19 Şubat 2010 Cuma

Aşçı ile Evli Olmak

Ben Japonya'ya gelmeden önce yemek yapmayı bilmezdim.Hem gerek yoktu hem de mutfak hiç boş olmazdı-fırsat bulamazdım yani.Bulaşıktan bulaşığa girerdim.

Burda yalnız yaşamaya başlayınca iş başa düştü.Yemek blogları sağolsun baka baka öğrendim :) fena değilmişim yahu :)




Bizim evde haftanın çoğu günü Yoshi yapar yemekleri.Eski mesleği aşçılık -İtalyan-Fransız ve Japon mutfağı üzerine.Bel fıtığı dolayısı ile bırakmış mesleğini.Şimdi telefon şirketinde müdür. Yoshi'nin yaptığı işler ayrı bir post konusu.Çok karmaşık-klasik japonlar gibi değil.Burda meslek değiştirmek çok görünen bir olay değil.


Yoshi benim zevkimi bildiği için klasik Japon yemeklerini bana göre değiştiriyor.Yani ben Yoshi'nin yaptığı her yemeği yiyebiliyorum ama dışarıda aynı yemeği yiyemiyorum :(





En favori yemeğim domatesli spagetti,Çin pilavı mmm karnım acıktı.





Ben yemek yapmayı bilmediğim için çok alay konusu edilirdim çocukluğumdan beri.Kızım öğrensene kocan yemek ister diyenlere 'ben aşçıyla evlencem o yapcak yemekleri derdim.'Ben Yoshi'nin eski aşçı olduğunu nikahtan sonra öğrendim.Bin kere söyledim diye gerçek oldu belki de :)






Yemekleri yapması süper birşey hiiiç şikayetim yok.Lezzeti -tadı -tuzu -görüntüsü missss
Amma velakin
O yemek yaptıktan sonra mutfak çook batıyor :)








Artistik hareketlerle yaptığı için ve altında elemanları temizlediği için öyle alışmış.
Yani hem temiz hem dağınık çalışıyor.







Siz sosla spagettiyi nasıl karıştırırsınız? Benim kocam atıp atıp tutuyor :) Tutamadıkları tavanda ,halıda ,duvarda :)
Tutamadıkları derken saçtığını düşünmeyin -sıçrayan sos oluyor genelde :)











Onca temizlik zorunluluğuna rağmen hergün yerimmm ben yaa bu spagettiyi :)









Malzemeler
-spagetti
-doğranmış domates
-2 diş sarımsak
-mantar (tercihe bağlı)
-rendelenmiş kaşar peyniri (tercihe bağlı )
-zeytin yağı
----bu spagettinin içinde hiç bir özel malzeme yok -her nedense ben de sermoon da aynı lezzette yapamıyoruz.
İşte burada balığın el lezzeti devreye giriyor.
Yapılışı
Zeytinyağı ve ince ince dilimlenmiş sarımsakları azıcık çevirin tavada.
üzerine mantarı ekleyin.2- 3 dakika pişirdikten sonra domatesleri ekleyin.
Biraz su ilave edin.
Ve 5-10 dk pişirin
Sos hazır olunca kısık ateşte bekletin.

Spagettiyi ekleyin karıştırın - Üzerine peyniri ekleyin karıştırın.
Ve son olarak üzerine ince ince doğranmış taze soğan ekleyin
Mmmmmmmmmmmmmmmmmm
Acıktım ben yahu :)
Denerseniz ses verin :)
Afiyet olsun!









26 yorum:

  1. ben makarnayı kolay yemek görenlerden değilim
    benim için iyi haşlanmış olması iyi sos hazırlanması çok önemli
    sözün özü ben de bu yemekte istiyorum :)
    japonyaya bile gelebilirim bu makarna için ama mutfağı temizletmezsen :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel olmuş o makarna öyle!! yarın ben de makarna yapacağım bu tariften:D

    YanıtlaSil
  3. Mmm cok nefis gorunuyor...
    Benim esim de mutfakta pek becerikli ama sonrasinda mutfak batiyor biraz, o ayri konu:))) Ama ben raziyim,benden daha iyi yemek yapiyor:) Sansli miyiz ne!!!

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor, deneyeceğimdir ^^

    Yemek yapan bir koca fikri de kulağa müthiş geliyor. Tüm mutfak kaçkınları senin kadar şanslı olsa keşke :)

    YanıtlaSil
  5. harika bi tevafuk bu! ben hayran hayran bakıyorum burdan! :) ben omleti bile çeviremezken o patır patır spagettiyi çeviriyor helal olsunnnnnnnnnn!

    YanıtlaSil
  6. benim de annemler hep bana aynı şeyi söylüyor,bilseydim bende hep aşçı koca bulucam ben derdim :)) ağzım sulandı ama yaaa :)

    YanıtlaSil
  7. AÇ da değilim ama canım çekti! BEnim eşim de çok güzel yemek yapar ve ben tanıştığımızda makarnayı zor haşlardım. Şimdi bana yemek yapmayı öğretti ama kendisi yemek yapmayı bıraktı!!

    Ama 12-13 yaşından ber yatılı okumuş kendi yemeğini kendi yapmış, kıyamam ki zaten kuzuma yemek yaptırmaya...

    YanıtlaSil
  8. mis gibi yemekler yapılıyor işte, mutfağın kirlenmesine şikayet etmemek gerek diyorum :) benim şu anki evimde ev arkadaşlarım sağolsun her yerde yemek parçaçcıkları olmakla beraber, lezzetli olan hiç birşey yok :) Acıktım ben de :D

    YanıtlaSil
  9. :) benim nişanlım da eski aşçı :)
    muhteşem yemekler yapıyor ama aynı şekilde aşırı rahat çalışıyor mutfakta, o havaya atmaları da meşhur...sonrası da bana kalıyor temizlik işi :)
    o yemek yaparken bir yandan silmek lazım :)

    YanıtlaSil
  10. Her eve lazım bir tane Yoshiki enişte :) Yaptığı spagettiyi yapmayı deniyeceğim bu akşam bakalım nasıl olacak ?

    YanıtlaSil
  11. hihihihi, ben yemek yaptığımda mutfak daha bi felaket oluveriyor. acaba önceki hayatımda şef aşçı mıydım?
    böcüüm"gene mutfagin irzina gecmissin hayatim, tebrikler" diyo her seferinde ama olsun, yetenegim ortaya biraz daginik cikiyor ne yapalim :P

    YanıtlaSil
  12. Beyler niyeyse yemek yaparken yanındakilere hava atmaya bayılıyor :) Ama bu arada yemekler havaya uçuyo haberleri yok :)))

    Bence siz biranönce çeşitli yemekleri yapmaya alışın, eşinizde mutfağı temizlesin bakalım nasıl oluyomuş :)

    YanıtlaSil
  13. olsada yesekkk ozledim yahuuuu

    YanıtlaSil
  14. olsada yesekkk ozledim yahuuuu

    YanıtlaSil
  15. Valla şekercim çok şanslısın ne diyim!Nazar değmesin!Ne güzel bir şey böyle aşçı bir kocaya sahip olmak!
    Ayrıca makarna da enfes gözüküyor yaaa!

    YanıtlaSil
  16. Şİmdi nankörlük yok serrosum..Balığım herşeyi yapıyor...sende temizleyiver...ben deneyemem benim diyette makarna yok..bittim burda bakarken fotolara..hamile kadına olacak iş değil he...

    YanıtlaSil
  17. nasıl da canım çekti hemen deneyeceğim süperrrr

    YanıtlaSil
  18. mutlaka denemem lazim! ben de çok aciktim... ve o sözü keske ben de bin kere söyleseymisim:) gerci mutfagi darmadagin etmek sanirim her erkek ascinin uzmanlik alanina giriyor:)

    YanıtlaSil
  19. mutlaka denemem lazim! ben de çok aciktim... ve o sözü keske ben de bin kere söyleseymisim:) gerci mutfagi darmadagin etmek sanirim her erkek ascinin uzmanlik alanina giriyor:)

    YanıtlaSil
  20. Ah ne sanslisin. Ben de hep guzel yemekler yapan bir koca hayal etmistim ama benim esim sagolsun tencereyi masaya gotururken bile elini yakiyor.Bekarken super yemek yapiyormus da evlilik onu koreltmis boyle de bir iddiasi var.Spagetti super gorunuyor valla bi ara denerim kesin:)

    YanıtlaSil
  21. çok şanslısın yaaaa yemek yapmak zevkli de ne yapacağını düşünmek değil

    YanıtlaSil
  22. bu akşam spagetti yapacağımmm

    YanıtlaSil
  23. çok güzel görünüyor en kısa zamanda denicem eşininki gibi olmaz ama inşallah benim kuzu beğenir

    YanıtlaSil
  24. merak ettim nasıl artistik hareket yaptığını vallahi ::) yemek yaparken bir video çeksende yüklesen bea Sergül kardeş enişte kızmasa tabi :)

    YanıtlaSil
  25. Şimdi denedik sarımsak almayı unutmuşuz ama mükemmel görünüyor, yemek için sabırsızlanıyoruz :')

    YanıtlaSil
  26. selam benm eşimde aşcı mutfakta bizde hiç anlaşamıyoruz onun mutfağa girmesini hiç istemiyorum cok güzel yemekler yapıyor ama dediğiniz gibi sovlu yemek yapmaya alıştıkları için soslar duvarlara fln sıcrıyor onları görünce benmde kan beynimi sıcrıor bu yüzden hiç girmesini istemiyorum ben yemek yapmayı cok sevdiğimden tarifleride bir türlü tutturamıyoruz oo böle olcak diyo ben hayır böylee diyorum .. bence aşcı ile evlenmek hiçte öle sanıldığı gibi kolay değil..:) :) ama bazende işe yapamıyor değil hastalıkta kalabalıkta 5dk herşeyi hazırlayı veriyorlar.. :D

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül