3 Aralık 2014 Çarşamba

Shirakawa-go

Annem Japonya'ya geldiğinde tek amacımız bolca gezmekti ve sanırım bunu gerçekleştirdik. Çünkü son zamanlarda annem ben artık gelmesem falan demeye başlamıştı :) Unesco Dünya Mirasları Listesi'ndeki Shirakawa-go  da planlarımız arasındaydı. Kendi arabamızla gitmek yerine otobüs turu ile gitmeyi tercih ettik.
Nagoya istasyonu önünde toplandık ve otobüslere dağıtıldık.

Bizim turumuz Takayama ve Shirakawa-go'yu kapsıyordu. Bugün direkt son duraktan başlayacağız ama sonra geri döneriz.

Otobüse yerleştik. Ben önce annemin yanına otursam da, sonrasında Yoshi'nin yanına gidip sızdım :)

Görece güneşli Nagoya'dan yola çıktık ve yaklaştıkça yollarda kar görmeye başladık.

Ve mutlu son Shiraka-go'ya ulaştık. Shirakawa-go'nun içinden büyük bir nehir geçiyor. Uzun bir asma köprü ile karşılaştık varır varmaz. Otobüsler bizi şehrin diğer tarafında bıraktı. Biz de hemen köprüye koştuk. Tam o anda deli gibi kar yağmaya başladı ve donduk! Kalın giyinmiş ve ceplerimizde ısıtıcı kömür olmasına rağmen d-o-n-d-u-k!!!

Ama her şey bu manzara içindi :)

Kar zaman zaman dursa da genel olarak bizi zor durumda bıraktı. Bu yüzden biraz tepede kalan müze gibi bir yer vardı. Oraya gitmemeyi tercih ettik.
 Şehrin ortasında kar kütlesinden mini mağara yapmışlar. Buzdan otel gibiydi içi. Ve inanır mısınız sıcaktı. Girişine de fotoğraf çekilelim diye böyle bir atraksiyon yapmışlar. Anne- kız pozumuzu verdik. Kameram yüzünden hamile gibi çıkmışım.

Mini mağaranın tepesine de çıkabiliyorsunuz. Yukarıda sol tarafta bulunan evi cafe haline getirmişler. Zaten çoğu pansiyon, otel ve cafe olarak işletiliyor. Ama konaklama çok pahalı ne yazık ki :(
  Yukarıda görülen cafeye gittik. Her yere fincanlar asmışlar. Müşteri kendi seçiyor fincanını. Çooook güzellerdi. Resmen dibimiz düştü.

Dönme saatimiz yaklaştığında hava kararmış ve aydınlatmalar başlamıştı. Soldaki ev bizim gittiğimiz cafe. Gece gözüyle bir başka oluyor değil mi?

Ve benim bayıldığım soldaki ev. Burası da cafe olarak düzenlenmiş ve bir cephesi sadece pencere. Çok istedik gitmeyi ama menüsünde sadece kahve vardı. Üçümüz de kahvesever olmadığımız için giremedik.

O günden aklımızda kalan sadece 'çok soğuk' oldu. Hava şartları yüzünden pek gezemedik. Bunun da etkisiyle bizim pek favorimiz olamadı. Yoshi de ben de Gokayama'yı daha çok beğendiğimize karar verdik. Ama tabii bir daha gidip görmeli!

O günden bir de videomuz var. İyi seyirler

Gokayama yazım için buraya tık tık

1. Sayende video ile gezmiş kadar olduk. ^^

Dango pirinç unundan yapılan bir top tatlı. Baya duydum ama tadı hakkında bilgim yok. Onunla ilgili bir video hazırlayabilir isen çok güzel olur. ^^

Fincanları gösterirken One Piece takvimi farkettim. Ah dedim ahhh. :)

Oradaki cafede eski siyah beyaz fotoğraflar vardı. Öylesine konmuş fotoğraflarmıydı yoksa belli bir şeyleri ifade ediyormuydu?

1. Videolarin amaci bu ne mutlu bana :)

Videoda dango geciyor sanirim hatirlamiyorum uzun sure olunca ama siz de eskisi kadar takipte degilsiniz cunku gecen hafta dango yazisi ve videosu ekledim ;)

Fotograflar hakkinda bir sey hatirlamiyorum inanin

2. Evlere bayıldım manzara ise süper

3. Japonyayi seviyordum zaten sayende daha cok sevmeye ve gorme istegim artmaya basladi...
    videolarin resimlerin vede yazilarinla bizi gezmelere goturdugun icin sagol sergul...

1. ben tesekkur ederim yol arkadasliginiz icin :)

4. Bu evler bi harika. Ne kadar karakterli ve kendine özgüler. Umarım oraları görmek bizlere de nasip olur. Sevgiler

1. evet cok hos bir ortami var :) insallah nasip olur sevgiler

5. zaten takıp etmıstık *-*
    sımdı dah abı hosoldu *-*

6. Masal gibi sanki... sayende biz de görmüş oldukoralari. çok teşekkür ederim :)

1. oley birlikte gezdik :) ben tesekkur ederim

7. bayılıyorum size ve sıkı takip ediyorum. yoshiyle inanılmaz yakışıyorsunuz ve çok tatlısınız.......

8. Keşke bir gün gitme imkanımız olsa. Karlar içerisinde gitmek mi daha güzel yoksa kar yokken mi merak ettim..

Bu arada instagram ile pazartesi'ye ne kadar alıştığımı yokluğunda anladım :)

1. Amin insallah. Her ikisinin havasi da baska oluyor. Ben cok istiyorum baharda da gitmek nasip olur insallah

Instagram ile Pazartesi`nin yoklugunu fark edenler benim canimdir ;)

9. size bayılıyorum yashiyle çok uyumlusunuz sıkı takip ediyorum ve çok beğeniyorum.......

10. Sergül abla gezmiş Görmüş oldum sayende teşekkür ederim 🙏🏻🙏🏻😊

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır