7 Kasım 2015 Cumartesi

Efsun'un 6 Ay Kınası


Öncelikle internette bu konu üzerine fazla bir açıklama bulamadım. Kız bebeklerine neden 6 ay kınası yakılır, pek emin değilim ama içimden geçen niyet sağlıklı, huzurlu, mutlu, bereketli bir ömrü olsun inşallah.

Kına günü fotoğraf paylaşınca anladım ki bilmeyen ya da yapılmayan bölge çokmuş. Ege'de daha yaygın bir gelenekmiş sanırım. Biz 3 kız kardeşiz bir tek ablama yapılmış 6 ay kınası. Yani 30  yıl önce de vardı bu gelenek.

Tabii önceden bebeğe bindallı giydirmek yokmuş. Ben pek istemesem de annem çok istediği için onu kırmamak adına aldık bindallıyı. Yoksa ben kendi kına gecemde bile giymedim :)
Kına gecesi videomu izlediniz mi? buraya tık tık 

Benim niyetim Yoshi gelmeden önce kınayı yapmaktı ama Yoshi ben de bulunmak istiyorum deyince, onu bekledik.
Eş, dost ve akrabalarla kendi aramızda minik bir kutlama yaptık.


Efsun'un kınaannesi teyzem oldu. Gerçekten kına yaktık :) Minicik ellere, minicik kınalar :)




Gelenlere günün hatırası olarak lavanta keseleri dağıttık. Efsun'un doğumunda, Japonya'da da dağıtmıştık. Bence çok kullanışlı ve güzel bir anı armağanı. Çekmecelerde uzun süre kalıyor kokusu. Hem doğumda hem de kınada dağıttığımız lavantalar sevgili Didem'in hediyesi.
Sitesi : http://www.dideminhayalatolyesi.com
Facebook Sayfası için buraya tık tık 
Ve instagram:  @dideminhayalatolyesi 

Bir kere daha çok teşekkür ederim Didem ellerine sağlık!



Türkiye'de olduğumuz süre içerisinde bizi sevip, sayan ve kızımızı tebrik için bizi ziyarete gelen herkese çok teşekkür ederiz. İnsan böyle anlarda anlıyor ne kadar sevildiğini!

Ve böyle gönül bağları insanın içinden geliyor onu anladım. Akrabadan beklediğin ilgiyi hayat boyu bir kere bile yüzyüze gelmediğin insandan görebiliyorsun. En çok buna şaşırıp, en çok buna sevindim :)
İlk çocuğum, annemin ilk torunu bazı 'akrabalar' tarafından tebrik edilmeye layık görülmedi :)
İşte tam da bu yüzden iyi ki varsınız yol arkadaşlarım. Hayatın başka yönlerini görmeme sebep olduğunuz için teşekkürler.


Eee günün videosu olmasın mı?

14 yorum:

  1. Oncellikle koskocamaaann bi maşallah diyeyim �� nedwnse Efsun la ilgili bisy izledigimde vewya okudugumda cok asiri duygulaniyorum neredeyse kendi kizim kadar seviyorum ayparcasi gibi gulec maşallah Rabbim nice guzel gunlerini gelin kinasini mezuniyet kinasinida gostersin inşallah hayirli yazilar yazsin dogru yoldan sasirtmasin ve en onemlisi Allah merhametli insanlarla karsilastirsin. Sizi cok seviyor ve kizimla opuyoruz ������

    YanıtlaSil
  2. Sonunda bir dokundurmuşsun ama üzülme önemli olan en sevdiklerinin yanında olması, akraba çok da önemli değil. Ve Efsun eline aldığın kitap hiç düşmesin güzel melez.

    YanıtlaSil
  3. gözlerim doldu izlerken,hayırlı ve uzun bir ömrü olsun,sana hayırlı evlat olsun inşallah efsuncuk,tombik yanacıklarından öperim

    YanıtlaSil
  4. Yaa sergül abla efsun çok şeker seni 3 yıldır takip ediyorum cevap verirsen cok sevinirim

    YanıtlaSil
  5. efsuna kocaman bir maşallah allahım nazarlardan korusun onu ve hepinizi çok ama çok severek takip ediyorum sizi bayılıyorum nasıl da seçmiş kitabı annesinin kızı okumayı çok seviceği daha şimdiden belli geleceğide bahtıda herşeyi güzel olsun hayırlı olsun inşallah

    YanıtlaSil
  6. Maşallah güzel kızımıza ne de yakışmış bindallı çok da iyi olmuş yaptığınız böyle anılar hiç unutulmuyor:)

    YanıtlaSil
  7. Maşaallah minik hanıma :) Kitap seçeceğine emindim resmen :D

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. kina zamani efsunun kitabi secme geleneyi nedir?

    YanıtlaSil
  10. Allah, mutlu bir ömür versin :)

    YanıtlaSil
  11. Biz de 6 ay kınası geleneği yoktur ama diş buğdayı olduğu zaman seçtirirler bebeğe ileride ne olacak diye :) Maşallah çok güzel bir anı, sağlıklı, hayırlı bir evlat olsun Efsun inşallah.

    YanıtlaSil
  12. Masallah efsun cok tatli olmus

    YanıtlaSil
  13. Masallah efsun cok tatli olmus

    YanıtlaSil
  14. Masallah efsun cok tatli olmus

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül