,artk kumaşlar yeter bize dedi.Teyzemin yazlığından dalları getirdik.Ananem kumaşlar buldu ve ta daaa çamdan gelin hazır oldu.


Her şeyini ananem yaptı.Kaşını gözünü boyarken çok eğlendi.Hem söylendi hem eğlendi :)

İşte karşınızda video hafızamdaki görüntüden 2 şey farklı gelini oynatan ananem ve ben artık 26 yaşındayım.20 sene geçmiş :)




Gördüğünüz gibi biz çok eğlendik. Bu kadar sık Türkiye'ye gelme amacım ananemle olabildiğince çok vakit geçirip,anı biriktirmek. Bugün torunlarıma anlatabileceğim bir gün oldu. Siz izledikten sonra belki bizim kadar eğlenmeyeceksiniz ama en azından herkes kendi ananesini düşünecek.

27 yorum:

  1. Allah anneanneciğine uzun ömürler versin. Benim için de öp onun ellerinden.

    YanıtlaSil
  2. ne güzel kültürümüz var bizim..ne güzel hikayeler..
    Allah uzun ömürler versin anneannene (herkesinkine).Yerleri çok farklı

    YanıtlaSil
  3. merhaba
    ne güzel bir ananen var yaa imrendim benimkini kaybedeli çok oldu:(
    çamdan gelinde çok güzelmiş ama
    siizn kadar değil belki ama gerçekten eğlendim videoyu izlerken bende güldüm
    sağlıklı uzun ömrü olsun inş ellerinden öperim ananenin

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım ben buna,kültürümüze ait ilk defa duyduğum birşey...
    Paylaşım için teşekkür ederdim.
    Başta anneannen olmak üzere hepsinin ellerinden öperim.Benim anneannem erken vefat etti,hayatta olmayanlara rahmet dilerim.

    YanıtlaSil
  5. ayy ne güzel eğlenmişsiniz ananende hiç yaşlı insanlar gibi değil gayet kafa dengi,ve şeker bi kadın çok sevdim valla insan hiç sıkılmaz yanında

    YanıtlaSil
  6. Harika bir şey yapmışsın güzelim benim! Emin ol sizin kadar ananen de dugulanmış ve eğlenmiştir :) Arşivlik bunlar gerçekten. Nelerimiz var unutulan ve hele bizim hiç bilmediğimiz :) Ananene Allah uzun, sağlıklı ömürler versin, öperim güzel yanaklarından :)

    YanıtlaSil
  7. uzun, sağlık bir ömür ve çok güzel anılar dilerim hep böyle mutlulukla anılacak...

    YanıtlaSil
  8. Duygulandim desem anlarsin di mi beni.. Anneannem, dedem cok ozledim...

    YanıtlaSil
  9. Okurken ve izlerken gözlerim doldu. Ne kadar güzel bir anı koymuşsunuz rafa. Allah onlara uzun ömür ve sağlık versin. Başımızdan eksik etmesin.Bende ananeme çok düşkünüm.İzlerken eğlencenize ortak oldum, Çamdan Geline de hayran oldum :) Çok keyifliydi.. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. Sergülcüm,
    masallah anneannecigine!! gözlerim doldu, çok duygulandim ben nedense! Allah büyüklerimizi basimizdan eksik etmesin!

    YanıtlaSil
  11. Maaşallah ananeye! Bu ne güzel bir şeymiş, hiç duymamıştım, benim ananem bilmediğinden demek ki :)) Ve çok güzel bir hatıra olmuş :)

    YanıtlaSil
  12. ne güzel bir bebekmiş o öyle, ben de denemek istiyorum ilk fırsatta. annannen de çok tatlı, maşallah. allah sağlıklı uzun ömürler versin.

    YanıtlaSil
  13. süper bir şey bu! :) bir gün anaokulu öğretmeni olduğumda kesinlikle yaptıracağım bunu çok hoşuma gitti :) heeep böyle kahkahalarla geçsin ömrünüz :) Maşallah ananenize, ellerinden öpün benim içinde :)

    YanıtlaSil
  14. Anneanemi hayal mayal hatırlıyorum...ama seninki hayalimde ki gibi bi anneanne..çok tatlı. Allah sağlık versin.İnan senin kadar eğlendim..ilk defa böyle bir şeye rastlıyorum.çok güzel ...çoook.

    YanıtlaSil
  15. Allah uzuuunn,sağlıklı ve hep böyle neşeli bir ömür sersin ananenize ve size.

    NAZLI

    YanıtlaSil
  16. sergul, ananen biz ordayken yapsaydi bunu görmeyi cok isterdim. ama kadin hakli ben onun yanina ugramadim. giderken "sen benim evi begenmedin" dedi icime oturdu valla. onu yanaklarindan öp benim icin <3

    YanıtlaSil
  17. anneanneye de çamdan geline de bayıldım:)

    YanıtlaSil
  18. ama ben ona ölürümm...
    allah uzun ömür versin inşallah
    benimki de hayatta, her gittiğimde ananee hadi onu anlat ananee hadi bunu anlat diye başında beklerim :))

    o kadar kuvvetli hafızası var kii, ilkokulda okuduğu 6 kıtalık şiiri bile hala hadi dediğinde teklemeden okur :)))

    YanıtlaSil
  19. Sitenizle bugün tanışma fırsatım oldu oda maskin tabe merakım sayesinde.Açıkçası daha sitenizi pek gezme fırsatım olmadı(yeni tanıştığım için)ama bu video benimde çok hoşuma gitti ananem aklıma geldi ve bu görüntülerle birlikte bende çok eğlendim.Ananenize allah sağlıklı ömür versin ne varsa eskilerde var.

    YanıtlaSil
  20. Maşşşaaallah anneanneye çok tatlı. Allah sağlıklı uzun ömürler versin hepinize inşallah. İleride kendi torunlarında seni bu kadar sevsin dilerim :)

    YanıtlaSil
  21. çok tatlısınız yaaa:)annemde bize yapardı bu çam bebeklerden babaannemin oraya köye gittiğimizde ve aynen böleee tepside oynatırdı ama sizinki pek şık gelinliğide var:)ne çok severdim halada severim ama buralarda çam yok gibi yapmıyoruz:)neyse çok güzel ve beni taaaa 20 küsur yıl önceye götürdün sağol canım:)

    YanıtlaSil
  22. çok güzeldi ama ben böyle şeyleri izleyince neden gözlerim doluyor.

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  23. oy canım ya.senden çok kendisi eğlenmiş.

    YanıtlaSil
  24. çok tatlı allah uzun ömürler versin

    YanıtlaSil
  25. Allah ananene uzuuuun ve sağlıklı ömür nasip etsin inşallah...çok güzel yaptığı ve çok şanslısın inan.ilerde çocuklarına anlatabilecek çok şeyin var...çünkü böyle güzel bi kültürün var..valla bayıldım..selamlar sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Benim içinde onun elinden öp. Çok tatlı,Allah uzuuuuuun ve sağlıklı ömür nasip eder inşallah. Çok ama çok tatlı birisin :) <3

    YanıtlaSil
  27. Benim içinde onun elinden öp. Çok tatlı,Allah uzuuuuuun ve sağlıklı ömür nasip eder inşallah. Çok ama çok tatlı birisin :) <3

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül